spreidbroek en borstvoeding

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door xxcaatxx, 27 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxcaatxx

xxcaatxx Actief lid

6 mei 2009
    176
    0
    0
    Afgelopen week is duidelijk geworden dat mijn meisje heupdysplasie heeft aan haar linkerheup (net als ik vroeger...). Dinsdag moeten we naar de kinderorthopeed in het ziekenhuis. Ze zal dus hoogst waarschijnlijk een spreidbroek krijgen (heb nog geen idee wat voor één).
    Nu geef ik volledige borstvoeding en ik vraag me af of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben.
    Hoe gaat het voeden wanneer de beentjes gespreid liggen? Kun je nog liggend voeden of gaat dit helemaal niet meer (vind ik 's avonds en af en toe 's nachts zo knus)...

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Heb het zelf niet meegemaakt, maar mijn nichtje heeft in zo'n broek gezeten en kreeg volledig bv.

Als je even met VBN of LLL belt dan kunnen ze je in contact brengen met een ervaringsdeskundige!

3. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    hoi, dat gaat prima hoor. het ziet er alleen erg grappig uit zo met die beentjes de lucht in. Met het liggend voeden kun je je kleintje gwoon op de rug leggen en dan draaien ze hun hoofdje wel richting de borst. ik heb mijn dochter zelfs bv gegeven toen ze in tractie lag.
    succes!

groetjes joyce

4. xxcaatxx

xxcaatxx Actief lid

6 mei 2009
    176
    0
    0
    Hè, fijn om te horen! Kunnen we tenminste fijn blijven tutten...:p

5. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    hoihoi

ons ukkie heeft 3 mnd een spreidbroekje gehad en dat ging prima met volledig bv!
    Was in het begin ff wennen. Liggend vond ik toen zelfs het makkelijskte, ze lag dan op de rug en draaide hoofdje naar me toe. Bedenk me nu dat ze dat nog steeds zo doet en niet meer op de zij ligt.
    Met zittend voeden vond ik het makkelijker om ze op een kussen te leggen. Dan kon ze ook haar hoofdje weer draaien naar de borst.

Suc6 ermee! As je nog vragen hebt mag je me ook pb-en

6. xxcaatxx

xxcaatxx Actief lid

6 mei 2009
    176
    0
    0
    Ze heeft inmiddels haar spreidbroekje gekregen. Afgelopen nacht voor het eerst geslapen met spreidbroekje, ze heeft het super knap gedaan! Wel onrustig geslapen, veel wakker, en ze wilde 's nachts ook weer even drinken (ze sliep net een kleine week door)...Ik heb haar inderdaad op haar rug gelegd en zo kon ze haar hoofdje richting borst draaien. Op één of andere manier kwam ze er niet helemaal goed bij, maar uiteindelijk is het wel gelukt.
    Het is voor ons alletwee natuurlijk even wennen.
    Zittend voeden gaat trouwens prima!

7. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    fijn dat het zo goed ging:

suc6 met de spreidbroek en met het voeden!
    Hopelijk snel weer doorslapen. Hier was het alleen de 1e nacht met de broek aan dat ze weer af en toe wakker was en even moest huilen.

Deel Deze Pagina