hoi hoi, sinds we het 6 maanden schema aanhouden moet Justin weer veel spugen en vooral savonds. Heb het idee dat het savonds allemaal veel te veel op elkaar is, want zn buikje klotst dan helemaal en is echt mega opgezwollen! Hij krijgt nu dit: &.00 200 ml pap met lepeltje 10 uur fruit 12 boterham en 100 ml melk 16 liga/soepstengel 100 melk 17,30 groente en danoontje 19,30 200 pap uit de fles Hoe zijn jullie schemas? Ook heb ik het idee dat hij van vis en/of tomaat extra veel spuugt.... thanx alvast
Hmmm..Ik weet zo ons 6 maanden schema niet eens meer (wauw ik besef me ineens hoe lang dat geleden is!) Maar als ik je schema zo zie lijkt het me een prima schema. Ons dochtertje spuugde ook erg veel (reflux) dus ik zou wel met je mee kunnen denken... Kun je misschien twee theelepeltjes johannesbroodpitmeel aan een flesje toevoegen? Of overstappen op andere pap...Sinds wij "comfort'van friso zijn gaan gebruiken is het een stuk beter gegaan destijds..Vraag het eventjes op je CB zodat ze daar 'op de hoogte zijn' (je kindje kán er krampjes van krijgen de eerste week, maar dit hoeft niet..ons meisje heeft dat nooit gehad) Doordat de comfort voeding ietsjes dikker is stroomt t minder snel terug. Ook johannesbroodpitmeel zorgt daar voor. En als je denkt dat vis en tomaat triggers zijn kun je daar toch gewoon even mee stoppen? Zou ik wel doen hoor..misschien kan zn maagje daar nog niet zo goed tegen..tomaat is best zuur en vis is natuurlijk ook een heel specifiek / sterk iets.. succes! p.s. andere tip: Hoofdeinde van het bedje iets omhoog zetten (op twee telefoonboeken bijvoorbeeld) zo stroomt de voeding ook minder makkelijk terug.
He Niva, JBPM heeft hij het eerste half jaar ook gehad in zn melk. "probleem" is dat hij niet zn melk meer teruggeeft maar alleen zn potjes groente. Op advies van cb vermijd ik de potjes met tomaat en dat gaat tot nu toe goed. ook moet ik het 4 uurtje vervangen voor sap. ben benieuwd! maar bedankt voor je reactie.
Ja dan kan het inderdaad ook wel eens aan de zuurte ofzo liggen...Maagje is natuurlijk nog niks gewend... Als t aan de samenstelling ligt kun je er altijd nog een klein beetje rijstebloem ofzo doorheen doen. (of verkruimelde beschuit) om t ietsjes dikker te maken, maar misschien hoort het in jullie geval wel specifiek bij tomaat.