iemand tips? zoontje huilt al 2 uur!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by miekie82, Oct 18, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

Jul 8, 2006
    2,797
    28
    48
    noord holland
    hoihoi

Tijn huilt nu al 2 uur lang, alleen door de kamer lopen helpt!
    Zodra ik ga zitten leunt hij slap tegen me aan, hoofd slap tegen mijn borst en huilen. Hij krijst niet, is niet woest, nee echt hangerig huilen.

Vanmorgen nog niks aan de hand, tijdens zijn middag slaapje begonnen, uurtje bij mij in bed geslapen, daarna jengelen, maar wel gegeten, daarna half uurtje geslapen en huilend wakker geworden.

Nu heb ik hem na een uur huilen getempt en had hij 38,2, maar hij voelt niet warm ofzo, kan deze verhoging ook door het huilen komen?

ik kan geen tandje ontdekken, hij heeft 2 keer gepoept, erg veel dik slijm uit zijn mondje en neusje!

Ik ben niet zo van de medicijnen geven, maar zal ik hem een zetpilletje geven?
    Dit is de eerste keer dat hij zo is...vind het zo sneu! Hij ziet er zo zielig uit!

iemand tips!
    kus miek

2. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,508
    36,468
    113
    Persoonlijk lijkt 38.2 mij te hoog om te worden veroorzaakt door het huilen. Ik zou hem echt een zetpilletje geven en vooral niet te warm instoppen.

Jesper had gisteren ook verhoging. (inenting gehad). We hebben hem toen ook een zetpilletje gegeven, daarna voelde hij zich duidelijk beter en zijn temp was ook weer normaal.

Mocht je het toch niet vertrouwen, gewoon de ha even bellen he! Bij kleintjes kan koorts gevaarlijk zijn.

3. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    3,914
    0
    0
    ergens in het gezell
    Ik zou zijn temp even in de gaten houden. Als dit oploopt de ha bellen
    Het lijkt me sterk dat het van het huilen komt.
    Persoonlijk ben ik niet van de zetpilletjes als ik niet weet waar de koorts vandaan komt.

4. chacha

chacha Fanatiek lid

Jan 20, 2006
    4,918
    0
    0
    Lijkt mij dat het een virusje is. Ze kunnen wel wat verhoging krijgen door huilen, maar niet 38.2

heb je zoutoplossing in huis? Dat kan helpen tegen al het slijm.

En als de koorts oploopt , kan een zetpilletje geen kwaad. Als de koorts erg hoog wordt, wel even de ha bellen.

5. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

Jul 8, 2006
    2,797
    28
    48
    noord holland
    hoihoi
    bedankt voor jullie reacties!

hij heeft net half huilend zijn flesje leeg gedronken en leek even stil te blijven, maar begint weer te jengelen.

ik ga hem straks nog even tempen en als het nog steeds boven de 38 is, geef ik hem een zetpil.
    vind het wel een beetje engr om zo de nacht in te gaan.

@ chacha: hoe bedoel je zoutoplossing? heb ors in huis, bedoel je dat?

kus miek

6. chacha

chacha Fanatiek lid

Jan 20, 2006
    4,918
    0
    0
    Nee bedoelde neusspray, maar dan niet voor de volwassenen maar voor baby's. In die neusspray zit zoutoplossing (zoals Otrivin Baby enzo)

7. chacha

chacha Fanatiek lid

Jan 20, 2006
    4,918
    0
    0
    Kun je ook zelf maken met gekookt water en zout, maar ik weet de verhouding niet. :(

8. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

Jul 8, 2006
    2,797
    28
    48
    noord holland
    Oo ok..dacht ik al..hihih

Hij ligt nu lekker te slapen!
    Nog even getempt en nu 38.1, dus zetpilletje gegeven. Hij viel gelijk in slaap! Ga wel even wat vaker kijken bij hem hoor!

