Ook wij gaan beginnen met IVF. 8 juli beginnen met spuiten en dan 23 juli 1e echo. Als het goed gaat en de eitjes mooi willen groeien zou ik in de week van 5 augustus mijn punctie hebben. Ik heb gevraagd wat voor medicatie ik krijg en dat is als volgt: -de avond er voor een valium tabletje, in de ochtend een zetpil en 2 valiumtabletjes. Dit om me rustig te houden, maar heb het idee dat dat dus geen pijnstilling is. Hopelijk is dit voldoende en anders lag er nog 1 spuit klaar om de pijn helemaal weg te halen. Dit krijg je in je been en werkt binnen een minuut. Waarom geven ze die niet meteen dat zou een hoop stress weghalen denk ik. Wat is jullie ervaring hiermee en wat hebben jullie gekregen zodat het draaglijk en of goed te doen was?
Ik kreeg alleen een zetpil. Er moesten ca. 20 follikels worden aangeprikt. Ik heb echt veel pijn gehad. Ik kreeg geen prik aangeboden
Hier ongeveer een uur voor de punctie een morfine-prik in mijn bil. En volgens mij kreeg ik er ook nog een pilletje bij. Ik weet niet meer of dat nou pijnstilling was of iets kalmerends. Alleen die prik is al voldoende, hoor! Natuurlijk blijft het vervelend en soms pijnlijk, maar ik vond alle vijf puncties goed te doen. Succes!
Ik weet niet meer hoe het heet, maar ik kreeg een soort morfineachtig goedje ingespoten (UMCG). Je zou daar een soort van halfdronken gevoel van krijgen. Overigens houd ik er niet van om half van de wereld te zijn. Mag graag de controle houden. Dus had gevraagd mij niet de volledige dosis te geven, maar bij te spuiten indien nodig, En bijspuiten was niet nodig. De pijn was prima te doen vond ik. Had bij de tweede punctie 27 follikels. Sterker nog, heb liever 10 puncties dan ooit nog weer een HSG, want dat vond ik qua pijn juist echt niet te doen. Het kan dus reuze meevallen.
Ik kreeg een tabletje en een zetpil n uurtje voor de punctie. Ik heb erg veel pijn gehad dus bij een eventuele 2e punctie wil ik helema platgespoten worden haha. Heel veel succes en sterkte de aankomende tijd
Hoi Marleneke, Volgens mij lopen wij gelijk op. Dit is ook mijn eerste behandeling maar wij doen ICSI. Ben nu net aan mijn 2e pilweek begonnen en volgende week woensdag beginnen met decapeptyl ofzoiets. 2 weken daarna beginnen met gonal 5 en dan waarschijnlijk ook in de week van 5 augustus punctie. Ik maak me ook druk om de punctie en mijn ziekenhuis zegt dat ze in extreme gevallen een infuusje geven met dormicum. Maar je krijgt zoiezo een kalmeringsmiddel maar ik ga wel aangeven dat ik die dormicum wil. Heb eerder een HSG gehad en doordat die zooooo erg pijn deed ben ik ook wat banger voor de punctie. Wel leuk dat we gelijk lopen
Hier ook een injectie met morfine achtig goedje. Je wordt er high van...helaas verdoofd het niet echt
ik kreeg bij beide puncties een infuus met morfine... niet dat dat geholpen heeft bij punctie nummer 2...
Het is toch eigenlijk te achterlijk voor woorden dat je het in zoveel ziekenhuizen/klinieken nog met een pilletje of enkel een kalmeringsmiddel moet doen..