Raar dat ik dit gek vind?

Discussie in 'De lounge' gestart door Elines, 21 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    Ik vraag me af hoe jullie hierover denken. Ik ga met 4 meiden naar de musical mary poppins. Ze waren nog plannen aan het maken en ik ben er als laatste bij gekomen. Met de actie van de AH hadden ze 2x het tweede kaartje gratis; we zijn met zn 5en dus zou er 1 de volle mep betalen. Nu is alles geregeld en ben ik dus degene die de volle prijs betaald. Ik vind het niet raar dat juist ik dat ben omdat ik als laatste erbij kwam. Maar ik ben in mijn familie gewend dat als je ergens gratis kaartjes voor krijgt, dat je de andere kaartjes 'splitst' in kosten. Zo had ik met de 9mnd beurs hetzelfde: we hadden 2 vrijkaartjes, een derde ging mee en daarvan hebben we de prijs gesplitst. Is het raar dat ik in deze situatie dit ook verwacht had?

2. Sensea

Sensea Niet meer actief

als dat technisch gezien mogelijk is zou dat wel zo eerlijk zijn ja.

3. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Ik zou in inderdaad wel verwachten dat de totaalkosten gedeeld zouden worden door 5.

4. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Zo zouden wij het ook doen. Gewoon het totaalbedrag van alle kaartjes en dan delen door 5, wel zo eerlijk lijkt mij.

5. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    natuurlijk kan dat... gewoon de totale kosten delen door 5 ...

wel zo eerlijk ja! Zou het ook gewoon voorstellen!

6. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Ik zou er ook vanuit zijn gegaan om de totale prijs door 5 te delen. Tsja, zo ben ik gewoon, wel zo eerlijk!

7. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    Tja, ik weet dat iig 2 van die 4 niet zo ruim in hun geld zitten..

8. Amfy

Amfy Niet meer actief

ook hier zou het echt normaal zijn dat dat zou gebeuren.

gebeurd ook bij uit eten gaan gewoon ieder een deel.

9. Doula

Doula Fanatiek lid

24 mei 2010
    1.158
    1
    38
    NULL
    NULL
    Ik sluit me bij de voorgaande reacties aan.... Ik vind het ook normaal dat dan de kosten verdeeld worden....

10. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Beetje vreemd dat ze het niet door 5 delen;),, Ik zou het ook voorstellen, vind dit zo niet eerlijk hoor.

11. brotherbear

brotherbear Niet meer actief

Zo zouden wij het ook doen. Maar als iemand wat krapper bij kas zit, dan zou je het met zijn 3en kunnen doen. Anderzijds.. hoe duur is een kaartje als je met zijn 5en 3 kaartje betaald? Goedkoper dan wanneer je niet met zo'n actie naar een musical gaat..

12. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Tja ik kan het me wel voorstellen van je vriendinnen. Met deze actie ga je toch voor 50% van de prijs. Als daar later een 5e persoon bijkomt is het, vind ik, de verantwoordelijkheid van die 5e persoon om iemand anders te zoeken met wie ze de korting kan delen. Als de groep de korting wil delen is dat heel lief maar ik zou er niet vanuit gaan.

13. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik zou ook voorstellen om het te delen. Iedereen is dan goedkoper uit, dus iedereen blij toch? Maarja, kan me ook wel voorstellen dat anderen daar anders over denken.

14. me83

me83 Niet meer actief

ik zou ook delen.. en als het niet de bedoeling was om te delen wel zo eerlijk dat ze dan zegt dat het niet kan omdat ze niet veel geld heeft..weet je gelijk waar je aan toe ben en of je nog wil als je de volle mep betaald.

15. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Ik zou ook zeggen delen! En dan misschien delen met 3 omdat de andere niet zoveel geld hievoor hebben?

16. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

Ik vind het niet raar en zelfs asociaal van je vriendinnen dat ze je alles laten betalen. Waarom? Omdat ze zelf ook gigantisch zouden balen als ZIJ de volle mep moesten dokken. Maar goed als je het zelf niet bent die dat hoeft te doen is dat natuurlijk alleen maar lekker

17. tulip

tulip Niet meer actief

sluit ik mij bij aan.

18. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Mee eens.

19. Justins mama

Justins mama Bekend lid

9 feb 2011
    510
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik vind het een beetje dubbel... als ik met 4en naar een musical zou gaan, ga je dus van een prijs uit. Als er dan later een bij komt, tja das dan lullig voor diegene...

Maar aan de andere kant, als je echt goede vriendinnen bent, tja dan deel je het gewoon door 5! Dus ik vind het er wel vanaf hangen hoe goed je elkaar kent enzo...

20. Lizzy14

Lizzy14 Niet meer actief

Ik vind het helemaal niet raar dat jij dit gek vindt.. Eerlijk gezegd vind ik het ook jammer dat ze niet zelf met dit voorstel zijn gekomen. Ze brengen jou nu een beetje in een vreemde positie want ik kan me voorstellen dat je het lastig vindt om er zelf over te beginnen.

Ik hoop iig voor je dat jullie er uit komen en dat je evengoed een hele gezellig avond hebt!

Deel Deze Pagina