Spreidbroek tips

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Hester, 20 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hester

Hester Niet meer actief

Vandaag gehoord dat onze baby (5 maanden) een spreidbroek moet :( Wie heeft praktische tips om het zo gemakkelijk mogelijk te maken voor hem en ons?

Hij moet hem 23 uur per dag dragen, minimaal 3 maanden. Misschien krijgt hij de Pavlik maar ik hoop de Camp - lijkt me wat minder onhandig, maar ja wat weet ik ervan? hij begint nu net te rollen dus dat is wel balen.

Ik heb eigenlijk best wel wat vragen, bijvoorbeeld:
    Kan hij nog gewoon in de Maxi cosi?
    Hoe gaat het slapen?
    Welke slaapzak past?
    Hoe gaat het met de luier, ik las dat die vaker lekken langs de randjes? Hoe zit het met huidirritatie?

Alle tips en ervaringen zijn welkom! Alvast dank.

2. Mamaloe26

Mamaloe26 Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.236
    0
    36
    CEO Family Ltd.
    Noord Holland
    Hoi

Mijn zoontje heeft van 4 tot 7 maanden 23 uur per dag een campspreider om gehad en nu alleen nog s'nachts.
    Hij kon nog wel in de maxicosi maar dan alleen als ik het zitgedeelte zo hoog op hoogde dat zijn beentjes boven de zijkanten uitkwamen. Zat niet echt geweldig, maar ik heb geen andere oplossing gevonden. Je kan op hogen met handdoeken of kussentjes. Of een schuimkussentje opmaat (laten) snijden.
    Niels sliep al op zijn rug en dat hoefde dus niet aangepast te worden. Hij sliep niet slechter door de spreider.
    Hier past de winterslaapzak van de hema nog net met spreider.
    Luiers lekken sneller idd. Pampers vond ik echt niet handig. Ik heb de eigen merk van de etos gebruikt. En vaker verschoond.
    Hier geen huidirritatie. Ik had wel altijd de spreider over zijn kleertjes aan en niet op zijn blote huidje.
    Rollen ging bij mijn zoontje niet met de spreider, simpel weg te breed. Maar het schijnt dat sommige kindjes het wel voor elkaar krijgen.
    Zelf heb ik nooit het idee gehad dat hij last had van de spreider.
    Voor mijzelf vond ik het eerst even zoeken naar een fijne manier van tillen, voeden en op schoot houden. Maar ik was er ook zo aangewent.
    O ja, als je een tafelstoel gebruikt of binnenkort gaat gebruiken, de chicco poly is vrij breed en pas de spreider gemakkelijk in.

Als je nog vragen hebt oid dan hoor ik het wel.

groetjes

3. Hester

Hester Niet meer actief

Mamaloe dank je wel voor deze tips! Daar heb ik al veel aan. Hopelijk is jouw kindje er nu bijna helemaal klaar mee.

4. Lima 84

Lima 84 Fanatiek lid

4 aug 2008
    1.998
    27
    48
    hier heeft mijn dochtertje nog steeds een pavlik voor de nacht. Ze was 9.5 maand oud toen ze hem kreeg voor 23 uur per dag en nu hoeft ze hem gelukkig nog alleen maar snachts om. :) Maar even wat antwoorden op je vragen

Kan hij nog gewoon in de Maxi cosi? Ja ze kon nog in de maxo-cosi alhoewel ze al wel in de opvolgstoel zit. Een pavlik is een vrij soepel spreidmiddel waardoor ze de beentje nog redelijk dicht tegen elkaar aan kreeg. Hierdoor hoefden we ook niks op te hogen en kon ze gewoon in de stoel.
    Hoe gaat het slapen? Hier slaapt ze gewoon in een slaapzakje van de hema en prenatal en dat past perfect. Ze is wel een buikslaper dus het was even wennen. In het begin 3 nachten af en toe wakker geweest. Maar nu weet ze niet anders...
    Welke slaapzak past? Die van de heme en prenatal
    Hoe gaat het met de luier, ik las dat die vaker lekken langs de randjes? De luier moet je inderdaad wat vaker verschonen maar echt doorlekker hebben wij niet gehad. En we gebruiken pampers...
    Hoe zit het met huidirritatie? Hier draagt ze het bovenste gedeelte over de kleding heen. Voor de rest komt er wel het een en ander tegen de huid maar nergens geen irritatie.

