Bekendmaking geslacht

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mutsz1991, 30 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mutsz1991

mutsz1991 Actief lid

31 mei 2012
    474
    0
    0
    gastouder
    Zoetermeer
    Hallo!

Morgen is het dan eindelijk zover. We hebben een 2,3 en 4D pretecho gepland met 18 weken +2 dagen en ze gaan dan ook proberen te kijken of ze kunnen zien wat het word. Heeeeeeel erg spannend dus!!
    Zeker aangezien iedereen vermoed dat het een jongetje is.

Nu willen we er geen geheim aan overhouden en iedereen die het weten wil mag weten wat het word. Dus heb ik bedacht hoe we dat het beste konden doen.

Ik heb bedacht dat ik een taart ga bakken (met roze of blauwe vloeistof erin, afhankelijk van wat het word) en deze aan de buiten kant met wit fondant ga bekleden .. Ik zal hem dan met pastel blauwe en pastel roze fondant een beetje versieren, heb het al helemaal in gedachte!!!
    Heb bedacht dat ik me ouders en schoonouders dan graag bij elkaar heb voor een kopje koffie/thee en dat me moeder/schoonmoeder dan de taart aan mag snijden. Dit lijkt mij een enorm leuk idee omdat ze op deze manier erachter zullen komen wat het word!!!

Hoe hebben jullie het familie verteld wat het word??

Groetjes!

2. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Wij hebben de echo laten zien aan onze ouders. Dvd duurde een half uur en pas in de laatste 5 minuten werd bekend wat t was ;)

Heb zelf vorige week nog een taart gemaakt voor op mn werk met blauwe muisjes aan de binnenkant, is misschien ook nog een idee voor je ;)

3. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Heel leuk idee!!!

Wij hebben het gewoon zo verteld.
    Thuis,sms,fb,mail hahahaha

Veel plezier bij de echo!!

4. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Wij hebben heel lang getwijfeld om het bij de twintig weken echo ( gisteren ) door de gyn op te laten schrijven zodat we er een Gender Cake van kunnen laten maken door een bakkertje. Zodat het voor ons en de opa's, oma's en tantes een groot feest zou zijn bij het aansnijden.

Maar we hebben er toch voor gekozen het voor allen een verrassing te houden. Inclusief voor onszelf :D. Wij weten het ook niet! Het lijkt ons te grappig om het pas na die inspanning van bevallen te weten... Volgens mij denk ik alleen maar: 'Ik heb een kindje, een kindje' en vergeet dan pardoes dat het ook nog een jongetje of meisje kan zijn.

Maar het idee van zo'n Gender Cake vind ik wel echt heel leuk!!

5. mutsz1991

mutsz1991 Actief lid

31 mei 2012
    474
    0
    0
    gastouder
    Zoetermeer
    @engeltje, bedankt voor de tip, dat is inderdaad zeker ook nog een leuk idee!! Zal eens even kijken hoe en wat ik me morgen voel. Want ben al een week lang ziek thuis, niet lekker in me hum en geen zin de deur uit te gaan haha! De spullen voor de taart bestel ik altijd online en als goed is komen die morgen dan dus binnen haha!

@ melanie, dankjewel, had het ooit (jaren terug) ergens gezien in een tijdschrift en heb vanaf dat moment gedacht: dit mag ik niet vergeten haha!!

6. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Wij hebben het gedaan met gender cakepops.. minder werk, sneller klaar :p Had totaaaaaaal geen puf voor een taart, en ik was te hyper.. ik moest het vertellen :D

7. Laura1986

Laura1986 Bekend lid

21 nov 2011
    513
    0
    0
    Applicatiebeheerder middelbare school en eigenares
    Dordrecht
    Wij hebben een gendercake laten maken. Het was voor ons ook een verrassing! (Tijdens de echo ogen dicht toen de echoscopiste het geslacht op de foto zette).

Het was een ontzettend mooie en lekker taart geworden en heel leuk en spannend om het zo met de familie te onthullen! Zelfs mijn vriend zijn familie (die in Zweden woont) was er een beetje bij via Skype op de iPad.

We hebben foto's in ons blog staan! Mini Bettinger » Rosa tårta betyder flicka! – Roze taart betekent meisje!

8. mutsz1991

mutsz1991 Actief lid

31 mei 2012
    474
    0
    0
    gastouder
    Zoetermeer
    @lievemamatrix, als ik eerlijk ben, in eerste instantie had ik het ook helemaal niet willen weten!! Alleen me vriend wilt het zoooo dolgraag weten, dat ik daar aan toe heb gegeven, voor hem word het dan ook wel weer iets wat echter denk ik...
    Hij wilde het voor mij wel verborgen houden, maar ik kan dat niet, kan er niet mee leven dat hij het dan wel weet en ik niet, want hem kennende : hij gaat bij alles wat ik koop dan voortaan zeggen: zou je dat wel doen??

