Vorige week gingen we voor een intake gesprek voor Wendy op de PSZ. We wilden met de auto maar die had er even geen zin in dus dan maar op de fiets. Ik heb de laatste maanden eigenlijk niet gefietst en toen we hier aan het verbouwen waren hebben de fietsen een tijd in de tuin gestaan. Mijn man heeft ze daar neer gezet en netjes op slot gezet. Wilden we dus die maandag op de fiets weg. Zegt hij; Waar is jou fiets sleuteltje dan? Nou IK laat hem altijd in mijn fiets in de schuur dus als hij er niet in zit dan heb JIJ hem opslot in de schuur gezet. En aangezien JIJ hem buiten hebt gezet toen en opslot hebt gezet. Kan ik dat beter aan jou vragen! Ik ben werkelijk HEEL mijn leven nog nooit mijn sleutels kwijt geweest. Zeker mijn fiets sleutel niet want ik heb geen rijbewijs dus als ik mijn fiets niet kan gebruiken kwam ik simpel weg nergens. Afijn, halve woonkamer overhoop en uiteindelijk heb ik maar een reserve sleutel gepakt (die ik ook moest zoeken omdat meneer de la waar al die dingen in liggen verbouwt had en door de war gegooid had ) Paar dagen geleden wil ik mijn xxl emmer uit de kelder pakken om de vloer schoon te maken (zo'n breede zodat mijn wisser of hoe heet zo'n ding erin past). Kijk in de kelder maar dat ding is in geen velden of wegen te bekennen!? Ik wat zooi aan de kant gehaald die er ineens staat. Komt mijn man vragen wat ik aan het doen ben dus ik leg hem uit dat ik die emmer zoek. "Oh die heb ik naar buiten gegooid want die stond in de weg" Euh, hoezo in de weg in een kelder waar bijna nooit iemand meer als 2 stappen in zet om wat van een plankje te pakken (2 stappen op het trapje)? Zucht... Dus ik naar buiten emmer pakken. Is hij totaal smerig enzo omdat hij in de regen buiten gestaan heeft en er allemaal zand aan kleeft nu. Dus kan ik EERST weer die emmer schoon maken voor ik er iets mee kan. :x Nouja wat klaag ik, de wisser hing in ieder geval nog in de kelder (die had hij vorig jaar ook naar buiten gemikt waarna ik dus een nieuw stoffen ding kon gaan kopen aangezien die EN smerig EN kapot gevroren was) Nu wil ik net mijn cdtje van Garbage aanzetten op mijn comp tijdens het werken. Zit deze er niet in!? Ik denk nouja zal ik er wel om een of andere reden uitgehaald hebben. Dus ik pak het hoesje en..... daar zit hij OOK niet in!!! En toen begon het te dagen; Meneer heeft een paar weken terug wat aan mijn computer gedaan en waarschijnlijk de cdspeler nodig gehad er voor. Het cdtje van Garbage eruit gehaald en ergens neer gelegd. Waar? Tja, dat zullen we wel pas weer weten als we hem ooit weer ergens tegen komen. :x En zo is het met ALLES!! Zodra hij het in zijn handen gehad heeft is het OF weg OF vies OF beschadigt. NIKS is veilig! Zelfs als je ergens iets veilig denkt weg te leggen in een kast pleurt hij er wel wat boven op of zoekt iets en pakt het er op de een of andere manier op een lompe manier uit waar door het beschadigt ofzo. En ik kan daar zoooooo slecht tegen! Zuinig zijn op spullen is er bij mij thuis zo enorm in geramd. Wij zijn gewend om dingen zo lang mogelijk netjes en heel te houden. Het is bijna een sport zeg maar. En hij kijkt werkelijk waar nergens naar. Hij gooit en smijt met spullen alsof het niks kost of niet kapot kan. Zo ook met de haast nieuwe kinderwagen die we voor Wendy gekocht hadden nadat de eerste haast uit elkaar viel. Echt een koopje dat ding! De vorige eigenaar had hem nieuw gekocht maar uiteindelijk was hij niet nodig (had er 2) dus verkocht ze hem voor een appel en een ei. Man wat