Spreiding drukte supermarkt

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door vlindermoeder, 9 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.711
    4.030
    113
    Overijssel
    Kun je niet ter plekke vragen? Bij ons in het dorp hebben ze ook brood van een lokale bakker en ze schrijven het gewoon op,een andere klant voor mij die had gewoon elke week dezelfde bestelling op die dag.

2. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    In maart waren er van die lijstjes wanneer het druk en wanneer rustig was bij onze supermarkt.

Ik begrijp niet waarom er nog steeds mensen met zn 2en boodschappen gaan doen.

Ik was gisteren bij de supermarkt hier in het dorp.
    Ik kom binnen, links staan dan de karren. Staan daar 3 bejaarde dames uitgebreid met elkaar te kleppen. Ik kon niet bij de karren.

In de winkel ook zo. En meestal zijn het ouderen die dan midden in het gangpad alles blokkeren en gaan staan kletsen.

Mijn zoon werkt er. Die zegt vaak dat het zo druk is dat er geen afstand gehouden kan worden. Er mogen 140 mensen tegelijk binnen. Nou, dan kun je je kont niet keren.

3. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.211
    1.753
    113
    Vrouw
    Die lijstje zijn snel achterhaald aangezien het niet om normale situatie gaat. Mensen werken veelal thuis. Gaan keertje tussendoor boodschappen doen of komen een lunch halen

hierdoor verschuift er veel

waar hier op dinsdag en donderdag rustige dagen waren. Is het nu gelijk aan maandag of woensdag

4. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.211
    1.753
    113
    Vrouw
    Eind vd middag iedereen klaar van werk: geen reistijd dus dan al je maaltijd halen...

5. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.211
    1.753
    113
    Vrouw
    Jumbo is goed te doen online

6. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.211
    1.753
    113
    Vrouw
    Dat is niet te tacklen. Voor zefde geld blijft er dan brood liggen wat we weg moeten gooien

7. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.211
    1.753
    113
    Vrouw
    In de ochtend beste om dat te doen

8. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Dat was een schema tihdens de eerste lockdown.

9. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Nou om half 10 s'avonds ben ik ingestort en ga ik echt niet nogeens boodschappen doen. Ik ga gewoon wanneer het mij uitkomt. Er mag een maximaal aantal mensen de supermarkt in dus ik zie het probleem wat dat betreft niet. Ja er komt weleens iemand heel dichtbij staan om iets te pakken, maar ik heb gemerkt dat dit niet anders is op hele rustige momenten. Ik ben ook niet bang besmet te raken als er iemand drie seconden in mijn persoonlijke ruimte komt. Ik heb ook echt geen zin om in één of andere angstpsychose te leven. Als ik morgen oversteek kan ik ook onder een bus komen.

NiVa0230, tuc, Nellie4 en 8 anderen vinden dit leuk.
  10. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.996
    6.745
    113
    zuid-holland zuid
    Nou als ze tot 22u open zijn en om 19u is er geen meer brood te vinden... dan ben je nog 3 uur open zonder dat je klanten brood kunnen kopen? Ik zou denken dat vraag en aanbod dan wel iets beter opelkaar afgestemd kunnen worden.

zonnetje2015 en Syane vinden dit leuk.
  11. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Precies. Wat het storend maakt is dat iedereen nu een karretje heeft ipv een deel ook mandjes. Dat maakt het ook voller voor mijn gevoel.

12. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.211
    1.753
    113
    Vrouw
    Dat is gewoonweg niet in te schatten. Zeker nu niet in deze lockdown tijden

13. Venelientje

Venelientje Niet meer actief

8k ben ook nergens bang voor hoor, maar ik heb een schurfthekel aan drukte om mij heen. En 's avond ben ik in een half uurtje klaar met de weekboodschappen, en dat vind ik niet onprettig :thumup:

14. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Ja precies. En in het begin werden karretjes nog schoongemaakt en aangereikt door een winkelmedewerker. Nu is het één grote chaos buiten, net een mierennest van mensen die om elkaar heen krioelen om een wagentje te pakken of terug te zetten. Normaal gebruikte een groot deel van de mensen een draagmandje of een mandje die je achter je aan trekt en die pakte je dan van de stapel waar je de winkel binnengaat. Ik zie nu alleen maar meer raar gedrag naarmate de maatregelen worden aangescherpt zoals de winkelwagentjes en mondkapjes. Stom spastisch gedoe.

Lisa280887 vindt dit leuk.
  15. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Als je energie hebt om zo laat de boodschappen te doen dan is dat alleen maar fijn natuurlijk.

16. Wooly

Wooly Actief lid

26 mrt 2020
    137
    68
    28
    Vrouw
    Mijn man vertrekt om 05.00 naar zijn werk en is om 16.00 thuis. Dan ga ik boodschappen doen omdat ik dan de kinderen niet hoef mee te nemen. Na de boodschappen is het eten en daarna de kinderen verzorgen ( douchen en medische verzorging zoon). 3 keer per week ga ik in de avond naar de fysio en om 21.30 gaan wij naar bed. Niet echt veel andere tijd om de boodschappen te doen dus helaas

17. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    In de ochtend is het voor ouderen. In de avond wordt gevuld, overal karren en gesprekken van de werkende pubers die ik liever niet hoor ;). In de ochtend en begin van de middag staan vaak video overleggen gepland. De kinderen moeten ook nog geholpen worden. Tja, dan blijven er niet veel momenten over en ik zal idd niet de enige zijn die het zo moet regelen.

18. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.507
    8.437
    113
    Vooropgesteld, ik laat het meeste bezorgen, maar vaak ga ik nog 1x extra zelf naar de winkel voor brood, fruit en groente.
    En bij ons zijn alle supermarkten van 7 tot 9 uur 's ochtends geopend voor de kwetsbare groepen, waar ik niet bij hoor, dus dan kom ik niet.
    Als ik thuis ben hebben de kinderen vaak rond half 10 / 10 uur pauze, dus ja, dan ga ik eind van de ochtend.

Hier wisselt het overigens enorm qua drukte. De ene week staat om 11 uur op woensdag het parkeerterrein vrij vol en de week er op kun je een kanon afschieten.

TS, denk dat je dit het best bij je leidinggevende neer kunt leggen, vanuit de betreffende supermarkt kunnen er dan gerichte acties gestart worden om de drukte te spreiden, dat lukt ons vanaf hier ook niet.

19. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik bestelde altijd mijn brood bij de supermarkt. Gewoon even bellen, leggen ze het voor je apart. Kun je op elke tijd gaan die je wilt. Ik doe dat tegenwoordig zo bij de bakker, mijn favoriete brood was altijd op wanneer ik er kwam, nu ligt het gewoon klaar.

cowgirl80 vindt dit leuk.
  20. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.218
    16.581
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Voor de lockdown was het altijd in de ochtend boodschappen doen en nu de kinderen thuis aan de online lessen zitten ga ik nu rond 15 uur. Hier valt het allemaal wel mee met de druktes. Zal ook per supermarkt verschillen en ik ga sws niet iedere dag.
    In de avond doe ik nooit boodschappen. Dan ben ik moe en loop ik alleen nog met de hond buiten.

Deel Deze Pagina