Waarschijnlijk koemelkallergie?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Alexandra1988, Feb 27, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Alexandra1988

Alexandra1988 Actief lid

Nov 14, 2009
    187
    0
    0
    Dinsdag moet ik weer op controle bij het CB.
    Nu ben ik afgelopen week met mijn zoontje bij de huisarts geweest en hij blijkt Dauwworm te hebben (natte eczeem).

Nu zegt de huisarts dat heel veel kindjes met Dauwworm ook koemelkallergie hebben.
    (ik en mijn man hebben trouwens als kind zijne Astma gehad, dus heeft mijn zoontje een verhoogde kans op eczeem).
    Ook had hij al vanaf de geboorte een extreem droog huidje...

Hij heeft altijd standaart voeding gekregen (stom, stom, stom, eigenlijk had ik al meteen vanaf de geboorte hypo allergeen moeten geven, zelf nooit aan gedacht en niemand heeft me hier ooit op gewezen... :S)

Maarja, wat moet ik me hierbij gaan voorstellen....?
    Zijn hier mama's die ook een zoon of dochter hebben met koemelkallergie?
    Wat mag wel nog en wat niet?

Heb dit weekend wel een pak hypo allergeen friso2 gekocht, aangezien ik niet meer wilde dat hij nog standaart voeding zou krijgen (ookal is het maar tot dinsdag)....
    Volgens het CB ben ik te voorbarig, maar hier voel ik me gewoon prettiger bij...
    Hij zit germ compleet onder het eczeem en het breidt nu enorm uit van gezicht naar buik/rug/benen/armen...
    Het is zo zielig... hij heeft zo enorm veel jeuk....
    Was hem al niet meer met Zwitsal, maar met ZalfZeep en smeer hem een paar keer per dag in met Koelzalf....

Vind dit zo zielig voor zo'n klein mannetje...

2. Que

Que Niet meer actief

Hai,

Hier zijn wij er met 6 maanden ook achter gekomen dat kleine man KMA heeft. Wij gebruiken Pepti. Dit moet wel in overleg met HA of CB of KA gegeven worden ivm verklaring voor het ziekenfonds.

Je kan gewoon fruit geven en aardappels, groente en vlees.

Waar je rekening mee moet houden is met brood dat het niet met melk is bereid, je boter idem, beleg idem.

Opzich is het niet lastig als je het eenmaal door hebt.

Kleine man hier krijgt brood van de bakker dit is alleen met water bereid. Boter waar geen melk inzit is bijv. Becel Light (gebruikt mama hier voor haar zelf). Beleg is bij ons vruchtenhagel, stroop en natuurlijk vleeswaren.

Liga stap 1 heeft geen melk producten en volgens mij stap 2 ook niet. We gebruiken dan nog rijstewafeltjes en af en toe een stukje stoepstengel.

Succes!!!

3. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Hier een dochter met KMA en ook soja allergie. Hier kreeg ze ook eczeem, maar ze vooral andere klachten zoals erg onrustig, veel huilen, niet slapen, spugen, krampjes, etc.

Qua eten, vanaf 6 maanden bijvoeding volgens introductieschema van borstvoeding.com.
    Peer geeft hier ook reactie. Citrusvruchten heb ik daarom pas vanaf 10 maand gegeven.

Vleeswaren is vaak van varkensvlees wat afgeraden wordt onder 1 jaar. Krijgt ze hier ook nog niet en is ook erg vet en zout.

Vlees is ook nog niet nodig, krijgt ze nu pas vaker, eerder vanaf 10 maand heel soms. Af en toe vis.

HIer plantaardige margarine van AH, vloeibare boter voor bakken/braden, tussendoortje rijstewafel, soepstengel, rozijntjes, soms ontbijtkoek of knijpfruit.

Geen toetjes e.d. wel eens een appelmoesje of fruit na.

4. Alexandra1988

Alexandra1988 Actief lid

Nov 14, 2009
    187
    0
    0
    Had jouw zoontje dan ook zo'n extreme uitslag over zijn hele lijfje?
    Hier begon het in zijn gezicht een aantal weken (dan uitslag en soms trok het 1 dagje weg).
    Nu sinds woensdag over zijn hele lijfje...

5. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Hier waren we er met 8 weken achter, naja nog niet achter maar wel het vermoeden en ik ben toen op dieet gegaan ivm bv.

