Mijn zoon is sinds de kerst bezig met het krijgen van zijn laatste kiezen, 1 is er gedeeltelijk door de ander is zichtbaar en zit onder het tandvlees. hij ging eindelijk doorslapen, maar sinds de kerst is het weer helemaal mis. hij krijgt nu voor het slapen 1 zetpil PCM en zalf teejel. Maar nog is hij ruim 2 uur wakker van de pijn roept ook vaak auwa. Nu had ik hem vorige week nurofen en PCM samen gegeven, bij volwassenen wordt dat ook wel eens geadviseerd als de pijn erg is het versterkt elkaar namelijk. Nu ben ik zelf niet zo'n fan van ibropofen. Maar het hielp hem wel hij sliep er op door of hij ging na troosten weer slapen. Nu is mijn vraag kan dit kwaad, hoelang mag je PCM blijven geven? Het kan namelijk nog wel even duren voordat de pijn weg is. Ik kan het natuurlijk aan de ha vragen of assistenten maar die zijn hier zo dom als hooi, (moeten eerst zelf het eea opzoeken op thuisarts.nl)
PCM kan je sowieso het beste een spiegel van opbouwen dus meedereketen per dag zijn dosis geven en dat kan rustig een tijdje achter elkaar. Een opgebouwde spiegel van paracetamol wekt echt veel beter al af en toe eens iets pijnstillendst. Nsaids ( ibroprufen ) krijgen ze hier niet.
Paracetamol spiegel opbouwen, en kwartier voor eten/slapen Dentinox erop smeren, waterijsjes, etc. Ik zou geen pijnstillers gaan mixen, zo'n klein lijfje moet je niet teveel medicijnen geven!
Op het kinderformularium staat bij ibuprofen oraal 3 maanden tot 12 jaar 20-30mg/kg/dag in 3 a 4 doses Behandelduur gedurende maximaal 3 dagen Dus als je het langer wilt combineren dan 3 dagen zou ik toch even langs de huisarts gaan voor advies. Ik denk dat een maagbeschermer erbij nemen dan geen overbodige luxe is. Sterkte!
Bedankt aan de spiegel opbouwen had ik nog niet gedacht. Dan ga ik dat eerst eens proberen. Een maagbeschermer heeft hij al ivm reflux.