Sprong 3 ellende met drinken wie nog meer

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ilmi, 3 apr 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ilmi

    Ilmi Lid

    14 jul 2021
    50
    7
    8
    Vrouw
    Onze dochter van 3 maanden (13 weken) drinkt mega slecht haar flessen. Ze laat overdag gewoon 110cc staan! Ze drinkt normaal wel normaal, maar nu drinkt ze ineens in de avond/nacht wel volle flessen. Ze duwt de fles ook echt met haar tong weg. Ik word er niet goed van, ook het slapen is een drama. Wie herkent dit? Hoe lang duurt dit? Ik kan me sprong 4 bij ons zoontje herinneren als een hele pittige, nou dan bereid ik me maar voor. Ze wordt ook echt boos als ik de fles opnieuw aanbied. Of er nog 3/4/5 uur tussen zit overdag, het maakt allemaal niks uit
     
  2. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.321
    3.558
    113
    Werkt het om de fles voor het slapen te geven, beetje in het donker in een prikkelarme kamer. Of lopend/in de wipstoel/maxi cosi bijv.
    Grotere speen voor de zekerheid wel geprobeerd? Hier kon ze overdag ook gefrustreerd zijn omdat het niet snel genoeg ging. In de nacht had ze daar niet zo'n last van omdat ze dan nog half slaperig was denk ik.
    En anders maar accepteren, gaat wel weer over en wanneer ze echt honger heeft zal ze wel drinken. ;)
     
  3. Milena92

    Milena92 Fanatiek lid

    13 nov 2019
    2.052
    1.533
    113
    Vrouw
    Hier ook gehad inderdaad. Ze sloeg de fles weg en kon vervolgens niet slapen omdat ze honger had.. dit duurde echt de volledige sprong en daarna nog een tijdje voor het herstelde.
    In die periode ben ik, zoals hierboven gezegd, de fles alleen voor het slapen gaan geven. In een omgeving met meer prikkels had het helemaal geen zin. Soms moest ze even uithuilen nog, en dan ging later nog een keer de fles proberen te geven. Ik vond dit mega lastig, snap je gevoel!

    Heel veel sterkte, gelukkig is het echt tijdelijk!
     
  4. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.282
    6.818
    113
    Vrouw
    Ik heb nooit flesvoeding gegeven, maar is het erg als ze 110 ml laat staan? We hebben misschien de behoefte om dingen op te maken en graag te zien dat een fles leeg gaat, maar een kindje heeft niet altijd evenveel behoefte. Misschien kan je achterhalen waarom je het zo irritant vindt dat ze overdag minder drinkt en dat evt ook beter accepteren als ze wat minder drinkt.

    Dat slapen is hier altijd op en af gegaan. Problemen specifiek bij de 13 weken herken ik niet per se. Bij 4 maanden wel. Maar altijd komt alles wel weer goed. Meebewegen met die kleintjes. Ze doen het allemaal niet expres ♡
     
  5. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.975
    7.157
    113
    Vrouw
    Ik herken het niet met een dochter van dezelfde leeftijd. Zou het kunnen dat de flessenspeen te klein aan het worden is? Hoelang doet ze over een fles als ze hem we leeg zou drinken? Hoeveel flessen krijgt ze nog op een dag?
     

Deel Deze Pagina