Verder kan ze zich goed redden met de pavlik. Ze kon voordat ze hem kreeg ook al lekker rollen... Het heeft een weekje geduurd en toen rolde ze ook met broekje. Verder tijgerde ze met broekje en zitten was ook geen probleem....

Ze leek er niet zo heel veel moeite mee te hebben. Wij moesten wel even wennen maar dat was maar even.

Verder ze zat hier in de kinderstoel van Ikea...we hadden de stokke al staan maar hier kon ze niet in zitten maar in die van ikea zat ze mooi rechtop en de beentjes konden mooi door de gaten.

Mocht je nog wat willen weten dan hoor ik het wel....

5. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    Mijn dochter heeft maar 3 weken de spreidbroek aangehad, helaas werkte het niet goed genoeg, en heeft ze nu voor 3 maanden een gipsbroek.
    De antwoorden op jou vragen over de spreidbroek:

Kan hij nog gewoon in de Maxi cosi? Ja, het paste net nog gelukkig
    Hoe gaat het slapen? De eerste 3 nachten was ze wat onrustig, verder ging het slapen net als daarvoor
    Hoe gaat het met de luier, ik las dat die vaker lekken langs de randjes? De luier iets vaker verschonen als anders, wij gebruiken aldi luiers, dat wou prima
    Hoe zit het met huidirritatie? Na 3 dagen al een blaar die steeds groter werd, kapot ging en wij met vette gaasjes aan het prutsen waren.

Je ziet er vast erg tegenop, maar het komt allemaal wel goed!

6. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.558
    14.112
    113
    Vrouw
    Hier een half jaar een campspreider gehad, vanaf 4 maanden. Eerste 3 maanden fulltime erna alleen met slapen (ook overdag).

Kan hij nog gewoon in de Maxi cosi? Heb van iemand een speciaal kussentje gekregen, ook van schuimrubber voor in de mc, dit paste prima!
    Hoe gaat het slapen? Meneertje rolde zich al vanaf 10 dagen op zn buikje ook vaak met het slapen dus dat ging niet meer. De eerste 3 dagen waren iets minder, erna ging het weer prima.
    Welke slaapzak past? Heb slaapzakken gehad van de prenatal en de scapino, ging allemaal erg goed.
    Hoe gaat het met de luier, ik las dat die vaker lekken langs de randjes? Gebruikte gewoon pampers, heb nooit last van lekken gehad. Probeer wel breed te luieren.
    Hoe zit het met huidirritatie? Nooit last van gehad!

Mijn zoontje kon na 3.5 weken spreidbroek trouwens weer zelfstandig draaien van zn rug op zn buikje. Met een maand of 6 probeerde hij met spreidbroek en al te kruipen, dit is nooit fantastisch gelukt, het bleef meer bij een soort van tijgerachtig rondjes draaien, soms iets voor of achteruit.
    Met een maand of 7 had meneertje echter bedacht dat hij wel met spreidbroek en al in zn bedje kon gaan staan, helaas kon hij vanuit die positie niet gaan zitten en of liggen. Dit 'feest' heeft 3 weken geduurd. Erna kon hij zelfstandig terug komen.

Als kinderwagen hebben wij de Maxi Cosi Mura, hij paste prima tot en met 7 maanden incl spreidbroek in de wieg.
    Wat ik wel vaak deed was de broekjes 1 of 2 maten groter kopen zodat ze niet te kort leken door de spreidbroek, anders heb je zo'n stukje bloot been.
    Verder is de campspreider heel makkelijk zelf te verstellen op het moment dat deze iets te klein wordt, scheelt weer gedoe naar het ziekenhuis heen en weer.

Met het eten deden wij de spreidbroek even uit, dat scheelt een hoop schoonmaak werk. ;)

Succes in elk geval met de spreidbroek, het is hier echt meegevallen!

7. Hester

Hester Niet meer actief

Bedankt allemaal voor de tips en opbeurende woorden!

Deel Deze Pagina