Waterpokken - Poxclin

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sas2008, 24 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sas2008

sas2008 Actief lid

24 nov 2009
    159
    0
    0
    Eindhoven
    Wie kan mij helpen?

Mijn dochtertje (1jr) heeft de waterpokken en heb net Poxclin aangeschaft (een soort verkoelende foam) schijnt heel goed te werken.

Weet iemand of je dit ook in de schaamstreek mag gebruiken? Dat het niet bijt of irriteert? Ze heeft t namelijk heel erg in dr liezen e.d.

Hoop op jullie gebruikerservaringen!

2. mamvansam

mamvansam Actief lid

20 mei 2008
    239
    0
    0
    Office Manager
    Midden Nederland
    Ik kan je helaas niet helpen meid (het waterpokken feest staat ons nog te wachten.....), maar ik wil jullie wel veel sterkte wensen!

3. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    ik zou het niet weten want ook hier hebben we tot nu toe de waterpokken ontlopen maar je kan altijd nog een havermout badje proberen, dat schijnt erg goed te helpen.

4. sas2008

sas2008 Actief lid

24 nov 2009
    159
    0
    0
    Eindhoven
    dankjewel voor jullie reacties! Heb een havermoutbadje vandaag geprobeerd maar het werd 1 huilfestijn, maar zal wel door de vermoeidheid komen...

Heb tot nog toe ook nog niet echt veel vd geweldige beloftes van proxclin gemerkt maar hoop dat nog komt... :(

5. shanai

shanai Bekend lid

8 feb 2008
    816
    0
    0
    limburg
    Ik ben wel een tevreden gebruiker van poxclin. mijn dochtertje was ook 1 jaar toen ze de waterpokken kreeg. Meteen poxclin gehaald en 3x daags ermee ingesmeerd, ook 1x per dag in een havermoutbadje gezet. ze vond het heel fijn en heeft helemaal geen jeuk gehad. Binnen een week waren alle pokken ingedroogd, en ze had er echt extreem veel. Ik heb het gewoon overal gesmeerd behalve voorzichtig bij haar oogjes en mondje.

Je moet natuurlijk niet denken dat het een wondermiddel is, want dat kan natuurlijk niet. de waterpokken breken hoe dan ook door, alleen verlicht dit middel de klachten.

Ik vond het trouwens wel erg duur, ik had 2 flessen nodig in een week tijd. ik was hiervoor € 30.- kwijt.

6. sas2008

sas2008 Actief lid

24 nov 2009
    159
    0
    0
    Eindhoven
    Hier nog even een kleine update voor moeders met kinderen met waterpokken. Poxclin werkte super! Sinds ik het gebruik zijn er geen nieuwe pokjes meer bijgekomen (ze had het 2 dagen toen ik ermee begon) en zelfs de kleine pokjes drogen in en worden niet groter. Ook nam de jeuk af en is ze weer een vrolijk meisje. Nu heeft ze er bijna geen last meer van, een kleine week nadat het begon.

Kortom een aanrader! Naar mijn mening veel beter dan de calendula emulsie van VSM. Deze bijt namelijk in open pokjes en aangezien ze zo dichtbevolkt op elkaar zitten is het bijna niet te vermijden dat je t daar ook opsmeert.

7. me24

me24 Actief lid

9 mei 2007
    121
    0
    0
    Haarlem
    Je kunt het ook best vaker dan 3x daags smeren hoor. Ik heb het zeker een keer of 5 per dag gedaan. Bij onze dochter leek het of ze eczeem had, zo snel droogde alles in. Ik zeg super spul! En tja, de prijs daar had ik het voor over. Zover ik merkte heeft ze bijna geen jeuk gehad. Op het moment dat alles goed ingedroogd was ben ik gaan smeren met La Roche bodymilk, en ze heeft er geen litteken aan over gehouden.

Deel Deze Pagina