De titel zegt het al... heeft er hier iemand ervaringen met een spreidbroekje bij kinderen die al wat 'ouder' zijn? Kom net van het cb af met mijn zoontje en nu denken ze aan een heupafwijking... wss gaat hij een spreidbroekje krijgen maar hij is al ruim 9 maanden Wat ik vooral niet begrijp is dat hier nog nooit eerder wat over gezegd is... altijd was alles prima in orde en nu ineens dit
hoi, wat vreemd, zeker met al die controles van tegenwoordig, ik heb zelf een spreidbroekje gehad na 9 maanden omdat er vroeger gewoon niet veel op werd gecontroleerd, wat ik wel weet is dat het langer kan duren bij je zoontje omdat het niet binnen een half jaar ontdekt is maar dat ligt ook aan de ernst van de afwijking, ik had zo'n ernstige afwijking dat ik tot mijn 4e jaar overdag met beugels liep en 's nachts een spreidbroekje aan moest. heel veel sterkte, is niet leuk
@mymiracle dat meen je niet... pff.. ik heb morgenvroeg een afspraak bij mijn huisarts, hoop dat zij een andere mening erover heeft en dat het wel meevalt... Maar dit is toch raar?? Heupdysplasie is toch een congenitale afwijking?! Hoe kan het dan dat tot nu toe altijd zijn heupjes perfect door de controle zijn gekomen??
He meid, Je hebt verschillende varianten. Congenitale heupdysplasie (CDH) komt betrekkelijkm veel voor en is dus een aangeboren afwijking. Maar soms kan heupdysplasie zich alsnog na de geboorte ontwikkelen. Men spreekt dan van dysplastische heupontwikkeling of DDH (developmental dysplasia of the hip). Hopelijk heeft je eigen arts straks een andere mening en zat het CB er weer eens lekker naast! Knuffel!