Gender cake! Zie je dat was het woord dat ik zocht!! Hahaha!! Thnq

@ laura, Wat een prachtige taart is het geworden!! heeeeel erg leuk ook dat je familie uit zweden er zo toch een beetje bij konden zijn!

Het punt dat ik de taart zelf moet maken is wegens het feit dat ik enorm veel allergieen heb, Pinda/noten, sesam etcetcetc... Om die reden is het voor mij veiliger als ik het nu zelf maak, zeker aangezien ik nu absoluut niet me medicatie tegen me allergieen mag gebruiken!

@ tummetje, dat is ook nog een leuk idee!! Misschien doe ik dat wel voor me collega's op het werk haha!!

9. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb zelf taartjes gemaakt met roze biscuit en roze vulling. Buitenkant lichtgeel met roze, blauw en wit met een konijntje bovenop de taart. Waren kleine taartjes dus voor mijn ouders een taartje, schoonouders, broers, zus en vrienden. Had ze ingepakt in cellofaan met roze en blauwe lintjes.
    Reacties waren erg leuk :).

10. esje1981

esje1981 Fanatiek lid

28 sep 2011
    1.490
    0
    0
    wij hebben het aan niemand verteld want dat vind ik dus echt niet leuk.ik wilde het weten voor de makkelijk heid,maar voor alle andere is het nog een verassing.was bij mijn andere kids ook.

11. Netje84

Netje84 Actief lid

2 apr 2012
    296
    0
    0
    Wij hebben het gisteren te horen gekregen... We krijgen een meisje! :D
    We hebben het meteen verteld aan iedereen die het wil weten. We zouden zoiets toch niet nog 23 weken voor ons kunnen houden!

Wat een leuk idee van die taart zeg!

12. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Wij vertellen het straks als we het weten gewoon aan wie we tegenkomen. Geen speciale ceremonies ofzo. Ik vind dat gedoe met van die taarten eerlijk gezegd ook allemaal overdreven. Ik zou zelf, als ik zo'n taart zou moeten gaan zitten eten bij iemand denken: ik zit hier wel leuk mee te doen, maar eigenlijk boeit het me niet zo bijzonder. Leuk voor ze dat ze een jongen/meisje krijgen, maar kunnen we nu weer over tot de orde van de dag?

Klinkt misschien ongeïnteresseerd, maar dat heb ik ook al met mensen die ene hele bijeenkomst beleggen om te melden dat ze een kleine verwachten. Tuurlijk is het bijzonder, absoluut, dat realiseer ik me terdege nu ik zelf zwanger ben. Maar moet daarvoor iedereen dan maar tijd vrij maken? Misschien komt het wel omdat ik uit een familie van harde werkers kom hoor, met werkweken van 70 uur en wisseldiensten. Misschien komt het ook wel omdat we een eindje bij elkaar vandaan wonen, en we gewoon afspreken als het uitkomt. Maar ik zou zo'n officiële meeting waarvoor ik dan ineens zou moeten komen opdraven als heel geforceerd ervaren.

13. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Hey Mutsz! ;)

Wij hebben het ook iedereen verteld hoor!
    Kennissen, vrienden, familie, collegas..noem maar op!

Heeeeeeeeeeel veel plezier met je mooie echo vandaag!!

14. mutsz1991

mutsz1991 Actief lid

31 mei 2012
    474
    0
    0
    gastouder
    Zoetermeer
    @ loussa, Sorry ik geniet gewoon van mijn zwangerschap en iedereen hier woont in dezelfde stad of een dorp verderop wat het erg makkelijk maakt.
    Toen ik mijn verjaardag vierde in juli was iedereen mooi bij elkaar en hebben we ze verteld dat we zwanger waren. Dit hebben we toen gedaan doormiddel van cupcake's op tafel te zetten die roze en blauw waren en waar dingen als spenen op zaten.
    Wij maken taarten en gebak altijd zelf omdat, zoals ik al aangaf ik een heftige allergie heb en dus niet zomaar mag vertrouwen op bakkers waar toch vaak noten en pinda's in aanraking is geweest met de spullen die op de taart zitten.
    Daarbij is het ook een grote hobby van mij en vind ik het dus erg leuk, en de familie verbaasd zich tot nog toe altijd weer over de taarten en cakejes die ik maak, steeds weer anders, steeds prachtig (aldus mijn familie).
    Daarbij heb ik niet de hele familie uitgenodigd voor de bekendmaking voor het geslacht, maar alleen me schoonouders, schoonzus bij het huis van me ouders. Dus het is niet dat iedereen er tijd voor vrij MOET maken. Maar ze mogen dit doen als ze er zin in hebben. Sterker nog, ze weten nog geen eens waarom ze langs zouden komen morgen avond. Want heb alleen gevraagd of ze misschien zin hadden op de koffie te komen.

