help! hij slaapt niet!!...

Discussion in 'Baby en dreumes' started by dnise, Mar 22, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dnise

dnise Fanatiek lid

Feb 16, 2010
    1,819
    0
    0
    regio rotterdam
    :$

Onze kleine man is nog geen 8 weken maar vertikt het om op de dag te slapen! en weet niet zo goed wat ik ermee aanmoet!...
    hij lijkt niet echt ontevreden maar slapen wil hij gewoon niet!
    hij is echt van half 8 s'ochtends tot 7 uur s'avonds wakker :$
    en zelfs s'nachts vraagt hij nog een voeding!...

Naar mijn idee krijgt hij te weinig rust! en is ook zooooo bewegelijk! die armen en benen vliegen alle kanten op!..
    voor degene die met de tip inbakeren komen..
    onze kruimel mag niet op zijn rug slapen ivm open gehemelte..
    en neem aan dat ze niet ingebakerd op hun zij mogen... dus dat is ook al geen optie... echt huilen doet hij niet maar ik vind het zo sneu voor hem! want zo krijgt hij amper rust....
    bij mij op mijn arm is het ook maar eventjes goed en dan begint hij echt af te zetten en te mopperen! de box is ook maar even goed (half uur) en dan begint hij te mopperen ik weet het soms ff niet meer
    wat zou ik hier aan kunnen doen????
    liefs Denise

2. misa

misa Niet meer actief

Dat is wel erg lang wakker ja.
    Ligt je kleintje nu op de zij? Gewoon benieuwd: wat kan het gevaar zijn om op de rug te leggen met een open gehemelte?
    Mag je kindje wel op de buik liggen? Mijn mannetje slaapt ook alleen maar op de buik en slaapt bijna nooit op de rug (heel soms reiswieg of maxi cosi). Dus als dat mag, zou ik dat eens gaan proberen. Vind je het eng, doe het dan eerst overdag en ga veel kijken of erbij zitten.
    Leg je je kindje wel in bed? Misschien een ritme gaan inbouwen, standaard na 1 uur wakker zijn in bed leggen.
    Kijk eens op inbakeren.nl - home (ook als je dat niet wilt doen staan er leuke tips op). En op Leer je baby doorslapen en los het slaapprobleem op | BabySlaapGids (ik heb die gids, kan 'm je mailen). Ik heb dat in mindere mate toegepast bij mijn zoontje van een week of 9/10 toen. Maximaal 5 a 10 min aangehouden.

S'nachts een voeding is op die leeftijd niet gek hoor. Dat zou ik nog gewoon even laten gebeuren.

En een half uur in de box, alleen vermaken vind ik knap op die leeftijd! Die van mij houdt heel soms een kwartier vol..!
    Op die leeftijd hoeft dat nog niet zo lang te kunnen. Bovendien kan hij daar ook makkelijk te veel prikkels krijgen door al het speelgoed.

Succes!

3. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Misschien eerder op bed leggen en is hij overprikkeld? Carmen en Devin liggen na een uur of anderhalf weer op bed.

4. dnise

dnise Fanatiek lid

Feb 16, 2010
    1,819
    0
    0
    regio rotterdam
    @jois...

Ik wissel hem idd elke keer van zij! (na elke fles op de andere zij)

Hij mag van het schisis team van het sophia kinderziekenhuis niet op zijn ruggetje omdat de kans dat zijn tong in zijn keeltje zakt vele malen groter is dan bij een kindje met een gesloten gehemelte...
    Wij doen het kwa naar bed doen nu als volgt...

bijv: 10:30 een flesje.. nou daar doet hij ongeveer 20 min over dan boertje en lekker even bij papa of mama kroelen..
    soms hij toch zo moe dat zijn oogjes dicht zijn en hij heerlijk tevreden tegen ons aan ligt te pruttelen..
    maar meestal gaan na zijn boertje die kralen weer wagenwijd open..
    en dan proberen we hem meestal rond 11:30 weer in zijn bedje te leggen...
    9 van de 10 keer begint hij rustig in bed maar zodra we de kamer uitgaan duurt het 10 min ofzo en dan begint hij te huilen... en dan gaat dat steeds harder! meestal gaan we naar zijn kamertje en wrijven over zijn bolletje totdat zijn oogjes weer dichtzakken maar meestal heeft het gewoon geen nut!... hij wordt echt moe maar dan zie je aan hem dat hij in slaap gaat vallen.. maar hij wil het dan gewoon niet en maait met zijn armpjes en begint weer te brullen..

In de box vind hij best wel aangenaam en daar leg ik hem dan vaak een poosje neer de ene keer op zijn zij de andere keer op zijn buik...
    misschien is het idd wel een idee om hem op zijn buik te laten slapen dan ga ik er idd wel bijzitten!
    hij is erg sterk in zijn nekje dus denk niet dat ik bang hoef te zijn dat hij met zijn neus in het matras terecht komt..

Hij heeft na geboorte 19 dagen in het ziekenhuis gelegen dus alleen in een bedje is voor hem helemaal geen probleem en ik moet zeggen in de box en op mijn arm etc slaapt hij ook helemaal niet... alleen maar in bed..

super dat jullie zo meedenken!!

5. dnise

dnise Fanatiek lid

Feb 16, 2010
    1,819
    0
    0
    regio rotterdam
    @ jois ik zou het super vinden als je die gids wil mailen!
    ik pb je me email adress wel even

6. liedjepiedje

liedjepiedje Fanatiek lid

Mar 15, 2009
    3,148
    23
    38
    Als mijn dochtertje erg onrustig is dan draag ik haar in de draagdoek. Ik hou dat niet lang vol maar soms ga ik gewoon op de bank zitten en ga ik gewoon laptoppen. Ze valt dan al binnen een kwartier in slaap. Als ze in diepe slaap is dan leg ik haar over.
    Maar dat kan je niet elke dag de hele dag doen natuurlijk. Maar misschien een tip voor als je het even niet weet en haar wilt laten slapen...

7. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    Hmmm... ik heb na het lezen van je verhaal toch het idee dat je kereltje zichzelf wakker houdt/maakt door het maaien. Ik zou eens met het schisis team overleggen wat je opties zijn met inbakeren. Je hebt ook een puckababy. Misschien dat dat wel kan/mag?

8. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

Apr 25, 2010
    2,998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Ik zou je ook een draagdoek aanraden!
    Het is even oefenen, maar je kan je kindje dan rechtop tegen je aan, dus met z'n buik tegen jou buik dragen. Zo draag ik Mart ook veel als hij overdag onrustig is. Dan wil hij in bed niet slapen, maar met de draagdoek slaapt hij binnen 10 minuten en blijft hij slapen. Zelf heb je dan je handen vrij en de meeste huishoudelijke dingetjes kan je dan ook nog doen, zoals de afwas of de was vouwen etc..
    Alleen niet koken en veel bukken is ook onhandig..

En Mart maait zichzelf ook wakker in zn slaap en slaapt nu op zijn buik, en nu slaapt hij elke nacht super goed. Komt alleen rond 0400-0500 voor een fles, slaapt verder door. Maar goed buikslapen wordt afgeraden ivm hogere kans op wiegedood..
    Maar ja, wij kiezen er voor omdat hij dan wel kan slapen en anders wakker ligt.

Share This Page