Niet slapen bij anderen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door gitaartje, 14 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    Heeft iemand tips? Iets wat nog kan proberen?

Ik werk als gastouder aan huis bij twee gezinnen en het slapen van zoon gaat daar slecht. Thuis slaapt hij 4 uur s middags. Op het werk heeft hij altijd al minder geslapen maar de laatste weken huilt hij alleen maar. Hij is moe (veel kindjes, indrukken, zegt tijdens het eten 'Slapen')

Ik neem lakentje/slaapzak mee van huis (eigen geur)
    Het is wel lichter als thuis, geen verduisterende gordijnen. Maar bij het kdv slaapt hij wel op een lichte kamer!;)

Thuis is het bed in en hij slaapt en nu weet ik niet zo goed wat ik moet doen... Erbij blijven? Laten huilen? Niet slapen?

2. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Tips heb ik niet. Maar aangezien hij op kdv wel slaapt. Zou hij het niet moeilijker vinden om zijn moeder te delen. En dat dat besef rustig aan begint te komen? Dus dat hij misschien even juist een aandachtsmomentje voor hem alleen nodig heeft als je hem neerlegt?

3. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Wat ik bij mijn oudste altijd deed en bij mn jongste altijd doe als ze een keertje in een ander bed moeten slapen als we op visite zijn of iets dergelijks is een zwart dekbedovertrek van thuis meenemen en dat over het bedje gooien. Middels de babyfoon met beeld houd ik het dan wel goed in de gaten en uiteraard bedekken we niet het gehele bedje. Het werkt hier eigenlijk bijna altijd super goed. Het is dan lekker donker, ze zien de vreemde kamer niet of nauwelijks en ze ruiken een vertrouwde wasmiddel geur van thuis. Wellicht kun je dit proberen?

4. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Ik heb helaas ook geen tips,
    Mijn zoontje slaapt ook nergens anders!

5. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Dl sliep nooit ergens (maar die kon heel goed wakkerblijven). Bij neefje legden ze een doekje over z'n bed/ogen (weet niet precies meer, maar iig zodat het verduisterd was). Die viel dan snel in slaap.

6. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    Bedankt voor je input! Ik had me dit niet zo gerealiseerd maar dit zou het best wel eens kunnen zijn! Ik betrek de gastkindje overal bij, verschonen en naar bed brengen etc. Het zijn ook voornamelijk echte poppenmoedertjes :)
    Ik ga hier es wat meer op letten!

7. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    Toen zoonlief kleiner was deed ik dat ook wel eens maar nu durf ik dat niet meer. Bang dat hij het over zich heen trekt, heb jij dat niet? Ik heb geen camera babyfoon...

8. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Ik houd het wel altijd heel goed in de gaten, maar tot nu toe hebben ze het er nog nooit vanaf getrokken. Zonder camera zou ik het denk ik ook niet durven, maar het werkt hier wel heel goed. Zonder dat laken gaat onze jongste echt niet slapen op visite.

Deel Deze Pagina