Mijn dochter (6 maanden) heeft sinds 4 weken een spreidbroekje. Nu is ze vrij bewegelijk met als gevolg dat het spreidbroekje elke keer op haar knieën hangt, is dit normaal of moet ik misschien een keer de arts bellen om hier naar te laten kijken? Verder ben ik wel benieuwd of hier nog meer moeders zijn van kinderen met spreidbroekjes? Altijd handig om tips/ervaringen uit te wisselen
Wat voor spreidbroekje is het? ALs ik het zo lees gok ik op een campspreider. Als ie afzakt hoeft het geen probleem te zijn, mits de heup wel op z'n plek blijft zitten (hoorde ik toevallig van de week van de kinderorthopeed in het Radboud). Maar ga anders voor de zekerheid even langs het ziekenhuis. Zou jammer zijn als het niet goed zit en daardoor zijn werk niet doen. Zoals je leest ben ik dus ook een mama van een dochter in spreidmiddel (pavlikbandage) en in afwachting op de o zo gewraakte gipsbroek. De 23e gaan ze onder narcose een scan met contrastvloeistof maken, is de heup dan de repositioneren dan komt dochter in gips op de uitslaapkamer. Lukt het niet dan nog even pavlik om en een week of 6 later open repositie.
hihihi ook al zon 1 mijn dochter is vandaag 9 mnd en die heeft spreidbroek met zon ijzeren beugel bij de luier zeg maar en bijna iedere ochtend tref ik het spreidbroekje onder in de slaapzak aan en madam lekker vrolijk zonder spreidbroek daarom moet ik vanmiddag even naar het ziekenhuis laten kijken of ik de spreidbroek wel goed aan doe want anders weten ze het ook niet hoe het kan!!! mn dochter wringt gewoon net zo lang door tot ie uit is whahahaha!!! hoop dat je hier iets aan hebt! Groetjes jamy
Leuk hé, die bewegelijkheid. Als je ziet wat ons dametje momenteel met de pavlikbandage uitvoert. We hebben al gekscherend gezegd dat het ziekenhuis haar een paar daagjes mag houden na het gipsen. Die wordt loeipissig als ze merkt dat ze niet veel meer kan (komt ze wel weer overheen, maar de eerste dagen heeft ze een pesthumeur ). Hoe doen jullie het vervoer nu met zo'n beugel op deze leeftijd?
Hoi allemaal, Hier inmiddels een ervaren spreidbroek, gipsbroek moeder. Mijn dochter heeft 10 weken een paflik bandage gehad,heeft niks gedaan. Daarna vier weken in tractie gelegen.daarna 13 weken gipsbroek en sinds twee weken een camp spreider. De gipsbroek was de grootste drama. Het was onhandi met verschonen etc.maar ook met vervoerEn etc. Wij hebben de maxicosi opgevuld met schuimrubber zodat ze er meer op lag dan in. En de gordeltjes laten verlengen. Ik ga speciale kleding laten maken voor over haar gipsbroek. In bed pastte nog net. Wel hadden e in bed en in de box een rol onder haar beentjes liggen zodat die niet zweven. Nu met spreidbroek is dit niet nodig. Wel hebben we de maxicosi nog wat opgevuld,maar stuk minder. De wandelwagen was breed genoeg bij ons, alleen heb ik wel een extra brede voetenzak gekocht speciaal voor kinderen in gipsbroek of spreidbroek. Ik ben er inmiddels dus helemaal in thuis. Voor ons stelt de spreidbroek nu niks voor, aangezien wij gips hebben gehad en dit vele malen onhandiger was. Met een spreidbroek kan ze nu ook veel meer. Liefs sannie
Mirte zit jammer genoeg niet meer in een maxicosi, we hebben een Romer King. Ga van 't weekeinde eens zien hoever we dat ding in ligstand kunnen opvullen. Anders moeten we iets anders verzinnen om haar in de auto mee te krijgen, denk hard aan het huren van een speciale stoel bij de Vereniging van Aangeboren Heupafwijkingen. De aanvraag voor ontheffing voor niet-goedgekeurd vervoer bij het CBR kregen we gelijk mee in het ziekenhuis.
Mijn eerste dochter heeft een pavlik bandage gehad (knieluxatie) en onze tweede heeft nu een campspreider.. Vanaf de geboorte al, puur voor de zekerheid. We zijn net weer bij de orthopeed geweest en waarschijnlijk is er niets met haar heupjes aan de hand, maar omdat Eefje's knieluxatie zo zeldzaam is nemen ze het zekere voor het onzekere..
Ons meisje heeft vandaag een spreidbroekje gekregen, tis ook zo'n campspreider. Hoelang hebben ze zo'n broekje aan gemiddeld? Ze heeft er gelukkig nog weinig last van lijkt het, speelt nu mooi in de box. En wat voor kleertjes hebben gebruiken jullie, gewoon goed aangesloten katoenen broekjes? Of doen jullie ze ook wel spijkerbroekjes oid aan? Groetjes