Dag meiden, Ik heb een vraag. Mijn dochter van 17 maanden loopt nog niet. Ze stapt wel aan de hand en achter loopkar. Maar ook maar een paar pasjes. Wanneer moet ik eventueel actie ondernemen en er na laten kijken? Wanneer liep jullie kindje? Mensen om ons heen reageren allemaal zo verbaasd dat ze nog niet loopt. Moet ik mij zorgen maken? Groetjes!!
Onze oudste liep ook pas met ruim 17 maanden maar wel direct als de beste.Mijn middelste liep met 12 maanden maar heel instabiel en veel vallen.Sommige kindjes durven gewoon niet zo snel en hebben even tijd nodig.Zolang hij zich normaal ontwikkeld zou je nog even geduld moeten hebben.
Nee, je hoeft je nog geen zorgen te maken. Het gemiddelde ligt rond de 15 maanden. Je hebt uitschieters nodig om een gemiddelde te krijgen. De een loopt met 8 maanden, de ander pas na de 20ste maand. Ze stapt al wel aan de hand mee, het kan heel snel gaan. Mijn oudste liep met 10,5 maand. Liep met 8 maanden al op handen en voeten door huis. Onwijs grappig gezicht was dat trouwens, net een klein aapje. De middelste was ook nog vroeg, 13 maand. Maar die moest wel meer oefenen. Daar waar de oudste van de een op de andere dag rechtop wegliep het hele huis door, was de middelste echt het standaard kind dat leert lopen: vallen en weer op staan. De jongste is inmiddels 8,5 maand geweest en doet nog praktisch niks. Rolt nog niet eens. Is een hartstikke vrolijk meisje. Ik geloof niet dat zij zal lopen voor de 15 maanden en zelfs dat moet ik nog zien. De tijd zal het leren.
onze middelste liep met 18 maanden los en ging staan op zijn verjaardag hij is in alles later dan onze oudste die is wat vroeg dus zat er voor heen overin nu niet meer.onze jongste 3 dagen jonger als hier boven rollebolt door de kamer maar kruipen/zitten etc niet. allles op zijn tijd
Volgens mij vraagt CB pas met 18mnd of het kind losloopt. Dan krijg je van hun wellicht oefentips en zullen zij kijken of ze niet te soepel is in gewrichten ed. Ik zou me nog geen zorgen maken.
Mijn zoontje is nu 22 maanden en loopt ook nog niet los. Wel aan de hand en achter een karretje enzo. Ik ben nu een paar keer bij de fysio geweest en zij geeft aan dat ik me vooralsnog geen zorgen hoef te maken. Als hij met zijn verjaardag nóg niet loopt, dan gaan we verder kijken of hij met aangepast schoeisel en/of een zooltje wel wil c.q. kan gaan lopen.
Mijn zooontje is nu 15 maanden en gaat nu pas staan. blsek wel hypermobiel en heeft problemen met div. prikkels. volgens het cb was hij lui..
Zou me nog geen zorgen maken, dat los lopen komt echt wel! Geniet nu nog even van je rust Hier liep de 2ling met 18 maanden ongeveer.
neeeeeee joooooh met 17 maanden moet je ECHT en dan OOK ECHT geen zorgen maken!!\ onze oudste liep met ruim 20 maanden en de jongste nu ruim 20 maanden zet nog geen stap los!
Bedankt voor jullie reactie's allemaal. Als ik het goed lees hoef ik mij dus nog geen zorgen te maken! Fijn!!
Nee, je hoeft je geen zorgen te maken. Zo te lezen stapt ze al aan je hand en haar loopkar. Dit gaat ze steeds verder uitbreiden. Als je je zorgen maakt, kun je natuurlijk altijd even een kinderfysio bellen om eens langs te gaan kijken wat hun zeggen. Mijn kinderen waren allebei snel. De oudste stond met 10 maanden en liep met 14 maanden los. De jongste stond met 8 maanden en liep met 11 maanden los.
Mijn zoontje is bijna 13 maanden en die teigert net sinds een paar dagen. Verder doet hij nog helemaal niks ook niet rollen eigenlijk. Daarom heb ik kinderfysio gebeld met de vraag om eens naar hem te kijken of er iets is en of zij oefeningen hebben om hem wat aan te sporen en te stimuleren. Voordat de kinderfysio kwam deed mijn zoontje eigenlijk niks alleen op zijn rug liggen en op zijn buik en sinds de kinderfysio elke week komt, teigert hij en gebruikt hij zijn beentjes steeds meer, hij is ook hypermobiel trouwens. Ik ben er heel blij mee want je leert oefeningen waar je zelf nooit aan zou denken. Nu moet hij bijvoorbeeld leren tijgeren met hindernissen, dus over een aankleedkussen heen, een opgerolde handdoek of mijn been. De kinderfysio vertelde ook dat als kindjes met 2 jaar nog niet los lopen ze het verder gaan onderzoeken en er een verwijzing komt voor de kinderarts. Dan heeft jou kindje nog 7 maanden om los te gaan lopen, dat gaat vast lukken.