Sprong met 15 maanden?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Boefjesmamma, Nov 8, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. suze30

suze30 Fanatiek lid

Jul 7, 2009
    2,188
    1
    0
    NULL
    NULL
    @boefjesmama, fijn dat het beter gaat!!

@adi, vanacht heeft danique ook de halve nacht bij ons geslapen in haar eigen bed gilde ze moord en brand, bij mij heeft ze wel rustig geslapen, maar ook hier was alleen mama goed!

hier ook de hele dag uitdagen en vooral niet op nee reageren, ik heb eigenlijk geen tip voor je,wordt er zelf soms ook helemaal moedeloos van..:( ik weet wel dat het overgaat(minder wordt) maar deze fase is idd erg heftig!!

sterkte ermee!!!

oh ja, hebben die van jullie ook echte drifbuien?? ze gooit zich op de grond alsof het niets is,slaat trapt etc. dit kan ik me niet herinneren van die anderen, tenminste niet al op deze leeftijd, of ik heb het 'verbannen';)

2. Daan78

Daan78 VIP lid

Jun 25, 2008
    8,202
    1
    0
    Apeldoorn
    Ik wilde even zeggen. Bedankt voor de vooraankondiging Boefjesmama. (ik zei toch al dat Aaron net even voor Noor aan is met zijn sprongen:p )
    Heb zo'n vermoeden dat de 15mnd sprong ook hier zijn intrede heeft gedaan.
    Ze wil niks, alleen maar jengelen en jammeren. Niet tevreden. Ze wil constant bij me zijn en als ik haar oppak weet ze niet hoe snel ze weer weg moet zijn.

Herkenbaar van de 8mnd sprong vind ik. Hoop alleen dat deze wat korter duurt.

3. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

Hij is klaar met de sprong!!!!!!!!!!! Hahahhaaa jeeeeey mijn engeltje is er weer.

4. Daan78

Daan78 VIP lid

Jun 25, 2008
    8,202
    1
    0
    Apeldoorn

You go Lenny. Heerlijk toch?

5. adi

adi Niet meer actief

Nou, boos worden heb ik vanochtend gedaan bij Aldin. Hij keek me echt met die grote ogen aan, zovan: 'wat heb jij nou?'
    Toen trok ie een pruilipje en begon te snikken, maar de boodschap is een klein beetje doorgekomen. Toen ie voor de tweede keer ergens aankwam wat niet mocht, zei die zelf 'o-oohh', en kwam meteen bij mij om me een knuffel te geven (ik denk dat dat 'sorry' betekent :))

Maar volgens mij is ie het inmiddels alweer vergeten allemaal, dus het blijft heerlijk volhouden :(

Suze, echte driftbuien met zichzelf op grond gooien e.d. hebben we hier nog niet, maar wel dat ze echt boos kunnen worden en dan moord en brand gaan gillen en met de voeten stampen.

6. suze30

suze30 Fanatiek lid

Jul 7, 2009
    2,188
    1
    0
    NULL
    NULL
    @jenny, joehoe!!! deze heb je weer gehad!!;)
    @adi, dat stampen kan danique ook heel goed! en maar doorgaan met waarschuwen he....
    @daan, ik herken ook veel van de 8 maanden sprong, die was hier ook tot nu toe het ergste! succes met noor!

ik moet zeggen dat we een rustige nacht hebben gehad en ze tot nu toe nog geen driftbui heeft gehad, dus latten we hopen...maar durf nog niet te hard te schreeuwen!!

7. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

Jan 23, 2010
    2,378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    @Lenny: Joehoe! Heerlijk he om weer je lieve kindje terug te hebben? :)

@Adi: Vermoeiend he dat door blijven gaan? Maar wel goed dat Aldin door had dat hij te ver ging.

@Daan: Noor heeft de memo dus ook gekregen? :p Wat apart dat ze altijd vlak na Aaron begint. Maar dan ben je in ieder geval gewaarschuwd als je mij hoort klagen haha.

