Na 5 oorontstekingen in 4 maanden tijd krijgt mijn zoontje morgen buisjes... Wel spannend, de narcose enzo, maar ben wel blij, want dit is ook niks zo... Zijn er mensen met ervaringen? Had jullie kindje pijn/last na de operatie? Heeft het goed geholpen? Groetjes!!
Mijn ene zoontje kreeg ze afgelopen juni, toen hij 17 maanden was. Uit de narcose komen was ff lastig, maar meteen daarna was er niks meer aan de hand. Hij ging spelend het ziekenhuis uit. Helaas heeft hij vanaf juni tot begin september alweer 2 keer oorontsteking gehad. Dus buisjes is helaas niet altijd een garantie dat het over gaat. Volgens onze kno-arts is ons mannetje erg gevoelig op zijn oren met het zwemmen. Toen we dat wisten hebben we dopjes laten maken en sindsdien heeft hij er geen last meer van gehad (ff afkloppen, hihi) Succes morgen, het ziet er toch allemaal niet leuk uit met die narcose.
Geen buisjes, alleen het verwijderen van de neusamandel. Operatie stelt niets voor, binnen 5 minuutjes gepiept en binnen een uur was hij alweer helemaal zichzelf. Het heeft zeker geholpen, tijdelijk......een half jaar, denk ik. Bij die kleintjes groeien de amandelen snel weer aan. De tijd en dus een uitgegroeid imuunsysteem heeft hier pas goed zijn werk gedaan.
Twee weken terug buisjes geplaatst en neusamandelen geknipt. Gisterenavond is ie weer ziek geworden en begon vanochtend al met een temp van 40,7, dus straks zitten we weer bij de huisarts. Maar geen idee of het met de oren te maken heeft. De KNO arts gaf ook al aan dat de keelamandelen vergroot zijn, dus kan ook maar zo een keelonsteking zijn. Wel hebben we het idee dat mijn zoontje anders hoort. Ik merk toch wel dat hij nu ook wat meer klanken probeert te maken en hij heeft ineens heel vaak mamma gezegd. De narcose vond mijn zoon verschrikkelijk en ik ook. Hij heeft echt even geprotesteerd en na het wakker worden nog zeker drie kwartier overstuur geweest. En de nachten erna thuis ook nog een paar keer overstuur wakker geworden.