@ Kitty, hartelijk bedankt!!! Ben enorm nieuwsgierig, kan haast niet wachten!! Maar moet nog tot kwart voor 5 wachten haha!]

@ netje, Van harte gefeliciteerd met het krijgen van een dochter!! Heeeeel erg leuk!! En wat jij zegt is inderdaad de reden waarom wij het ook gewoon vertellen, kan dan toch me mond niet houden en zou me eigen geheid verspreken haha!

15. Kiewie

Kiewie Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.341
    5
    38
    hahaha ik wilde net dit verhaal vertellen! Gelukkig zag ik net optijd dat je het zelf al had geplaatst.
    Ben er nog steeds van onder de indruk.. vind het echt zo'n geweldig idee!! Mochten we een 2e krijgen (ooit ;) )wil ik proberen om het voor onzelf een verrassing te houden (ben mega nieuwsgierig).. maar bij een eventuele 3e, zou ik het ook op deze manier willen doen. Lijkt me zo geweldig!!

Wij weten wat het wordt, maar hebben het tot nu toe tegen niemand gezegd (ben echt trots op mezelf :cool:)

16. Laura1986

Laura1986 Bekend lid

21 nov 2011
    513
    0
    0
    Applicatiebeheerder middelbare school en eigenares
    Dordrecht
    @kiewie: wat leuk dat je er nog steeds van onder de indruk bent. Ik vond het ook wel hee speciaal hoor! En zo jammer dat de taart snel op was haha. Hij was echt heel lekker!

We gaan een van de foto's van de taart (die waar het stukje een beetje eruit is geschoven) uitvergroten en op de babykamer hangen. Onze babykamer wordt namelijk ook groen met roze!

@loussaa: tja, het is maar wat je wel en niet leuk vind natuurlijk. Wij hadden alleen de naaste familie uitgenodigd (mijn ouders, gezinnetje van mijn zus) en twee goede vrienden (die heel betrokken zijn bij onze zwangerschap en de taartenbakker hadden aangeraden). Mijn vriend zijn familie (vader, moeder en zus) keken mee via Skype. We vonden het leuk om hen erbij te betrekken aangezien ze natuurlijk veel missen van deze zwangerschap.

Ik zou het juist hartstikke leuk vinden als men mij zou uitnodigen voor een gendercake party! Veel leuker dan een verjaardag. En tegen zo'n superlekkere taart zeg ik ook geen nee, haha.

17. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    Ik heb ook een gendertaart gemaakt. Zo leuk! De rest heb ik het gewoon verteld!

18. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    En mutsz, hoe was de echo???

19. Yris

Yris Niet meer actief

Jammieeeee... wat ziet die taart lekker uit :D leuk idee zeg!

20. mutsz1991

mutsz1991 Actief lid

31 mei 2012
    474
    0
    0
    gastouder
    Zoetermeer
    @ musicalfan: Het was helemaal te gek!! Iedereen was enorm nieuwsgierig en ze hebben echt de hele zaterdag aan mijn hoofd gezeurd of ze het toch al niet stiekem mochten weten.
    Vond het moeilijk om het niet uit te schreeuwen, maar het vooruitzicht dat 's avonds iedereen bij elkaar zou zijn vond ik zo leuk!
    Heb dan ook echt me mond dicht gehouden, en me schoonvader mocht de cake aansnijden, en dit deed hij wel zo dat hij hem geheel door de helft sneed, zonder dat iemand ook maar kon zien welke kleur hij nu had! En toen hij er een punt uit sneed en deze optilde begon iedereen te gillen hoe geweldig het is dat we een jongen verwachten! Het was echt super geslaagd!
    Daarna hebben we gezellig met zn alle de DVD gekeken, dit wilde ze allemaal toch zeer graag zien! Toen dat gedaan was hebben we rustig aan onze kinderwagen even uitgetest, die hadden we toevallig zaterdagmorgen ook binnen gekregen. Het was echt super en iedereen was zo onwijs blij en enthosiast!

Ik zeg: zeer geslaagde avond!
    En ik mag nu met trots zeggen: Wij krijgen dus een zoon

Deel Deze Pagina