Ik krijg net een hele rare email binnen. Weet niet goed wat ik er van moet denken. Het is van PayPal, als ik me niet vergis is dat een soort van betaal middel, deze heb ik weleens gebruikt toen ik iets via Ebay heb gekocht. Dit is de mail: Geachte PayPal klant, In de afgelopen periode is het ons opgevallen dar er enige inlogpogingen hebben plaatsgevonden op Uw PayPal account vanuit een buitenlands ip adres. Indien U in deze periode zelf in het buitenland Uw account heeft bezocht, dan kunnen deze pogingen door U zijn geïnitieerd.Indien U echter niet zelf de inlogpogingen hebt ondernomen, dan raden wij U aan PayPal zo spoedig mogelijk te bezoeken om Uw identiteit te verifiлren en Uw limieten te verwijderen. https://www.paypal.com/us/cgi-bin/webscr? cmd=_login-run Uw identiteit verifiлren is een beveiligingsmaatregel, die er zorg voor draagt dat U de enige persoon bent die toegang tot Uw account heeft. Wij danken U voor Uw medewerking, Hoogachtend, PayPal ---------------------------------------------------------------- BESCHERM UW WACHTWOORD Geef Uw wachtwoord NOOIT aan iemand anders. Log ALLEEN in op https://www.paypal.com/. Bescherm U zelf tegen frauduleuze websites door het openen van een nieuwe web browser (e.g. Internet Explorer of Netscape), en type in de PayPal URL iedere keer dat U inlogt op Uw account. ---------------------------------------------------------------- Beantwoord deze email niet, deze kan niet beantwoord worden.Voor vragen, log in op Uw PayPal account en kies voor de "Help" optie. "Help" link in the header of any page. PayPal (Europe) S.а r.l. & Cie, S.C.A. Sociйtй en Commandite par Actions Registered Office: 5th Floor 22-24 Boulevard Royal L-2449, Luxembourg RCS Luxembourg B 118 349 PayPal Email ID PP344 -------------------------------------------------------------------------------- Ik heb net dus wel op de link geklikt die er in staat, maar gelukkig is onze pc zo goed beveiligd dat het niet mogelijk is om naar die pagina te gaan. Krijg dan deze melding: Het is vastgesteld dat dit een gerapporteerde phishingwebsite is. Phishingwebsites imiteren andere websites en proberen u te verleiden tot het openbaar maken van persoonlijke of financiële informatie. U wordt aangeraden om deze webpagina te sluiten en niet naar deze webpagina te gaan. Klik hier als u deze webpagina wilt sluiten. Doorgaan naar deze website (niet aanbevolen). Weet niet zo goed wat ik met deze email aan moet eerlijk gezegd.
Nou dat dacht ik in eerste instantie ook, maar in de mail staat ook het logo van paypal. Probeer het bedrijf te bellen, maar krijg geen gehoor. Probeer het morgen nog maar eens denk ik.
Gebruik je Paypal regelmatig? Als er staat dat je persoonlijke gegevens moet invoeren en dat er geadviseerd wordt om je limieten te verwijderen dan gaan er bij mij allerlei alarmbellen rinkelen! Bellen zou ik inderdaad dan eerder doen. In ieder geval nooit gegevens invoeren of limieten verwijderen! Succes ermee!
Ik heb dat ooit eens een keer gebruikt doen ik iets via Ebay had gekocht. Weet de inlog gegevens niet eens meer. Ga morgen nog maar eens proberen contact met ze op te nemen. Vraag me alleen wel af om meer mensen zo'n mail hebben gekregen.
je kunt ze ook via de website direct een mailtje sturen het is heel simpel om een site van paypal na te bouwen en een logo in een mailtje te plakken en zelfs ik kan een script bouwen die net op een inlog scherm lijkt maar waarvan ik wel alle gegevens te zien krijg als mensen hij user en wachtwoord invoeren log dus niet in op de site die aan die link zit verbonden
niet doen, dit is gewoon een truc om aan jouw gegevens te komen! wel een goeie beveiliging hebben jullie!
Dit is dus zo'n mailtje waar je voor je gewaarschuwd wordt. Vooral niet openen en nooit je gegevens geven. Wij kregen laats een mailtje van onze provider, dat ze ook op naam van die provider zulke mailtjes versturen. Als er echt iets zou zijn dan zou je op een andere manier benaderd worden. Gelukkig gaf jullie pc al aan, dat het een phishingmailtje is.
gewoon mailtje wissen..dat er een paypal logo in staat zegt niets, zijn oplichters zodra jij je gegevens invult op die website waar ze naar linken, kunnen hun het lezen... paypal zegt trouwens ook altijd dat ze nooit maar dan ook nooit naar je gegevens vragen
Het is inderdaad wel duidelijk dat het om een phishing mail gaat. Ik heb hem zojuist verwijderd, en neem morgen alsnog even contact op met PayPal. Bedankt voor jullie antwoorden, ben weer gerustgesteld