Onze dochter zit momenteel sinds een week in d'r 26 weken sprong en ze heeft er flinke last van. Ze is echt humeurig en hangerig. Huilen valt gelukkig wel mee. Maar nou is het zo dat ze dus ook al een tijd slecht drinkt. Ze krijgt nog volledig borstvoeding, maar omdat ze alles per fles krijgt, zie ik dus wat erin gaat. Normaal drinkt ze 1000ml per dag. De laatste week was het steeds ongeveer 700ml. Maar gisteravond dronk ze de laatste voeding 80ml en vandaag heeft ze ook nog maar 80 en 100 gedronken... Ze krijgt normaal (wel op verzoek) 5 x 200 en drinkt dit moeiteloos op. Nadat ze wat melk op heeft begint ze echt te protesteren, ze duwt de fles dan ook weg dus ze wil dan ook echt niet meer. Soms probeer ik het nogmaals en drinkt ze toch verder, maar meestal wil ze gewoon echt niet meer. Lastig want ik wil ook geen strijd met haar aan moeten gaan.. Met de achtergrond van ziekenhuisopnamen omdat ze de eerste twee weken uberhaupt niet dronk ben ik vrij snel bezorgd.. Nou vraag ik me een beetje af: wanneer moet ik me zorgen gaan maken over de vochtinname. Ik geloof dat ze 500ml per dag 'moeten' drinken. Maar als ze dat een dagje doet en vervolgens weer beter zou drinken, is dat dan ook al een probleem? Of moet ik indien ze vanavond duidelijk de 500 niet gehaald zou hebben al aan de bel gaan trekken?
Pas als ze gemiddeld over 2 of 3 dagen de 500cc niet haalt moet je je zorgen gaan maken. Maar hou het verder ook goed in de gaten, plukt ze aan haar oortjes, zoekt ze iets, maakt ze de indruk pijn te hebben?
Hoi Dirksmama, Bedankt voor je reactie, dan weet ik een beetje wanneer ik maatregelen moet gaan nemen... Verder doet ze het echt prima en lijkt ze nergens last van te hebben. Ze is wel wat kneuterig en hangerig en slaapt wat onrustiger maar dat is hier standaard tijdens een sprong. Als er normaal iets is dan huilt ze wel, maar dat doet ze nu niet meer dan normaal. Dus ze geeft verder niet de indruk dat er meer aan de hand is.
p.s. Zojuist heeft ze haar hele flesje leeggedronken! Dus vandaag gaan we wel aan het minimum komen gelukkig!