Hallo ik wil met kortingen wat kopen voor volgende zomer en begin zomer. Maar weet niet zeker welke maat ongeweer zal zij dragen? Volgens mij ze is standaard: 0 weken: 4040 54cm draagt maat 50-56 4 weken: 4560 55cm draagt maat 50-56 8 weken: 5040 59 cm draagt maar 56 wat net iets te kort mouwtjes en beentjes Qua gebouw ze is vrij slank en lang. Geboren 10 april. Ik heb genoeg al maat 62 en 68 opzich maar andere maten niet dus ik wil die kopen maar voor welke leeftijd ongeweer uitrekenen... En wat doen ze al bij maten 74,80,86- kruipen lopen of nog niet? Natuurlijk elke baby anders maar ik ga vanuit dat ze vrij ok en snel met alles is omdat het nu ook het geval is..
Pfff, ik denk dat je dat nu echt niet kan zeggen. Mijn mannetje was bij geboorte 52 en is nu 4 mnd later al 70, dus die zit nu al in de 74. Voor hetzelfde geld maakt ze straks in winter een groeispurt door en heb je alles voor niks gekocht... Ik vind het riskant hoor om nu te gaan inslaan!
Je kunt er idd niets van zeggen. Ze hebben soms een groeistop of - spurt. Je kunt beter wachten met het kopen van kleertjes totdat je ongeveer weet hoe je kindje groeit. Ook vallen de maten van alle winkels weer anders. Zit soms erg veel verschil in. Mijn zoontje is net een jaar geweest en draagt 74 t/m 86 en soms ook nog wel 68. Hij was vorige week 9220 gram en 75 cm.
Ze is al vrij groot en lang voor haar leeftijd ze zit in bovenste curve maar ook ziet eruit als baby van 4mnd.. Dus ik denk niet dat ze slerg groter word in winter. Ik ga in elk geval alleen kopen dingen die ook in winter kunnen dus geen korte mouwtjes. Maar ik wilde het ongeweer weten ook qua wat ze doen kruipen of lopen of nog niks want rokjes lijkt mij onhandig bij kruipen...
Ik zou het ook niet doen. Soms gaat de groei heel snel en slaan ze bijna een maat over en soms staat het heel lang stil. Je kunt het echt niet zeggen aan de hand van een schema. De bouw van je kindje verandert ook. Zit je straks met al je zomerkleding, terwijl het nog lang niet past en het voor volgend jaar te klein is. En ik snap ook niet zo goed waarom je zo ver van tevoren zou moeten inslaan. Er zijn altijd leuke dingen te koop, genoeg keus en aanbod! Onze meid droeg maat 74 toen ze 10 maanden oud was. En je kunt bij een kindje van twee maanden ook echt niet zeggen wanneer ze kan zitten, kruipen, praten en lopen. Het leven gaat niet volgens een strak schema, het zijn geen robotjes. Laat dat los en kijk naar je kindje, en neem het zoals het komt.
Ons zoontje groeit precies op de middellijn en heeft nu met 14,5 maand maatje 74/80 aan al worden de rompers van de Hema al echt te klein. Maar 86/92 is weer veel te groot. Zit er precies tussenin nu. Van kleding heeft hij nu maatje 80 aan.
Kun je echt nog niks van zeggen hoor, dat is pas over een jaar. Mijn dochter was een flinke baby, maar is een heel gemiddelde dreumes. En qua ontwikkeling loopt het ene kind met 10 maanden, het andere met 18 maanden... Als je iets koopt nu, koop dan iets dat niet seizoensgebonden is, dus een shirtje met lange mouwen, rompertjes, (dunne) lange broekjes... Maar zelf zou ik niet te veel vooruit gaan kopen, zeker niet een jaar.
Waarom moet je het precies van tevoren weten? Kinderen groeien niet precies volgens een schema, de ontwikkeling gaat niet volgens een strak plan. Je weet pas hoe het gaat als het zover is. Dat is ook met kleding zo. Ineens is het te klein en zul je nieuwe kleding moeten kopen. Je kunt misschien één-twee maten vooruit kopen, omdat je dan ongeveer kunt inschatten in welk seizoen je uitkomt. Maar verder dan dat, zou ik niet doen. Ik vind het wel een beetje apart dat je nu al kleding in maat 74-80, enz wilt kopen...
