Ja gewoon open repositie: ze gaan onder narcosr dat heup erin zetten en gipsen. Dagopname dus. Blijft heftig en zwaar..
Onze dochter hebben ze door middel van tractie in de kom gezet. Deze behandeling duurde 14 dagen, maar een operatie is ook niet niks. Heel veel sterkte binnenkort!
Weet niet of je nog meer ervaringen wilt, maar hierbij die van mij: Mijn dochtertje heeft 3 maanden spreidbroekje (Pavlik) gehad. Ze heeft nergens last van gehad. Ze kreeg hem aan na de echo en ze heeft hem direct geaccepteerd. Met de pavlik kun je gewoon je kinderwagen en je maxicosi blijven gebruiken. Alleen als je echt op vakantie gaat met de auto raden ze aan om een autostoel van maxicosi te lenen. Ze heeft in die drie maanden drie keer controle gehad en na die drie maanden was alles goed. Ik heb toen ze in der spreidbroek zat wel een speciale slaapzak en leggings aangeschaft omdat dat makkelijker is met verschonen en slapen. Je kunt die slaapzak en leggings ook gewoon gebruiken als de spreidbroek niet meer aan hoeft. Kijk eens op Kiek Hipwear voor deze artikelen. Mijn advies is: laat het gewoon over je heen komen. Wij maken er als moeder een veel groter probleem van dan zo'n kindje. Ze kunnen met 3 maanden toch nog niet lopen dus ze worden echt niet beperkt door die spreidbroek... Ik hoop dat je er wat aan hebt en veel succes!
Gelukkig tractie ons bespaard gebleven. Ze doen dat alleen zelden nu als heuo niet soepel is dus als het lichamelijk niet terugkan zonder huilen of te stijf. Hier is pavlik dus enige wat deed is soepel gehouden dus kan gewoon gelijk in gips. Tractie zou ik echt vreselijk vinden
Oe piccolina dat is minder nieuws. Ik ben zelf toen der tijd ook geopereerd eraan. En ook gipsbroek gehad. Daarvoor nog in gewichten gehangen. Ben vanaf 3 maanden tot bijna 2 jaar zoet geweest. Maar had het ook in extreme vorm. Maar hopelijk is daarna alles goed met de kleine.
Hier ook ervaring. 3 maanden pavlik en nu alweer 4 weken dr visser. Laat alles op je af komen. Wij hebben kniekousen gekocht, voetjes erin, romper aan daarover het harnasje. Daarna een grote joggingbroek en een grotere trui. Dan zie je er helemaal niks meer van. Aan de facebookpagina heb ik ook veel steun gehad.