Mamafiets

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Senna, Feb 19, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Senna

Senna Fanatiek lid

Dec 8, 2005
    2,560
    0
    0
    Wie heeft er een mama fiets?
    Is het wat?

Wil graag fietsen met luca maar op mijn oude fietsje gaat dat nooit lukken.. die heeft zijn beste tijd gehad zeg maar ;)

Tijd voor een nieuwe fiets dus! Maar welke?
    Wil wel graag fatsoenlijk kunnen op en af stappen met een zitje voorop.. en het zou ook wel fijn zijn als mn knieen niet geplet zouden worden door het stoeltje. (ben redelijk lang)

Dus tips/ervaringen zijn welkom!

2. karin29

karin29 Bekend lid

May 29, 2006
    663
    0
    0
    mama
    noord brabant
    HOi hoi,

Heb geen mamafiets maar ze zeggen dat de echte nogal erg zwaar zijn om mee te fietsen. Nu heb ik wat rond gekeken en nu heeft Batavus een splinternieuw model wat maar een keer gemaakt wordt en echt goed te fietsen is met een kindje erop (brede instap,etc etc). Het merk is Batavus weekend en het is een eenmale editie. Hij kost 799,- euro en ik heb hem al voor 650,- euro op internet gezien. Tevens krijg je er nu een midweek centerparcs bij. Heb er zelf ook al op gefietst en hij is erg fijn. Misschien dat je er wat aan hebt.
    Groetjes Karin

3. Otje

Otje Fanatiek lid

Apr 10, 2006
    4,703
    0
    36
  4. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

May 14, 2006
    2,463
    0
    0
    Ik vind die mama fietsen er ontzettend mooi uitzien, ze lijken me alleen niet zo praktisch wanneer je kindje eenmaal achter op zit. Dan zit je ineens met zo'n mega stuur.

Zelf heb ik gekozen voor de Batavus Stabilo, is extra verstevigd en heb voldoende ruimte om op en af te stappen..

Succes met je zoektocht!

5. shanka

shanka Actief lid

Apr 28, 2006
    256
    0
    0
    almere
    blij dat deze topic er is ikzelf zit ook al rond te kijken vast voor ene fiest aangezien het mooie weer er alweer bijna aan komt.
    heb wel op marktplaats gezien moederfietsen NIEUW voor maar 200 euro zit aleen geen zitje bij nog dan.
    maar vond dit erg goedkoop heeft iemanddaar ervaring mee.

6. Vicky

Vicky Fanatiek lid

Aug 11, 2005
    1,200
    0
    0
    Enschede
    Ik heb een sparta amazone classic, tweedehands gekocht bij de fietsenzaak hier voor 375 euro inclusief zitjes.
    Ik ben er erg tevreden over!

7. minniemouse

minniemouse Actief lid

Mar 11, 2006
    174
    1
    0
    flevoland
    Ik heb een Sparta Amazone Trendy.

Ben er onwijs blij mee! Superstevig, ziet er ook nog mooi uit, 7 versnellingen.

Het enige is dat de fiets zwaar is, vooral als je 1 of 2 kids, buggy ~~boodschappen er op hebt .(maar goed, dat is dan niet zo gek)

Bij de dealer kost ie 829 euro. Ik heb m gekocht voor 609 euro.
    (ook gloednieuw, alleen dan via een winkel op internet. Heb er ook gewoon een proefrit kunnen maken)

8. Inky

Inky Fanatiek lid

May 12, 2006
    3,195
    0
    0
    Leerkracht
    Ik vond ze er zo lomp (lees grof) uitzien zonder zitje voorop.
    Ook schijnt het sturen anders te zijn.

Ik zou kijken voor een goed "gewone" fiets voor als je straks de kids achterop hebt.

9. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik vind ze er raar uitzien, ik heb een gewone fiets. ;)

10. Niet meer actief

Ja.. ik heb die ook.. en ik moet inderdaad zeggen dat ik hem erg zwaar vind. Hij is lastig een stoepje op te tillen.

11. erannick

erannick Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    1,356
    0
    0
    Melissant
    Ik heb ook een sparta amazone maar heb er nog niet met nicky op gefietst als het van het weekend mooi weer is ga ik hem uitproberen

12. Niet meer actief

Ik heb nu ook een "normale" fiets..
    Zo'n mama fiets vond ik raar sturen en er niet uitzien zonder zitje..
    De enige die lekker fietste van de mamafiets kostte ook meteen 899 euro..vind ik best duur voor een fiets..

zo'n "normale" fiets gaat prima ;)

13. femail32

femail32 Lid

Jun 24, 2006
    84
    0
    0
    wij hebben hier ook een sparta amazone. ik heb hem al meer dan drie jaar en ben echt onwijs tevreden over de fiets. hij stuurt heerlijk licht en is helemaal niet zwaar. mijn oudste zit al een heletijd nu achterop en ook dan is het een prima fiets. ja het stuur is wat breder en ziet er in het begin wat vreemd uit, maar dat went heel snel!

14. Senna

Senna Fanatiek lid

Dec 8, 2005
    2,560
    0
    0
    tnx voor de reactie's.. ben er nog steeds niet uit..
    Ze zijn indd duur.. maar zoek gewoon een goede stevige fiets met voldoende ruimte om af te stappen.. daar gaat het me vooral om.

15. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

May 29, 2006
    1,618
    0
    0
    ik heb een gewone fiets, een gazelle, maar wel met een iets lagere instap. wilde eerst ook een mamafiets, maar zelfs in de fietsenzaak raden ze die niet aan, omdat ze idd vrij zwaar fietsen. een vriendin van mij heeft de hare daardoor ook verkocht en heeft nu dezelfde die ik heb en is daar heel tevreden over. succes met je beslissing.

gr. Bianca.

16. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,157
    0
    0
    Twente
    had zelf een gazelle normale fiets maar met het fietszitje voorop was er nog maar weinig plek over
    nu heb ik een mamafiets maar dan een nepperd
    en die bevalt heel goed niet zo zwaar en lage instap en niet duur
    mijn buuf heeft de sparta mamafiets maar ik vond hem persoonlijk nogal zwaar en dat vindt zij ook het grootste nadeel

Share This Page