Dag dames, Na 10 weken paflikbandage,4 weken tractie en 3 maanden gipsbroek heeft onze dochter sinds gisteren een spreidbroek. Ze moet hier nog erg aan wennen. Is helemaal uit haar doen en huilt veel. Haar beentjes zijn enorm gevoelig en ze elke houding is ook nog gevoelig. Ik was zo bij dat ze uit het gips kwam,ook omdat ik dacht dat ze dan meer zou kunnen gaan doen. Maar is dit wel zo? Kan een kind met een spreidbroek zelfstandig zittend? Kan het leren kruipen? Kan het in een fiets stoeltje? Verheug mij er zo op dat ze mee kan fietsen. Onze dochter is nu bijna 11 maanden en kan dus nog vrij weinig. Dt frustreert haar,maar ik merk ook dat het heel wat met mij doet. Ik wil ook zo graag net zoals ander moeders fietsen met mijn kindje, in de zandbak spelen etc. Ik weet dat ik haar de tijd moet geven om weer te wennen aan de nieuwe fase, de spreidbroek, maar ik vraag mij dus af of ze wel meer kan dan met een gipsbroek? Toen was ze nm echt beperkt!! Ik hoor graag ervaringen van jullie. Liefs sannie
Mijn dochter heeft een dr visser spreidbroek en daar zou ze in principe alles mee moeten kunnen. Hangt dus ook een beetje van de spreidbroek af of het een flexibele of een stuggere is. Mijn dochter is nog maar 4,5 maand en gister probeerde ze ermee te rollen ze kwam tot de zij zonder de spreidbroek had ze om gerold geweest.
Onze baby kon met zijn spreidbroek aan wel zitten. Hij heeft hem nu niet meer, maar kan bijvoorbeeld nog niet kruipen (en is al 11 maanden) dus heeft er wel degelijk een achterstand door. Uiteindelijk komen ze er wel, maar het is niet zo leuk: ons zoontje kan inderdaad ook behoorlijk gefrustreerd zijn omdat hij niet vooruit komt en zijn speelgoedje ligt net buiten zijn bereik. Ik denk dat ze eventjes moet wennen aan de spreidbroek, want in principe kunnen ze er echt wel wat mee hoor. Succes!