Helaas is mijn gezin getroffen door een hoofdluis plaag. Alleen mijn man komt er goed vanaf. Nu sprong er vandaag tot 2x toe een luis van de luizenkam tijdens het controleren. En dat terwijl overal op internet staat dat ze niet kunnen springen, nou echt wel dus. Vind het trouwens echt vieze beesten en baal er enorm van. Probeer maar eens 2 jonge kindjes bij elkaar weg te houden als ze altijd samen spelen. Nu heb ik mezelf gisteravond behandeld met een lotion en vandaag blijken er toch nog luizen te leven. Heb er niet veel, maar wat er is, leeft nog wel. Zou het slecht zijn voor mijn haar/hoofdhuid als ik de behandeling nog een keer doe en het iets langer laat intrekken? Of maar gewoon blijven kammen en kammen?
weet je zeker dat het niet gewoon vlooien zijn ofzo, ik bedoel klein beestje VS klein beestje of misschien allebei? Het schijnt dat kammen nog steeds de beste manier is, samen met tea trea olie (dat gebruik ik hier standaard bij de kids) gelukkig (klop klop) nog nooit last gehad van luizen zelf, ik krijg al jeuk bij het idee..
Kammen kammen kammen. Ik ben een echte luizenbol dus als mijn dochter met luizen thuiskomt ben ik ook het haasje En aangezien ik de laatste jaren ofwel zwnager was ofwel BV gaf en dus geen luizenshampoo mocht gebruiken, ben ik erachter gekomen dat om de dag helemaal doorkammen net zo goed werkt. Maar het is wel ranzig, dat klopt. Maar gek genoeg wen je er ook aan. De eerste keer leipen mij de griebels over de rug, de vierde keer was het alleen nog maar een verzuchting van "niet weer..."
vlooien zijn veel groter Vang er wel eens eentje bij de kat en die springen als een gek. zijn ook zwart,.
kammen schijnt beter te zijn als al die chemische zooi. gelukkig nog geen ervaring hier. klopt heel hard af
Ik moet er ook niet teveel bij nadenken dat ik iets levends op mijn hoofd heb rondhuppelen. Heb gelukkig geen jeuk. Straks moet mijn man mij maar weer even kammen....
Ja klopt, ik heb die krengen ook eens gehad in Spanje, ze konden inderdaad springen. En ik heb mijn hele leven huisdieren gehad en zag duidelijk het verschil met vlooien hoor, ze zagen er echt anders uit.
Gewoon spul er op (shampoo) En kammen kammer kammen, alles in vuilniszakken en heet wassen, plinten e.d. kan je insprayen. Jassen in zakken en bij elkaar weg houden!
Ik had laatst van deze tip gehoord/gezien Hoofdluis bestrijden met mayonaise Wel een beetje ranzig mayo in je haar, en lachwekkend maar geen chemische rotzooi en blijkbaar 100% effectief
creme spoeling ook( dan kunnen ze niet meer bewegen springen of wat dan ook.. en veel kammen maar. dat schijnt het beste te werken
ik heb zelf ook een aantal keer luizen gehad(als klein kind). mijn moeder goot dan altijd azijn over mijn haar. 10 min laten intrekken en dan uitspoelen. alles was altijd gelijk dood. en voor je haar kan het gelukkig geen kwaad
Wij waren pas ook de klos en hebben een electrische luizenkam gekocht. Echt fijn, want ze krijgen een schok(je) en gaan nergens meer naar toe. Je hoort het ook als er een luis of neet tegen aan komt, of tenminste, dan stopt het piepen wat de kam doet als er niets aan de hand is.
Maand geleden waren wij de klos, ik heb 1week dagelijks voor school, na school en voor bed tijd. Tweede week alleen voor school en voor bedtijd.. wij hadden de nisska kam. Dat is een metale kam met lange tanden. Geen chemisch spul.
ik heb een electrisch kammetje gaat 1 AA batterij in...het dood de neten...je hoort ze ketteren en grijpt de luizen ben er super blij mee... uiteraard was ik ook met shampoo en vooral dus kammen kammen kammen..ik heb de spray voor spullen en ter preventie in het haar...ik heb met 2 scholen te maken hiervoor 3 peuterschool, overblijf op een school, en de hogere dus moet wel voorbereid zijn...sterkte!!
O help, wat balen zeg. Hopelijk zijn jullie er snel vanaf. Inderdaad hoor ik ook dat kammen kammen en nog eens kammen het beste is. En over tea tree oil heb ik ook vaker goede berichten gehoord, maar het ruikt zo sterk. Ik hoorde gisteren bij een kennismakingsgesprek van de nieuwe BSO dat zij de jassen niet meer in een luizenzak stoppen, omdat de GGD had aangegeven dat dit toch niet werkt. Waarom weet ik niet, maar krijg er nu al de kriebels van dat al die jassen tegen elkaar aan hangen. Ben echt als de dood dat ze luis krijgt.
Jassen in zak heb er nooit echt in geloofd. Kinderen spelen met en bij elkaar en ze springen wel letterlijk over van hoofd naar hoofd. Of ze kunnen springen weet ik niet maar op de een of andere manier komen ze er toch wel. Vind het ook ellende hoor als er hoofdluis is. Mijn zoon kwam er mee thuis. Weet je met een jongen is het makkelijker die kan je stekels geven en dan zijn de neten en zo snel weg. Maar ik heb wat dat betreft rot haar. Nu is het kort maar heb het ook vaak lang en dan kom ik met die luizen kam mijn haar niet door ook fijn. Not. Nu heb ik natuurlijk een dochter en die heeft langer haar. Die knip je niet zo snel kort. Mijn zusje heeft dat wel eens gedaan bij haar dochter na de zoveelste keer hoofdluis. Dochter kort gewiekt. Kind heeft er nu nog een trauma van.( grapje) wel in samen spraak met haar dochter. Je kunt er ook niet zo veel aan doen. Leuk is anders. Maar ja.
kammen is het beste !!!!!!!!! als je het behandelt , behandelen met prioderm das het beste , van veel middeltjes gaan de luizen niet dood , maakt het haar alleen makkelijker te kammen ... Maar vergeet bv beddegoed en knuffels jassen enzo niet !! Hier gelukkig tot nu toe ze nog altijd buiten de deur weten te houden , maar als 1 van de kids een briefje meekrijgt van school dan krijg ik gelijk al jeuk ... Bij de meiden , controleer ik zoiezo elke week(lange haren) en bij mijn zoontje zie ik het zo al wel want die heeft van die korte haren .. Maar goed als het je kindje treft je kunt het niet voorkomen , ze zitten trouwens het liefst op schoon gewassen haar .... knuffels een nacht in vriezer werkt perfect !!!1 of dichtbinden in vuilniszak of wassen ...
Hier gelukkig nog geen ervaring heb idd ook kam met langeijzere pinnen en soort schroefdraad in. Controleer zelf en school hier nog niks gehad hoorde idd dat luizen van nu gewoon de shampos overleven maar wat jet wondermiddel is weet ik niet. Ga de azijn en mayo onthouden mocht ooit nodig zijn