Mijn zoontje heeft sinds vorige week vrijdag last van diarree (buikgriep). En daardoor erge last van luieruitslag. Z'n billetjes zijn rood en schraal.. Het bloedt net niet... Ik heb van alles geprobeerd: Bepanthen babyzalf, Washandje met lauw warm water, Zwitsal zinkzalf etc. Sudocrem durf ik niet op z'n billetjes te smeren omdat het antibacterieel is en het kan gaan prikken.. Maar niets lijkt te helpen. Hebben jullie tips voor me? Wat zijn nou echte wondermiddeltjes tegen luieruitslag? Alvast bedankt!!
En lekker even een tijdje in zn blote billetjes leggen in de box. Een hydrofiel goed dubbel gevouwen of een onderrlegger uit je kraampakket als je die nog hebt on zn billen leggen. Dat het goed kan drogen aan de lucht.
Laagje sudocrem (hier nog nooit reactie gehad dat het prikt, zelfs niet als het echt kapot was) en daaroverheen maizena (ik heb die in een zwitsal talkpoederbus zitten, ideaal). Werkt echt super snel. Overigens, als ik merk dat het er al wat rood uit ziet doe ik het savonds er op en is sochtends alles weg. Beter voorkomen dan genezen
Maïzena tussen de billen strooien. Op de buik in de box drogen, ik legde dan een vuilniszak erin en daaroverheen een dubbelgevouwen strandlaken. Sudocreme erop. Mocht dit wel prikken, dan kan je bij de apotheek ook pure zinkzalf halen dit is uitdrogend en prikt niet, afwisselend met bepanthem.