Hi allemaal! Ik ben zo hyper dat ik het even kwijt moet, maar in mijn omgeving kan dat nu even niet (ben aan 't werk), dus val ik jullie er ff mee lastig... Ik werk sinds bijna een jaar bij een bedrijf waar ik het prima naar mijn zin heb - leuke collega's, prima salaris, werk is leuk (zou wat drukker mogen!). Helaas lukt het me niet om een definitief ja of nee te krijgen over verlenging van mijn contract... Mijn direct leidinggevende zegt wel dat hij het regelt na z'n vakantie (over 2 weken is hij terug - contract eindigt eind sept), maar ik weet inmiddels wel dat hij gewoon niet degene is die het laatste woord heeft in dit soort zaken. Tot nu toe is mijn beste reactie over wel of niet verlengen 'op dit moment is er geen reden om je contract niet te verlengen'. Hoezo slag om de arm?! Ik had dus afgelopen weekend de balen ervan en heb een sollicitatie verstuurd aan een hypotheekbemiddelaar. NU word ik dus net gebeld dat ik op gesprek mag komen!!!! WHAAAAAA! Ik word helemaal gek! Aan de ene kant twijfel ik of ik wel moet gaan, want stel dat ze me willen, wat moet ik dan doen?! Ik vind het hier echt leuk! Maar aan de andere kant - het kan zomaar dat ik dan weer een halfjaarcontract krijg en alsnog daarna op straat sta... Ik denk dus toch dat ik wel ga en er maar niks van verwacht. Ik heb de brief immers ook verstuurd met het idee dat ik er nooit iets van zou horen Dat wilde ik gewoon ff van me af tikken En nog zit ik te stuiteren, hahaha!
Oh wat spannend!!! En als je daar wordt aangenomen, en alsnog een contract krijg op je huidige werk, dan kan je nog kiezen ook! Ik duim met je mee!!
je moet kijken wat het beste voor je is eventueel met het oog op de toekomst...doorgroeimogelijkheden etc...ambieer jij ambities of niet dat soort zaken...ik duim met je mee en straks mag je misschien nog kiezen ook. ALs recruiter van een groot bedrijf kan ik je wel vertellen dat als je jou contract niet zouden verlengen jij dit wel van te voren had vernomen...dus denk dat het wel goed zit
Mijn nichtje heeft destijds op die manier een vaste aanstelling afgedwongen, gewoon door te zeggen dat ze het werk heel leuk vond, maar dat ze toch op zoek bleef naar een vaste baan. Dus lekker op sollicitatie gaan en als ze je willen hebben, is dat een mooie motivatie voor je leidinggevende om je contractverlenging te regelen.
Gewoon gaan inderdaad, want ze zijn behoorlijk laat met hun reactie. Officieel hebben ook zij een bepaalde termijn waarop ze moeten aangeven of je contract verlengd wordt of niet, dacht ik. Ik zou ook voor mijn eigen zekerheid kiezen en dus even zien wat die sollicitatie je brengt. Succes ermee.
Gaan! Wie weet wat ze je bieden bij die nieuwe baan, en anders heb je inderdaad een extra stok achter de deur bij je huidige werkgever.
Bedankt voor jullie reacties @bonnie: bij een tijdelijk contract mogen werkgevers zelfs op je laatste dag nog zeggen dat je contract niet wordt verlengd. Of het netjes is is een tweede, maar het mag wel. Je weet immers zelf ook wanneer je contract eindigt, dus je hebt ook wel een plicht om er zelf op te letten en naar te vragen. @ sweetlove: ik zou niet de eerste zijn die pas in de laatste week te horen kreeg dat ik niet meer nodig was of dat het financieel niet meer kon ofzo Is de laatste maanden al meerdere keren gebeurd nl, dus ik ga het maar niet afwachten. Nogmaals allemaal bedankt