Ik doe boodschappen als het uitkomt en dat is met de kinderen thuis doordeweeks niet in de ochtend. In het weekend probeer ik voor 9.00u te gaan, dan is het meestal goed te doen.
In mijn oude woonplaats was het vers afgebakken brood er nog niet eens als je er om kwart voor 9 stond.
Je moet met een kar naar binnen en bij je kar blijven zodat er makkelijker 1,5 met afstand te houden is. Als je een mandje hebt kom je sneller/makkelijker dichtbij iemand
Ik doe rond 8 uur in de ochtend mijn boodschappen, ook nu mijn zoon thuis is.Hij is toch standaard om 6 uur wakker dus geen probleem om vroeg boodschappen te doen.Ik ga niet iedere dag maar beperk het tot 2x per week nu en dat gaat prima.Maar dat het mij lukt om zo vroeg te gaan wil niet zeggen dat het bij iedereen lukt,zolang er nog karren staan is er nog ruimte in de winkel.Als het een keer iets drukker is ook prima,andere mensen zie ik nog steeds niet als ziekteverspreidende monsters maar als medemensen die ook in hetzelfde schuitje zitten....
Hier is het tussen 9 en 12 enorm druk in de supermarkt. Ik ga dus op zaterdag ochtend 8 uur of op vrijdagmiddag 17u Hier zijn dat de rustige momenten. Dat verschilt per supermarkt dus een eenduidige regel gaat niet werken denk ik. Daarnaast wil ik niet met zoontje naar de winkel, dus ik moet gaan als m'n man thuis is.
Ligt er denk ik ook aan welke supermarkt, bij de Aldi en Lidl hier in de buurt doen ze daar niet aan.
Hier verschilt het nogal per supermarkt. Ik ga over het algemeen op tijd, maar ik ben kwijt welke supermarkt wanneer bejaardenuurtje heeft, dus speel ik op safe en ga tegenwoordig om 9 uur ofzo. Op zaterdag iets later, maar dan gaan we meestal naar de Makro en nu een deel van de winkel gesloten is en er geen niet-pashouders meer mogen komen, is het er best rustig. Ik denk dat een poster met rustige en drukke tijdsvlakken in deze tijd een goed idee is. En ook duidelijk aangegeven wanneer bejaarden boodschappen kunnen doen, ook van buitenaf gezien, want ik heb dat ook bij supermarkten alleen binnen zien hangen.
Hier is vaak om 19 uur het brood ook op, dan is er alleen nog maar wit brood te koop en geen volkoren. Voor de lockdown ging ik meteen als de kinderen op school zitten. Nu help ik ze tot 13 uur met schoolwerk, ga ik zelf aan werk tot 17.00 uur en daarna kan ik pas boodschappen doen. Ik werk nu elke middag om mijn uren te maken ipv 3 dagen. Online heb ik geprobeerd maar ik vind geen tijd qua bezorgen, alles zit vol.
Ik vraag me af of het werkt om de rustige uurtjes op te hangen, als dan iedereen gaat wordt het op die momenten weer druk. Als iedereen 'gewoon' z'n gezonde verstand gebruikt en verstandig boodschappen doet moet het toch wel een beetje te regelen zijn. Wij bestellen 1x in de week de grote boodschappen en op maandag haal ik fruit en brood. Verder proberen we niet bij de winkels te komen.
Ik moet de jongste volledig thuis opvangen (hier geen opa en oma of zo die even kunnen bijspringen), ik moet de middelste les geven, mn man moet gewoon werken waarvan om 1 dag in het weekend en ik moet zelf mn uren maken naast al het andere. Heel eerlijk..... het laatste wat mij nu interesseert is wanneer het winkelpersoneel graag ziet dat ik mn boodschappen doet. Ik doe ze wanneer ze mij uitkomen. Edit: ik zeg ik moet maar mn man en ik verdelen dat uiteraard.
Kun je ook geen moment alvast vooruit reserveren? Bijv. aan het eind van de periode. Bij Jumbo komt er elke dag een nieuwe dag bij in de planning, geloof zo'n 3 weken vooruit. Daar heb je niet direct wat aan, maar vanaf over 3 weken wel, als je dat bij houdt, dan kun je vanaf dan toch wekelijks je boodschappen laten bezorgen? Weet niet hoe het bij andere supermarkten werkt, maar daar zullen toch ook telkens nieuwe bezorgdagen bij komen in de planning?
Zo doen wij het ook altijd. Maar nu wilde ik gisteren voor over 3 weken een moment reserveren en zie ik dat ze die ineens duurder hebben gemaakt. Zo is het dus onaantrekkelijker voor mensen om ver vooruit te reserveren. Ik snap dat ze het doen hoor maar ik vind het toch zo suf dat dit is wat ze 'geleerd' hebben uit de eerste lockdown.
Ja dat weet ik ook wel. Maar die karren maken het wel een stuk voller in de winkel. En ja. Als ik ergens tussendoor moet of even snel iets moet pakken kom ik toch ook dichtbij de mensen? Juist met al die karren omdat je minder uitwijkmogelijkheid hebt.
Bij ons is het tot 9u ouderen uurtje, dus dan mogen we niet. Wel jammer want het zou op zich wel een optie zijn om voor ik ga werken en voor school begint de boodschappen te doen.
Als het niet uitmaakt wanneer ik ga, kijk ik trouwens gewoon op Google. Daar wordt ‘realtime’ een schemaatje bijgehouden hoe druk het is, ideaal. Maar ja, dat gaat dus niet altijd als ik op bepaalde tijden gewoon niet kan, omdat ik thuis moet zijn ivm kinderen of werk.
Tja, tot 9 uur is voor de ouderen. Dan is inmiddels de online les alweer begonnen. Nou doe ik wel de boodschappen rond 13:00 in de verlengde lunchpauze. Maar dan zal er vast wel weer commentaar zijn van mensen dat ik mijn kinderen mee heb. En zo kun je het tegenwoordig nooit meer goed doen. Man is pas rond 18:00 thuis, en dan is het eten, opruimen, kinderen naar bed. Tegen de tijd dat we daar mee klaar zijn is het 20:00 en is onze supermarkt al dicht. En sowieso moet je voor 17:00 je boodschappen hebben gedaan anders kun je aan het witbrood omdat de rest al uitverkocht is.
Idee voor de supermarkten: laat juist de groep met jonge kinderen tussen 7-9 komen en de ouderen wat later op de ochtend (lijkt me voor hen wellicht ook prettiger om niet om 7 uur al de deur uit te moeten, maar de dag wat rustiger op te kunnen starten?).
Hier komt jumbo aan de deur en daar kun je makkelijk bestellen en dag en tij kiezen Albertheijn zit veelal vol omdat ze vaste klanten hebben.... Verder komt de jumbo 1x per week En voor fruit ga ik ook naar de supermarkt