was ik blij met dat ding! Een mooie blinkende schone kinder wagen. Helemaal verliefd was ik er op... 3 maanden heb ik daar van kunnen genieten en toen was hij afgeschaafd en vies. Na nog eens een aantal maanden was hij simpel weg totaalos. En uiteindelijk heb ik hem na 1,5 jaar maar naar de stort laten brengen En hij ziet het niet. ach die paar krasjes valt toch wel mee? Och dan maak je het even schoon. Ja hij is gammel maar hij was ook 2e hands (jaha, al helemaal 5x gebruikt door de vorige eigenaar. Dat noem ik zo goed als nieuw!) Ook met zijn kleding is hij zo. Hij gaat bvb gerust met een spiksplinter nieuwe broek in de tuin werken of staan zagen. En het is niet dat hij geen oude kleding heeft. Zeker niet aangezien hij zo met zijn kleding om gaat! Zaagt in zijn eigen arm dus die nieuwe broek is ook alles behalve veilig. Ik kan bijna niet meer blij zijn met nieuwe dingen hier. Want ik weet dat het na een aantal weken toch weer kapot is. Niet door de kinderen maar door mijn man. Of dat nou aan zijn instelling ligt of aan zijn verleden als kraker. Ik weet het niet maar ik wordt er ziek van. Soms letterlijk als er weer eens wat kapot is wat echt niet had gehoeven nog. Maarja wat doe je er aan? EDIT: WHOA sorry voor het lange verhaal! Moest even wat kwijt geloof ik Koekjes voor diegene die het helemaal gelezen hebben!
Koekjes! Nee, maar wat irritant zeg! Ik heb zo even geen tips voor je eigenlijk.. Grote brandkluis kopen, alle belangrijke spullen er in en de sleutel altijd bij je houden?
yes! ik krijg een koekje!!! nee maar wel erg vervelend! ik kan je eigenlijk geen tips geven, kan zo niks bedenken. misschien gewoon aan blijven geven hoe zonde je het vind......
Ik krijg de neiging om et roepen mans eigen en dan ineens moet alles opgeruimd waardoorik alles kwijt ben en sommige dingen nooit terug zie, mannen . En ook hier koekjes
Mannen hier precies hetzelfde. Koop ik een emmer zeg er nog bij afblijven....... 2 weken later weg Nieuwe kleren erg kort blijven ze mooi en als ie dan ergens naar toe moet ik heb geen nette kleren 3 weken daarvoor nog nieuwe broeken gekocht enz enz. Leg je erbij neer want het verandert nooit of maar heeeeeeeel tijdelijk. groetjes kim
ik heb ook een koekje verdient sorry ik moet een beetje lachen, bij ons is dat andersom. ik ben super slordig en gooi alles overal maar neer en mijn man wil dat alles gewoon op zijn plaats staat. soms ruim ik een paar weken alles netjes op zijn plaats en dan begint het weer ik ben echt een slodervos.
Hier ook een koekje graag Zijn er niet spullen van hem die hem dierbaar zijn/die hij vaak gebruikt die je kunt verstoppen of zo?
owww sommige dingen zijn wel herkenbaar, alleen dan heeft hij het vooral spullen die niet van hem zijn... Of heb je net de woonkamer geveegd, komt hij daar zijn modderschoenen aandoen. Zeg ik er wat van zegt ie, ja er liggen hier toch nog kruimels. Nou er lag welgeteld 1 hageltje... Hebben we nieuwe messen, gebruikt hij die als gereedschap, of eigenlijk wordt al het keukengerei als gereedschap gebruikt... Klapt ie de kinderwagen in de bijkeuken want hij kan er niet langs, dag later is het wieltje afgebroken... Kopen we plinten omdat die nog aan de muur moeten, nog dure dikke plinten ook... kom ik 2dg later in de bijkeuken heeft ie ze schuin neergezet zodat ze helemaal doorhangen. Zeg ik, maar ze moeten plat, ja nu geen zin in. Uiteindelijk heeft ie ze van de week (En dat is dus 5 maanden later!) maar op de slaapkamer neergelegd... hardstikke krom natuurlijk...