@Suze: Bij Aaron blijft het voornamelijk bij stampvoeten om boos met voorwerpen smijten die in de buurt liggen. Heel soms wil hij ook wel iets/iemand wegduwen als hij boos is. Maar dat op de grond gooien en slaan gelukkig nog niet meegemaakt. Pittig meiske heb je zeg.

8. Swr

Swr Nieuw lid

Nov 16, 2010
    3
    0
    0
    Pfff ik ben blij te lezen dat ik niet de enige ben die t af en toe even niet ziet zitten! Ik heb me net op dit forum aangemeld om gewoon even te kunnen lezen dat er meer kindjes zijn zoals die van mij :)

Driftbuien, niks is goed, op schoot, niet op schoot, boos, jengelen, krijsen, t is hier allemaal al even gaande en ik word er soms echt gek van. En dan vind ik het zo moeilijk om mezelf voor te houden 'het is een sprong/ fase'

Voel me dan ook een falende moeder. Zeker ook omdat ze het op het kdv kei goed doet en altijd vrolijk is. Is dat bij jullie ook? Vooral thuis is t drama maar bij een ander alles prima?

9. Daan78

Daan78 VIP lid

Jun 25, 2008
    8,202
    1
    0
    Apeldoorn
    @Boefjesmama, vind dat zo typisch dat ze Aaron volgt hihi. Alleen de 10/11 maanden sprong is hier aan ons voorbij gegaan. En ik meen dat Aaron daar gelijk in is gerold na de 8 maandensprong toch?

@Suze, thanx! Hoe gaat het nu?

@Adi, ik meen te lezen dat Aldin zich inmiddels 'perfect' gedraagt?

@Swr, je bent zeker niet de enige meid. Heel herkenbaar wat je schrijft. Enne, vreemde ogen dwingen he ;)
    Ik snap ook wel dat je het soms niet ziet zitten en het moeilijk is om te geloven dat het over gaat. Op dat moment zit je er midden in en het enige wat je wil is dat het klaar is. Dan kan je moeilijk vooruit kijken.
    Maar als je dit topic lees, en bij de mama's --> de sprongenmonsters leest, dan zal het een 'feest' van herkenning zijn.
    Succes ermee, het komt goed.

Noor heeft vandaag voor het eerst de 'ik wil geen brood/drinken/tussendoortje dag.

Heb altijd met verwondering de topics zitten lezen over kindjes die geen brood willen en nu kan ik me er in herkennen. Gelukkig dankzij die topics dat ik weet wat ik moet doen/laten en het idd een fase is.

10. adi

adi Niet meer actief

Ja, maar ineens TE perfect, en dat vind ik ook eng. Het is ook nooit goed he? hahahaha

PS; ZE WILLEN MIJN TOPIC NIET VERPLAATSEN :x:(

Onze meiden hebben vanochtend voor het eerst gehuild bij het afzetten bij kdv. Wat is het dan vreselijk om weg te gaan :(

Ik word hier ook lekker verwelkomd met krijsende en zeurende meisjes als ik thuis kom. Bij oma/ kdv zijn ze heel lief en spel;en normaal, maar als ik ni beeld kom beginnen ze keihard te huilen, en dan is echt helemaal niks goed.

11. Boefjesmamma

Jan 23, 2010
    2,378
    1
    0
    Gouda
    @Adi: Hier hetzelfde als ik thuis kom. En ik heb gereageerd in jouw topic.

@Daan: Ik vond bij ons de 8 maanden sprong wel meevallen en was die met 11 maanden juist heftig. Daarna begon hij met lopen. Die van 13 maanden niks van gemerkt en nu de 15 maanden sprong. Maar we hebben deze keer geluk: duurde maar 2 weken.

@Swr: Niet zo voelen hoor. Aaron is bij de oppas ook altijd superlief en werkt mee. En bij ons niet. Ligt dus echt niet aan jou!

12. Swr

Swr Nieuw lid

Nov 16, 2010
    3
    0
    0
    thanks Daan!

