Zwemmen 1e keer

Discussion in 'Baby en dreumes' started by DvS, Aug 25, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. DvS

DvS Fanatiek lid

Sep 18, 2007
    1,012
    0
    36
    Noord-Brabant!
    Wanneer mogen baby's voor de 1e keer zwemmen in het chloor zwembad? Wij willen met kerst namelijk naar Centerparcs. De een zegt 6 weken, de ander 6 maanden en weer een ander na de 1e inenting..? :(

2. mandy1

mandy1 VIP lid

Jan 31, 2007
    6,881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    volgens mij mag dat gewoon, je hebt toch ook babyzwemmen?

3. DvS

DvS Fanatiek lid

Sep 18, 2007
    1,012
    0
    36
    Noord-Brabant!
    Ja, ik weet ook niet vanaf welke leeftijd dat is.

4. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,817
    3,344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    dat verschilt per bad... 8 weken en 3 maanden hoor je vrij vaak. Sommige baden doen het pas vanaf 6 maanden. Maar kindjes mogen echt wel voor die tijd al zwemmen hoor.
    Met 8 weken is het alleen vaak nog moeilijk om de lichaamstemp. goed te houden. Na een minuutje of 10, hebben ze het vaak al koud.
    Jou kindje is met de kerst echt wel oud genoeg om het 20-30 minuten vol te houden in een bad van 31+ graden.
    Natuurlijk verschilt het per kindje, je hebt koulijers (staat wel vreemd zo, dat woord haha) en kindjes die het langer volhouden, maar ik denk dat dit wel redelijk is.

5. stamboom

stamboom Bekend lid

Nov 17, 2006
    657
    2
    18
    ziekenverzorgster
    spijkenisse
    Ben bij mijn dochter met 5 maanden begonnen met babyzwemmen en ga nu deze week met Milan voor het eerst. Mij is gezegd na de eerste intenting, maar hou er rekening mee dat ze meestal nog niet het volledige half uur vol maken ivm. kou.

6. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Wij gaan de week na kerst naar centerparks (met oud en nieuw). De week van kerst zijn ze dicht :x we konden die week dus niet boeken. Ik ga als hij 3 maanden is babyzwemmen dus dan mag het met de kerst zeker wel.

7. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

hier doen ze babyzwemmen met 6 maanden
    maar ik zwem al met haar sinds dat ze 6 weken oud is

8. anja136

anja136 Actief lid

Jul 7, 2008
    408
    0
    0
    wij gaan met 3 maanden babyzwemmen, maar volgens mij mag het wel eerder. Maar hoe jonger ze zijn hoe eerder ze het koud hebben en dat moet je niet willen denk ik. Maar vanaf 3 maanden moet dat prima kunnen

9. Macdee

Macdee Bekend lid

Mar 23, 2008
    755
    1
    0
    Ik ben met 3 maanden gaan babyzwemmen, maar het mocht al vanaf 8 weken.
    Wel geven ze het advies de eerste inenting af te wachten.

10. Dwezelin26

Dwezelin26 Actief lid

Nov 20, 2008
    308
    0
    0
    Bij ons mag je gaan babyzwemmen vanaf dat ze de inentingen hebben gehad. Hier is dat rond de 8 weken oud. Daarna mag ik gaan babyzwemmen. Ik begin hier rond de 10 weken maar inderdaad is ook per zwembad verschillend. Sommige zwembaden vermelden dat het vanaf de 12 weken mag. Ze willen geen aansprakelijkheid (indekken voor "je weet maar nooit"). Gewoon even vragen bij het zwembad en anders bij CB of verloskundigen, die hebben de vraag vast vaker gehad. Succes en veel plezier!

11. nijntje op de mac

nijntje op de mac Actief lid

Jun 20, 2009
    388
    0
    0
    tegen mij werd verteld rond 10 weken omdat ze dan hun eigen temperatuur kunnen regelen, en na de eerste inenting

12. DvS

DvS Fanatiek lid

Sep 18, 2007
    1,012
    0
    36
    Noord-Brabant!
    Je ziet ook maar hier dat het overal anders is. Ga er dan maar vanuit dat het met kerst mag...

13. Mikki77

Mikki77 VIP lid

Nov 17, 2007
    5,698
    0
    36
    Noord-Holland
    Wij gingen laatst ook voor het eerst zwemmen met onze zoon, in Center Parcs. Maar het was geen succes, want het water was veeeel te koud (peuterbadje) en het was er stampvol.
    Ik ga nu gewoon babyzwemmen bij ons in de buurt...dat is in een warm zwembad en dat lijkt me veel lekkerder voor zo'n kleintje.

Share This Page