Hoi. Wie herkent dit? Het lijkt wel een sprongetje! Nog nooit problemen gehad met slapen met ons zoon buiten het wel eens wakker worden van een spook, monster e.d. Maar nu zo'n 2 weken; sinds zijn verjaardag is slapen een DRAMA. Naar bed gaan is brullen - en moeten we meerdere keren terug voor een kusje, knuffel. 's Nachts wordt hij meerder keren wakker soms uren wakker en 's ochtends is hij half 7 klaar wakker. Nu mogen wij vast ook niet klagen want al drie jaar slaapt hij goed. Maar nog geen drie weken geleden sliep hij nog netjes van 19.00 tot 8/9 uur en nu dit. Haha. We hebben geen advies nodig maar ik zou het wel graag willen horen of iemand dit gedrag herkent. Hopelijk is het een korte fase Overigens merken we wel ook aan z'n gedrag dat hij nu razendsnel een hoop dingen bij leert dus dit zal vast ook invloed hebben.
Ja heel herkenbaar, wij noemen het alleen geen sprongetje . Bijna exact vanaf zn derde verjaardag is hij regelmatig een dwars jongetje, voorheen eigenlijk zelden. Ook met slapen gaan ineens klein drama. Constant niks willen, nee roepen en dan toch het omgekeerde willen, dus weer gillen. Ik moest eerst enorm wennen, maar intussen begrijp ik dat het erbij hoort, haha. Op het kdv zijn ze zelfs blij te horen dat hij eindelijk eens écht peutergedrag gaat vertonen en ook daar laat hij nu weleens merken dat hij een eigen persoonlijkheid krijgt . Dus ik ga er maar vanuit dat het een fase is, want verder vind ik hem nog steeds de allerleukste en liefste.
Zou me niks verbazen, onze uk moet nog drie worden maar heeft nu al dwarse weken gehad (feestdrukte?) Werd regelmatig wakker om 5 en 6 uur maar zelfs al een keer om 4 uur!! Ben benieuwd of hij binnenkort ook weer zo dwars is. (Wij zijn wel bekend met het minder en ronduit slecht slapen al vanaf geboorte, vanaf zijn tweede verjaardag dat het beter is)
Toevallig vroeg ik me dit gisteren af. Dochter is precies een week geleden 3 geworden. En sinds 2 dagen daarna is ze nogal pittig qua gedrag. Dat was ze al, ze is nooit makkelijk geweest. Maar nu.... 😱 Naja, we zijn in ieder geval niet de enigen
Onze dochter wordt 5 maart 3 en heeft nu sinds 2 weken dat als ze naar bed wordt gebracht en de deur dicht gaat, dat ze begint te brullen. Dan heeft ze dorst, dan heeft ze gepoept (wat niet zo is), dan is de speen kwijt, etc. etc. 's Nachts wordt ze sinds een paar weken ook weer wakker en brult het dan uit als er iemand bij haar geweest is en weer weggaat... Zou dit ook een sprongetje zijn?
Tja ik hoop dan echt dat deze fase snel voorbij gaat wat betreft het slapen. Dan kan je het "boeven gedrag" van overdag ook wat beter aan, haha. Bedankt meiden. Het ziet eruit en lijkt op het bekende sprongetje dus ik denk dat dit gewoon zo is; ook al noem jij het niet zo HappyRabbits
Dit vroeg ik me ook af. Mijn zoontje wordt 12 februari 3 jaar en sinds deze week wordt hij ineens 2/3x per nacht wakker. Als ik dan naar hem toe ga en even met hem knuffel gaat ie daarna weer verder slapen. Maar ik moet er al een week meerdere keren per nacht heen. Heel vermoeiend. Ik hoop dat dit snel over gaat.