13. Swr

Swr Nieuw lid

Nov 16, 2010
    3
    0
    0
    Ik denk dat ik dit forum maar de hele dag open zet als Saar weer zo'n bui heeft :)

MOrgen werken, dat is dan wel ff lekker na zo'n dag thuis

14. suze30

suze30 Fanatiek lid

Jul 7, 2009
    2,188
    1
    0
    NULL
    NULL
    @daan, hier nog steeds hetzelfde hoor,ze is heel,heel ontevreden en die driftbuien,ongelooflijk dat ze met 15 maanden zoveel drift in zich kunnen hebben, danique eet overgens ook geen brood etc meer hoor, alleen nog wat diksap en het avond eten gaat redelijk, that's it!
    @swr, nee je bent idd niet de enige! het is een fase, dat weet ik maar al te goed, maar vraag me na 1 week ook altijd wel af of het ooit weer goed zal komen..succes ermee!
    hier trouwens ook op het kdv niets aan de hand, verbaas me daar telkens weer over, maar dit hadden de andere 2 ook, dus weet dat het 'normaal' is, eigenlijk een goed teken he, betekent dat hij erg aan je gehecht is,probeer jezelf maar na te gaan, zelf val je ook eerder uit naar een diebare dan naar een onbekende, je weet immers(onbewust) dat die dierbare je nooit zal laten vallen! en zo gaat dat bij die kleintjes ook..
    @adi, ik heb je topic nog niet gezien, zal eens kijken.

15. adi

adi Niet meer actief

Ik hoorde vandaag dat Melisa op KDV ook heel de dag huilerig was, niet wilde spelen, ruzie zocht met haar zusje, en alleen maar op schoot wilde bij de leidster. Dus net zoals thuis.

Zij heeft het ook heel heftig deze sprong. Misschien komt het ook dat haar zus nu losloopt, en haar broer ook hele stukken los stapt, en zij dat nog niet kan.

Wij geven haar natuurlijk net zoveel aandacht (als het niet meer is deze dagen), maar ik merk dat ze niet leuk vindt dat Diyana is kan, want zij niet kan. Ze duwt en slaat haar nu ook ineens, echt niet leuk.

16. Boefjesmamma

Jan 23, 2010
    2,378
    1
    0
    Gouda
    Jemig Adi :( Dat is niet leuk nee, maar kan me er ook wel iets bij voorstellen dat zij zich nu rot voelt.
    Hopelijk stimuleert het haar om ook snel te lopen en heb je snel je lieve meisje terug.

17. suze30

suze30 Fanatiek lid

Jul 7, 2009
    2,188
    1
    0
    NULL
    NULL
    @adi, oh nee dat is ook niet leuk! kan me er wel iets bij voorstellen dat zij zich nu zo voelt..:( is ze wel al richting het lopen of kan het nog wel even duren??

18. Daan78

Daan78 VIP lid

Jun 25, 2008
    8,202
    1
    0
    Apeldoorn
    @Adi, ik las hier laatst het woord 'ontwikkelingsfrustratie' ipv 'sprong'. dat lijkt me nou helemaal van toepassing op Melisa. Helemaal met zo'n 3 eenheid als jouw koters.
    Heb je niets aan, want het lost niets op, maar moest er aan denken.

Is het topic over Aldin nog niet verplaatst?

19. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

Mar 23, 2009
    3,755
    0
    36
    Hier is de 15 maanden sprong fase er ook, of is t gewoon gedrag van onze zoon :) Ben er nog niet helemaal achter.

-gillen als ie zijn zin niet krijgt en zijn lichaam slap maken als je hem vastpakt en zichzelf op de grond gooien
    -dingen wegsmijten
    -klappies geven
    -huilen om minst geringste
    -beenhangen
    -in de nacht wakker worden huilend en niet anders willen dan bij ons liggen of spelen
    -oost indisch doof spelen
    -alle kanten op draaien bij t verschonen
    -als ie geen zin meer in eten heeft wel mondje open doen en vervolgens aan de zijkanten eruit persen alsof t een spel is.

Kan nog wel doorgaan denk ik, maar kom even niet op de rest hihi...Ik zeg maar: hoort er allemaal bij en hier komen we ook wel door en overheen! :)

Share This Page