Hier zat haar gezichtje eronder en het begon uit te breiden naar haar hals en borst. Dus ik verwacht dat ze er anders wat later ook helemaal onder gezeten zou hebben.

6. Klijntjuh

Klijntjuh Fanatiek lid

May 28, 2010
    1,059
    0
    0
    Freelance Illustrator& Grafisch Vormgever!
    Gouda
    Is het alleen exceem of ook andere klachten? Want als het alleen exceem is, kan het ook gewoon exceem zijn...

7. Alexandra1988

Alexandra1988 Actief lid

Nov 14, 2009
    187
    0
    0
    Zover ik aan hem merk is het alleen eczeem en daardoor jeuk.
    Verder geen andere klachten...
    Daarom is het ook niet zeker of hij koemelkallergie heeft.
    Dat moeten ze nu gaan uitzoeken...

8. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    4,319
    238
    63
    Mijn zoontje zat wel van top tot teen onder het eczeem. Maar had naast het eczeem nog een hoop andere symptomen van kma.
    Zijn eczeem is aangeboren, geerfd van mij. De koemelk heeft het getriggerd. Naast de melk bleek ook het wasmiddel een boosdoener te zijn.
    Hier ging het eczeem, zo goed als mogelijk, weg met voeding voor kma, andere wasmiddel, goede hormoonzalf en een probiotica kuur via een arts in alternatieve geneeswijze.
    Als je kindje zo onder zit en zo'n hevige jeuk heeft zou ik eens vragen om een verwijzing naar de dermatoloog. Wij zijn pas laat naar de dermatoloog gegaan. Kregen steeds andere zalfjes van de ha. De eczeemplekken in zijn gezicht waren helemaal open van het krabben, nachtrust hadden we niet omdat hij tig keren wakker werd van de jeuk en moeilijk te troosten was. Bij de dermatoloog kregen we de juiste zalf. Daarnaast ook krabpakjes. Die vond ik overigens niet tegen de jeuk helpen, maar hij kon zijn huid niet meer zo open krabben. Verder hadden we nog fenistil druppels tegen de jeuk, die we voor de nacht gebruikte. Dit hielp enigzins.

Wat betreft het eten bij kma, mag er best nog veel. Het is alleen een kwestie van goed de ingrediënten lezen. Mij zoontje heeft meerdere voedselallergiën. Naast de melk moet ik ook nog op ei en noten letten. Maar vind het wel goed te doen hoor. Je went er snel aan. Enige moeilijke wat ik ervan vind is als we ergens op bezoek zijn. Dan staat er vaak van alles lekkers op tafel en mijn kind mag er dan niks van. Hij is nog net te klein om te begrijpen dat hij er ziek van wordt. Ik neem dan ook altijd wat eigen lekkers mee. Daarnaast is het goed oppassen als er meerdere kinderen rond lopen. Kinderen geven elkaar van alles. Zo had hij eens het zakje chips van een kindje te pakken, waar melk in zat en uiteraard al een paar achter de kiezen.

9. Alexandra1988

Alexandra1988 Actief lid

Nov 14, 2009
    187
    0
    0
    Nou, vanmiddag belde het CB me nog (de verpleegkundige) om te vragen wat er precies aan de hand is.
    Ik haar uitgelegd dat ik hypo allergeen gekocht had, maar dit had volgens haar niet veel nut... dan moest ik al de Pep kopen van de Friso, maargoed....

Zij stelde voor om toch nog 2 weken standaard voeding te gebruiken en daarbij op de erge plekken hydrocortison te smeren.
    Zou het dan minderen, ligt het niet aan de voeding, blijft het zo of wordt het erger dan toch naar de dietist.

Maar ik heb het niet zo op de hormomenzalven en al helemaal niet bij zo'n kleintje van net 6 maanden.
    Ik had nog aan mijn baas gevraagd (huisarts) wat hij ervan vond.
    Hij gaf aan dat hij eerder eens een week met Fucidin zalf zou smeren (soort antibiotica zalf voor de huid).... dan meteen met hydrocortison.

Nu moet ik morgen bij de Arts zijn op het CB eens kijken wat die weer zegt....
    Moeilijk, moeilijk...
    Maar inderdaad, ik ga niet dan zit zalfje en dan weer dat zalfje proberen, dan geef me maar meteen een verwijzing naar de Dermatoloog!

Share This Page