Gisteren naar het ziekenhuis geweest voor heupecho, daar kreeg ik te horen dat ze ook nog een rontgen foto wilden maken, en toen kreeg ik te horen dat ze over 6 week weer een foto willen maken, want ze zit op het randje. als het over 6 week niet verbeterd is, moet ze een spreidbroekje 8 juni moeten we dus weer heen. ik vind het zo zielig als ze wel een broekje moet, oke het is beter voor haar heupen en beter dat ze het zo vroeg mogelijk doen. maar toch....... wie heeft er ervaring met de broekjes? wennen ze er snel aan?? onze dochter is niet de makkelijkste(Snel boos omdat ze iets wil maar dat nog niet lukt) dus ik zie er eigenlijk tegen op dat ze misschien straks een broekje moet oja hoe doen jullie dat met kleding, ze zal niet alle broeken dan aan kunnen denk ik
Ik heb het vroeger ook gehad. Weet er dus zelf niets meer van, maar mijn mama zegt toch dat ik er geen last van had. En ik heb er ook niets aan overgehouden. Vind het eigenlijk enerzijds wel een lief zicht als ik mijn babyfoto's bekijk . Het is natuurlijk niet fijn voor jullie en je dochtertje, maar als het helpt is dat vooral wat telt he. En ze zal er wel snel aan wennen! Veel succes in elk geval!
Mijn dochter zit al 3 maand in de pavlik-bandage (een spreidmiddel) omdat ze luxatie en dysplasie heeft. Mijn dochter heeft 2 a 3 weken nodig gehad om te wennen, maar nu weet ze niet meer beter. Ze is nog wel eens gefrustreerd omdat ze wel beperkt wordt door dat ding. kijk eens op www.heupafwijkingen.nl, daar vind je heel veel info!
Mn dochter heeft ook een spreidbroekje gehad, ze had ook maar een kleine afwijking (1%) Ik vond het vreselijk en moest er zelf erg aan wennen. Maar mn dochter wende er supersnel aan (en was ook zo'n driftkikkertje en altijd maar verder willen) en sliep er ook prima mee. Het is me zo meegevallen!! Na 6 weken fulltime dragen (ohja ik deed haar voornamelijk dunne broekjes aan en leggings) hoefde ze hem alleen nog maar om met dr slaapjes. Na 3, 4 mnd waren we er helemaal vanaf. Nou en toen wilde zij hem graag om en moesten we zelfs afwennen, apart he!! Veel succes hoor ik hoop dat het meevalt.
Mijn dochter heeft nu 6 weken een campspreider. Moet zeggen, het valt 100% mee. De eerste nacht was ze vroeg wakker. Verder merk ik weinig aan haar. Ook zij is een pittig ding, maar ze weet gewoon niet beter. Het is alleen niet praktisch, maar ja, daar leer je ook wel mee omgaan.
heb het zelf niet meegemaakt voor mij kinderen, maar wel 2 keer op het kdv waar ik werk. het waren 2 verschillende spreidbroekjes een met een hard harnas en de andere meer met bandjes zeg maar. bij de eerste deed de ouder alles kleding er gewoon onder en de 2 e deed alles in maat 92 aan dat was stuk wijder en past bij dat meisje prima. de kinderen hadden er weinig last van had ik het idee......wat we wel deden was wipper aanpassen met handoek rol en en dat schijnt bij maxi cosi ook handig te zijn..
Bij Evy werd bij de eerste controle bij het CB al een vermoedelijke heupafwijking geconstateerd maar pas bij 3 maanden kon er een foto worden gemaakt. Uit die foto bleek inderdaad dat ze heypdysplasie had, dus werd een een spreidbroek aangemeten. Na een week terug naar het ziekenhuis voor een controlefoto. Daarop was te zien dat de heup nu uit de kom was, omdat de heupkom te ondiep is; heupluxatie dus. Dus de spreidbroek moest meteen af, en nu zit ze sinds vrijdag in de pavlik bandage. Ik had al een heleboel foto's gezien en verhalen gelezen op internet, dus was enigszins voorbereid. Ik moet zeggen dat het me erg meevalt. Nu is Evy is een erg makkelijk en heel vrolijk meisje, en dat is eigenlijk niet veranderd. Ze was de eerste dag een beetje gefrustreerd dat ze haar beentjes niet meer kon strekken, maar verder slaapt ze net als anders en lacht en kletst nog even veel. Ze kan er mee zitten en op haar zij rollen, dus eigenlijk gaat het hartstikke goed. Dat heeft me wel gerustgesteld, want vind het al met al wel een heel heftig allemaal hoor. Nu moeten we maandag weer naar het ziekenhuis, dan word er een foto gemaakt met de pavlik bandage om zodat bekeken kan worden of dit nu wel goed zit. Ik hoop het zo, want anders moeten we weer een stap verder maar daar wil ik nog even niet aan denken. Qua kleding draagt ze nu maillotjes met jurkjes. Op dit manier zit er wat onder de banden, zodat die niet direct op haar huid zitten. 's Nachts slaapt ze in een romper met lange mouw, kniekousjes onder de banden, en een slaapzak. @denemarkw: ik hoop voor je dat het allemaal meevalt 8 juni. Is je geadviseerd om Anne een dubbele luier om te doen? Dat werd mij toen verteld, omdat ze dan toch heel licht in spreidstand ligt/zit, en dat eventueel zou kunnen helpen. Onder de spreidbroek had ik ook wel gewone broekjes zitten, dat ging best mits de pijpjes niet al te smal zijn. Dunne broekjes is wel het handigst. @chacha, is voor jouw dochter het einde al in zicht? Ik ben de vorige keer vergeten te vragen hoelang Evy in de pavlik moet, hopelijk krijg ik maandag een indicatie.
Mijn nichtje heeft het gehad en wende er snel aan. Natuurlijk heb je het liever niet maar denk maar zo voor haar het beste. Weet je eigenlijk hoe lang het ze het moet dragen?
Nee, dat ben ik vergeten te vragen, dat bedacht ik me later pas. Maar moeten morgen voor controle, dus dan hoop ik meer te horen te krijgen. Het is nu dag drie, en ik heb eigenlijk het idee dat ze liever in de pavlik bandage ligt dan zonder. Niet zo gek ook natuurlijk omdat met de pavlik haar heup goed in de kom zit...
ben blij dat men tegenwoordig zo kundig is op het gebied van spreidbroekjes/ heupafwijkingen! mijn man en zijn 2 zussen, en een paar van hun kinderen, zijn moeder, en zijn oma, hebben allen heupdysplasie. Zijn oma heeft haar hele leven pijnlijke heupen gehad, zijn moeder heeft 2 kunstheupen, beide omdat men toen nog niet goed wist hoe ze met heupdysplasie om moesten gaan. Mijn man en zijn zussen en nichtjes hebben er allemaal niets aan over gehouden. Roderick krijgt half juni een heupecho. ik ben heel benieuwd, maar ik ben er niet bang voor. Ik wist al voordat ik zwanger zou worden dat de kans zeer groot is dat mijn kinderen ook heupdysplasie kunnen krijgen omdat het erfelijk is. ik weet ook dat er verschillende zwaarten zijn in deze afwijking. Succes en ik hoop dat de volgende echo goed uitpakt.