Oh en gisteren vroeg hij of hij even op mijn fiets naar de moestuin mocht want dan kon ie in de fietstassen het eea meenemen. Kom ik vanmorgen buiten, mijn hele fietstas, werkelijk waar onder de modder en zooi... En met een groot gezin hebben we ook aardig wat fietsen maar hij vind dat zijn fiets alle ruimte moet hebben, waardoor hij de andere fietsen tegen elkaar klapt. Van de week had ie zelfs mijn zoon zijn fiets in de heg opgehangen! Ik kan daar zo boos en verdrietig om worden...
Herkenbaar! Alleen hier draait meneer het dan weer om dat ik het heb kwijt gemaakt en hij echt niet.. Ook zo irritant; als hij iets kwijt is, gaat hij zitten op de bank. Ik zeg dan; 'Zou je niet zoeken?' Vervolgens vraagt hij; 'Ja, waar moet ik kijken dan?!' Waarop ik op mijn beurt, behoorlijk geïrriteerd, antwoord; 'OVERAL! Daarom heet het ZOEKEN!'..
Oja maar ik ben vaak ook de schuldige hoor! Alleen dit zijn dan de dingen die hij niet kan weerleggen. Er zijn er genoeg waarvan ik pertinent zeker weet dat ik die niet gedaan heb en erbij kan vertellen waarom hij dat gedaan heeft. Maar dan nog weet hij van niks en zal ik wel dit of dat en dat ben ik natuurlijk weer vergeten bladiebla! GRRR! Kwam hij net voorbij gestiefeld en mikt 2 lege pakken wasverzachter die ik op het aanrecht had staan om weg te gooien door de tuin. Stonden in de weg... Die konden daar natuurlijk niet gewoon met zn tweetjes naast elkaar wachten tot ik naar buiten ging en ze weg gooide. Nee die moeten in de tuin liggen en vies worden en rond getrapt worden (want je geloofd toch niet dat die 2 tieners die straks thuis komen die dingen uit zichzelf de bak in mikken heh? Zijn namelijk ook jongens op weg om echte mannen te worden. En bij die 2 kan ik met zekerheid zeggen dat het ECHT NIET aan de opvoeding ligt!) We hebben gister 4 uur in de tuin staan werken om het weer enigszinds toonbaar te maken en opgeruimd zodat Wendy deze week met 17+ graden lekker kan buiten spelen... Dus die mag straks leuk met 2 flessen spelen denk ik? OH en wat herkenbaar van die plinten!!!!! Heb hier een half huis vol met die ellende! Om niet te spreken over de palen die in de tuin krom liggen te zijn na een winter tegen de schutting te hebben gestaan. Daar moet nog een soort van hek van gemaakt worden zodat Wendy die pas 1 is nog niet door HEEL de tuin heen rend.... Wendy is ondertussen 3,5 maar goed. En dan klagen als ik een hotfix gekocht heb en daar nog steeds niks mee gedaan heb. Ja vind je het gek!? Ik werk 23 uur per week en daarnaast moet ik hier ALLES op koken en boodschappen na van het huishouden doen (en uiteraard dan eerst zijn zooi opruimen zodat ik er ook bij kan!) :x Was draaien en dat doe ik toch echt elke dag minstens 1x. Moet ik soms over het gereedschap heen hinkstapspringen naar mijn wasmachien. En dan met twee volle armen hinkstapsprong terug naar het rek om het op te hangen. "ja waar moet ik het anders laten?" Nou wat dacht je van A in de schuur bij de rest of B op de plank boven de trap bij de andere rest? Of misschien C in de gamma tas die al maanden in de weg staat bij mijn wasmachien? Daar kan vast nog wel meer bij. "Als ik iets wil doen ben ik altijd mijn gereedschap kwijt!" HOE zou DAT nou komen!? Ben benieuwt hoe het er nu bij ligt want meneer zit boven te werken aan het bureau dus is langs een stapel was gekomen. Dat is nu waarschijnlijk geen stapel meer.... Werkelijk, boekdelen! Ik dacht dat het niet erger kon als mijn ex en dat ik geluk had dat deze dan in ieder geval wel wat deed. Ondertussen zou ik willen dat hij niks deed dan haalde hij ook niks over hoop of beschadigde niks
Herkenbaar hahaha!!! Alleen mijn vent is bij het opruimen altijd zo lekker enthousiast dat ie alles goed opbergt, maar als ik dan vraag waar hij het opgeborgen heeft, weet ie hget zelf niet meer!! Wel goed opgeborgen dus!!!