Kun je denk ik niet weten..het zal je verbazen ! Deed t mij ook. Ze zat 3 maanden in maatje 50/56 en toen ineens ging ze hard. 62 heeft ze overgeslagen en ze zit nu al in 80/86
Onze tweeling was erg klein met de geboorte (32w) en maat 44 was toen nog te groot, maar toen ze 1 waren konden ze maat 80 goed aan, dus ze hebben veel ingehaald. Onze 3e is met 38 weken geboren en had maat 50/56, hij zit nu in 68 maar soms ook al in maat 74, als hij zo doorgaat zit hij straks met een jaar in maat 86, dus conclusie........ Ik zou niet zomaar kleding inslaan, want straks heb je toch de verkeerde maat en dat is toch zonde?
Ja maar ik ga als kopen alleen dingen die altijd kan dus legging en lange mouw. Omdat ik vrij dure smaak heb ( kleding zit gewoon beter kleuren beter en draagt langer mooi) koop ik dingen dus of tweedehands of online met kortingen 40-60%. Dat deed ik ook met 50-68 maten en ben tevreden. Alle maten vallen anders maar ik sorteer het op maat hoe het zit en niet wat erop staat. Maar goed ik ga ook niet een container van kledig kopen het gaat hier mij meer om dat om bepaalde keuze maken wil ik weten wat het gemiddelde is. Volgens mij maat 86 is gemiddelt 1.5 jaar zo twee meisjes in mijn omgeving dragen... Als ze wat overslaat dan kan ik nog die verkopen want ik haal kaartjes niet weg tot ze erin groeit.. Die online kleding hebben gewoon nu en in december hoge kortingen. Ik vond aantal dingetjes mooi daroom wilde kopen paar kledingstukken..
Daat weet je nooit.... Ze kunnen ineens een groeispurt krijgen... Je kan ongeveer voor 2 maanden bepalen wat vor maat je kindje heeft, maar echt geen heel jaar vooruit
Lastig he die maten. Hier zat ze heel kort in maat 74. Maand 9-12 maat 80. Sinds 1 jaar in maat 86 ligt ook aan het kleding merk
Als ze in december ook kortigen hebben en nu ook... Dan is dat dus ook aankomende december en volgend jaar zomer.. En kan je dus beter dingen in dec voor de winter nog kopen en vokgend jaar met de kortingen voor de zomer...
Absoluut niet zover in het voren kopen! Je weet nooit hoe hard of langzaam ze gaat groeien, wat voor weer het dan is, enz enz. De praktijk wijst hier uit dat dingen die wij in grotere maten gekregen hebben, erg vaak ongebruikt in de kast blijven liggen, gewoon omdat ze dan toch nog te klein of al te groot ervoor zijn op het moment dat het gedragen kan worden qua seizoen.
Over maat 86 als gemiddelde voor 1,5 jaar.... Onze oudste ging vanaf 9 maanden netjes op de gemiddelde lijn voor lengte, maar 86 had ze pas veeeeeeeeel later aan! Echt niet op die gemiddelden afgaan dus, want het lijkt leuk om alles nu met korting te kopen, maar als ze het vervolgens nooit kan dragen, is dat dus weggegooid geld
Bijvoorbeeld: ik wilde leuke rokje kopen zo n wijd en groot. Ik kan kiezen maat 62-67-74-80 Als ze ligt nog of kruipt wil ik niet kopen want is niet handig ( nu draagt ze ook geen rokjes) en zelden jurkjes ofwel ik veel heb gekocht in babymaten en die passen goed bij weer etc maar is gewoon onhandig ze ligt toch alleen. Dus als zo rokje is maat 86 was zou ik die kopen omdat het kan in zomer maar ook met legging of kousen. Maar het is maat 74-80 en daaroom twijfel ik zou ik die kopen of juist niet.
Ik deed het ook hoor vooruit kopen maar vaak wel spullen die ze doordragen ik heb een jongetje en koop altijd spijkerbroeken in de uitverkoop en longsleeves en polo's die vind ik ook leuk met romper lange mouwen voor een meisje kunnen rokjes bv ook he hele jaar door met bijv een legging of mailot eronder groetjes kim