Hallo allemaal Ik vraag me al een tijd iets af, hopelijk kan iemand me even uit mijn 'lijden' verlossen... Elke maand voel ik heel goed wat steken in één van mijn zij. Nu link ik dit altijd aan het springen van mijn ei. Maar springt het ei ook effectief op dat moment? of gebeurt dat pas 24 - 48 - ... uur later? een voorbeeldje van mijn cyclus van vorige maand er even bijhalen.(ik ben heel regelmatig, dus zo is het altijd!) Dag 1 = menstruatie Dag 16 = steken in de zij dag 33 = laatste dag voor de menstruatie. Ik heb dus een cyclus van 33 dagen en 'voel' mijn eitje op dag 17. De fase na deze steken duurt dus 16 dagen. (luteale fase als ik het goed heb.) Mijn vraag is dus concreet: springt het eitje ook op dag 17 of een dag of enkele dagen later pas? Alvast heel erg bedankt!!! Toekan
hoi je weet het nooit precies, wanneer het eitje springt. Het zal rondom die krampen zijn. Dus op dag 16 of 17 waarschijnlijk. Mirjam
Hallo, Wanneer het eitje dan precies springt is niet te zeggen. Of dat op het moment van de steken is, weten we niet. Als je weet wanneer ongeveer de eisprong is weet je ook wanneer je het beste gemeenschap kan hebben. Een zaadcel heeft 4-5 dgn de kans om voor bevruchting te zorgen en een eicel 12u. Dus als je rond/tijdens de steken gemeenschap hebt zit je altijd goed. Succes. Groetjes Ineke