haha sorry dat ik moet lachen, maar zie het al helemaal voor me. Jullie kunnen het dan ook mooi vertellen
Ik had eens een mooie bos bloemen gehaald, ik zoeken naar mijn vaas.. Ik zeg " waar is mijn vaas gebleven" ja die heb ik weggegooid, want werd toch weinig gebruikt... Pardon? Heb hem voor straf een nieuwe vaas laten kopen en een maand lang elke vrijdag een bos bloemen!
Hier is het eerder andersom. Ik ben gewoon heel lomp! Ik ben ook eerder degene die met vieze schoenen naar binnen loopt, terwijl ik zelf hier alles schoonmaak .. En manlief altijd zijn schoenen bij de deur uit doet. Mijn man is ook altijd zijn spullen kwijt.. en ik krijg altijd de schuld dat ik het heb opgeruimd. Hoe zou dat komen?? Hij ruimt niks op!
Dit is zo herkenbaar! Hier een man die alles uit de keuken gebruikt als hij gaat klussen. Theedoeken en keukenhanddoeken worden gebruikt om schoon mee te maken, zodat ik ze nooit meer mooi schoon krijg (roestvlekken gaan er erg moeilijk uit). Emmers verdwijnen zomaar. Aardappelschilmesjes verdwijnen of zien er opeens heel anders uit (lees, gebogen, puntje afgebroken, onder het verf enz.) Wat krijg ik er voor terug...Een keukenla vol met schroevendraaiers, moersleutels, schroeven enz. Hij heeft dan geen zin om naar de schuur te lopen om het daar op te ruimen. Grrrrrr :x
Redelijk bekend verhaal; mijn man is altijd alles kwijt en roept dan voordat hij gaat zoeken al waar ik het heb gelaten?? Ik gebruik bijna nooit gereedschap of iets anders van hem, maar als ik iets heb gebruikt weet ik wel waar het ligt. Maar hij kan zich totaal niet herinneren waar hij ooit iets neerlegt. Op een dag was ik dat zo zat en toen heb ik ge-eist dat hij helpen zou om zijn troep te ordenen, zo gezegd zo gedaan en uiteindelijk heeft hij veel spullen verkocht op marktplaats en daar nog een lekkere cent aan overgehouden. Maar o.o, wat kan ik ook woest worden van altijd maar dat kwijt zijn.. En kom nu maar op met je koekje!
Toevallig net een bakje koffie gezet dus een koekje gaat er ook wel in! Heel herkenbaar. Ik heb bij manlief na een week lang vragen of hij zijn gereedschap op wil ruimen, het heel demonstratief op gepakt en het zo de vuilnisbak in gekwakt. Met de mededeling dat aangezien het nu stofdag is dit lijkbaar weg kan. Sindsdien is het wel iets verbeterd. Is het een idee om hem zelf die lege flessen op te laten ruimen? en die emmer schoon te laten maken?