Vind het zo zielig! Arme kind kan ook niet vertellen wat er is! Net zijn spronegetje voorbij en nu dit!
    Stiekum ook voor mijzelf..halve dag met jengelend kindje is heeeel vermoeiend! pfff..hihih

bedankt voor de reacties,
    kus miek

9. sim

sim Niet meer actief

gaat heel erg rond op het moment, elijah had woensdag ook 38,1, toen voelde hij nog niet heel warm aan. maar snachts gloeide hij echt van de warmte. heb toen zijn slaapzakje af gedaan en sokjes uit zodat hij zijn dekentje kon aftrappen als hij warm was.

hij heeft ook veel slijm (uit neus en soms mond) en eet ook niet best, dronk vanmiddag ook niet zo goed, maar gelukkig vanavond wel weer.

hoop dat het morgen beter gaat.

beterschap

10. chacha

chacha Fanatiek lid

Jan 20, 2006
    4,918
    0
    0
    Goed dat je een zetpilletje hebt gegeven. Hopelijk slaapt hij lekker en is het morgen weer helemaal anders.

Beterschap voor alle zieke kindjes

11. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

Jun 30, 2007
    2,199
    0
    0
    Antwerpen
    Als je niet weet wat er met je kindje aan de hand is (vooral zo klein) zou ik persoonlijk meteen de ha bellen.
    Koort is altijd wordt veroorzaakt doordat er ergens een ontsteking of virus in zijn lichaampje zit.
    Sterkte hopelijk is hij snel opgeknapt!

12. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

Jul 8, 2006
    2,797
    28
    48
    noord holland
    pfff wat een nacht gehad! Tijn heeft de hele nacht gespookt! huilen, slapen, jengelen, slapen...pfffff
    hij heeft nu al 38 graden, en het is pas ochtend, moet niet zo blijven want dan bel ik inderdaad de HA!
    Kan ook niet ontdekken wat hij heeft!

kus miek

13. patje

patje Fanatiek lid

Jan 17, 2006
    3,923
    0
    0
    overijssel
    femke had 2 weken geleden ook een virus, ze wou alleen maar bij me liggen, zodra ze in bed werdt gelegd was het brullen, wij zijn nog naar de HA post geweest, het was een virus. Er heerst ook erg veel keel/neusontsteking, dus misschien toch ff naar de HA.
    Als het een virus is moeten ze het gewoon uitzieken met zetpilletjes, maar als het een ontsteking is krijg je misschien wel antibiotica voorgeschreven. ( doen ze niet gauw hoor bij kleine baby's)

Veel sterkte!

14. Adine

Adine Fanatiek lid

Sep 12, 2006
    2,355
    0
    0
    Ridderkerk
    Ik zal toch de ha bellen als ik jou was. Zeker met het weekend voor de deur. Hier hebben ze dat je liever te veel belt, dan een keer te weinig.

15. Niet meer actief

Ik zou ook de ha bellen hoor...
    Je gaat je nu de hele tijd afvragen wat er met hem is dat is voor jezelf ook niet lekker..
    En je kan beter een keer teveel bellen als te weinig vind ik...
    Ik wens je heel veel sterkte en beterschap...

16. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

Jul 8, 2006
    2,797
    28
    48
    noord holland
    he meiden!
    Lief! jullie nieuwe reacties!
    Gelukkig is de koorts gezakt, en hij had net 36.9 dus dat is prima!
    Hij ligt nu weer lekker in zijn bedje, hopen dat hij even een lange ruk maakt! Hij is doodmoe!

Ben dus niet naar de HA geweest, heb niet het idee dat hij wat kan doen namelijk. Heb geen idee namelijk wat Tijn precies heeft, gewoon ziekies denk ik! Maar ik bel wel zodra de koorts omhoog schiet!

Pff..nu gaat mama ff met der beentje op de bank, ben brak! hihi dan maar mazzel dat ik nog steeds niet werk! Anders was ike cht een zombie geweest!

kus miek

17. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

Jul 8, 2006
    2,797
    28
    48
    noord holland
    Nou het is nog steeds ziek hierzo!
    Huilen, koorts, huilen, korte slaapjes, verkouden...
    Heb de huisartsenpost gebeld en ze willen hem zien, dus ga over 10 minuutjes heen.
    Zo zielig om mijn mannetje zo ziek te zien!

Hij is ook gewoon anders! Hij lacht niet, is beetje afwezig, hangerig, als ik hem een zoen geef begint hij te krijzen!

kus miek

18. Niet meer actief

Veel succes en beterschap voor de kleine!

groetjes Kirst

19. chacha

chacha Fanatiek lid

Jan 20, 2006
    4,918
    0
    0
    Agos wat sneu voor je mannetje.

Goed om naar de HA post te gaan. Ben je er al geweest en wat zeiden ze?

20. sterkte hoopen dat hij snel weer beter is

Share This Page