Wat ik ook geef, welke groente ik geef, hoe ik het geef noem maar op. Ze zet het op het brullen. Heb zelfs verse groente geprobeerd maar niks wil ze. Elke avond is het weer raak. Wat kan ik heb beste doen? Welke merk smaakt toch iets anders? En komt het goed? Gaat ze een keertje eten......
Heel erg herkenbaar! toen ik de potjes introduceerde bij Noa, wilde ze het ook niet. Ze moest er erg aan wennen, dus ik heb er nooit een drama van gemaakt. Het komt vanzelf wel! Niet te druk maken. Probeer niet teveel smaken ineens te laten proeven. Een week dit, de andere week wat anders proberen en het zo langzaam opbouwen.
Haha, ik zat al te kijken maar zag het net boven je avatar staan. Hier met Jarissa precies hetzelfde. Die is pas tegen de 8 maanden gaan eten. Ik zou zeggen: lekker geduld hebben, af en toe wat aanbieden en voor de rest gewoon de fles. Het komt echt wel! En ze komt echt niet zo snel wat te kort aan voedingsstoffen als ze de fles goed drinkt hoor. Wij zijn inmiddels 2 maanden verder en Jarissa is net een kliko. Het enige dat ze niet lust is witlof. Gewoon je tijd nemen.
en zorgen dat je het op een tijdstip geeft dat ze nog geen megahonger heeft en ook niet moe is en anders even geduld hebben
Hier duurde het ook even voor er daadwerkelijk wat naar binnen ging. Wij hebben het uiteindelijk zo gedaan: als we zelf gingen eten zetten we onze dochter aan tafel met een lekker zacht gekookt worteltje. In het begin zat ze er alleen mee te spelen, maar na een week of 2 nam ze kleine hapjes die ze vervolgens uitspoog. Niet lang daarna begon ze ook dingen door te slikken. Langzaamaan ging het steeds beter en vanaf een maand of 8 eet ze eigenlijk heel goed. Niet alle kindjes zijn met 6 maanden ook al toe aan eten. Als je het op deze manier aanbiedt, kiezen ze zelf het moment uit waarop ze andere dingen gaan eten en hoef je het niet op te dringen. Hier werkte dat heel goed. Maar op welke manier je het ook doet, je moet gewoon geduld hebben. Niet alle kindjes zijn hetzelfde en de jouwe gaat echt ook een keer eten. De mijne heeft bijvoorbeeld nog steeds geen tanden....
Misschien aanbieden a la Rapley? Dus gewoon stukken aanbieden ipv gepureerd, misschien dat ze dat wel interessant genoeg vindt om te eten.
Ach joh ze is nog maar 6,5 maanden oud... tijd zat dus! Dat komt vanzelf helemaal goed, sommigen zijn gewoon wat later en sommigen eten meteen alles wat je ze voorzet... Zou me er echt niet te druk om maken als ik jou was.
Wat Kylian in het begin heel lekker vond was soepgroente , die kookte ik gewoon en dan er even met de staafmixer erdoor. Groetjes Anita
Bedankt voor de tip's meiden. Omdat ik om mij heen hoor van: - Eet je kind nog geen groente en fruit? - Die van mijn vind alles lekker.. - Van mijn die at al met 4 maanden met de pot mee.. enz...... Waar mee kan ik het beste mee beginnen en die ander even laten liggen? fruit of groente?
Vervelend dat mensen altijd jouw kind gaan vergelijken met hun eigen kind. Pffffff.... Met de pot meeëten en doorslapen zijn trouwens echte opschepverhalen waar ouders elkaar gek mee maken. Gewoon het tempo van je kind volgen, dan komt het goed...
Voel je toch niet zo onzeker om wat een ander zegt. Je kind bepaald haar eigen tempo, het komt vanzelf. Jelte is nu 7,5 maand, die eet ook niet veel bijvoeding. Het gaat wel elke week beter, gewoon geduldig zijn ( al valt het niet mee, dat weet ik)
Erg vervelend idd dat vergelijken, alsof ouders af en toe een strijd leveren over welk kind het het beste doet. Uit eigen ervaring weet ik dat Noa peer het lekkerste vond en van groente sperzieboontjes en worteltjes. Dit heb ik dus twee weken volgehouden. Daarna ben ik langzaamaan andere smaakjes gaan introduceren. Het heeft denk ik wel 2 maanden geduurd eer ze echt goed at en de flesje met en met minder werden. Bij mij vertelde het cb dat je gewoon de flessen kunt blijven geven en dat de groente en fruithap echt voor erbij is. Je kindje geeft vanzelf aan wanneer het toe is aan een volledige fruithap en groentehap en de flessen komen te vervallen.
Hoe lang moe je ervor gaan zitten.. bijv: ik eet mijn bord leeg in 10 min. Hoe lang bij een kind van 6 maanden? Hoe groot de hapjes?
Mret 4 maanden met de pot meeëten? Wahahaha, yeah right, geloof ik echt niets van. Maar vervelend is het wel ja, datvergelijken... Bloemkool is zacht van smaak, daar zijn wij mee begonnen. Wegaven het hem gewoon in het handje en kijken wat hij ermee deed (en dat was eerst vooral platstampen op de tafel en de tuin inslingeren ).
Het eten van een lepeltje vind ze wel interresant. Als ik vla/toetje eet wilt ze altijd een hapje. Heb nu voor haar toetjes gehaalt vanaf 4 maanden van een bekende merkt..... (waar ze groot van worden )