Mijn dochter zegt al een maand of 2 "kaka" als ze gepoept heeft. Sinds 3 dagen zegt ze dit nu zo´n 5 minuten voor ze gaat poepen. Ze voelt het dus blijkbaar echt aankomen. Zou ik haar eens op het potje zetten als ze kaka zegt? Om te kijken of ze zo "poep-zindelijk" wil worden? Ik heb zelf totaal geen haast met zindelijk maken, maar ze geeft het zó duidelijk aan! Zijn er nog meer vroeg zindelijke kindjes hier? Wat denken jullie, gewoon eens proberen? Groetjes!
hier wel 1 die het ook altijd aangaf maar knijterhard ging gillen als ik potje pakte en daar dus niet op ging maar dat is nog niet zindelijk he! mijn meisje is ondertussen 2 maar ik zou het gewoon proberen niet ieder is hetzelfde
Ik zou het zeker proberen! Misschien lukt het, misschien niet of misschien tijdelijk. Maar het is het proberen waard!
smurf hier geeft t ook aan als ze geplast of gepoept heeft..dan roept ze *bah*. Om te spelen met de poppen etc heb ik een potje gekocht een week of 2 geleden..dus daar ging ze wel op zitten ( erg humor.. ze draait zich met der kont naar t potje .. gaat zitten .. zit dan op de grond naast de pot en kijkt dan heel triomfantelijk van tadaaa..ik zit ) Nu plast en poept smurf hier eigenlijk alleen als ze tot rust komt..en niet als we weg zijn of zo.. dus gisteren heb ik haar toen ze droog uit der bed kwam voor de lol met der blote billen op t potje gezet..ff kijken en ze ging nadenken .. et voila.. een plasje Mama mega trots.. Ik heb dus bedacht dat ik der gewoon als ze wakker wordt en droog is op t potje zet..en dan zien we wel..t is hier gewoon spelen..ze gaat lekker met der blote billen en een boekje op de pot zitten.. staat dan op..kijkt erin..en gooit de lege emmer leeg in de wc Ben ook van plan dat als ik zie dat ze gaat poepen.. ik der ook op t potje zet.. baat t niet schaadt t niet.. t is geen moeten of zo.. gewoon *spelen* Als ik jou was zou ik ook gewoon een potje halen.. boekje erover voorlezen zodat ze weet wat ze met t potje kan doen ( hier gaat de aap ook graag op t potje nl) en der gewoon eens derop zetten.. vind ze t leuk en intressant...prima toch..vind ze t niks.. nah..dan heb je een leuke pot voor de poppen Succes ermee
Hier een die wel op het potje wil zitten maar dan wel met de luier om. Loopt hij in zijn blote billen en we zetten hem er op dan word het gillen dus hij is nog niet zover. Hij geeft wel aan als hij gepoept heeft. We zien wel wanneer hij zover is, ik ga hem niet dwingen.
Je kunt het spelenderwijs aanbieden. Zolang er interesse is; doorgaan! Bij geen interesse; nog even wachten Heel simpel maar meer kan ik er niet van maken!
Sinds zijn tiende maand poept ons zoontje al op het potje. Hij poept inmiddels nog maar zélden in zijn luier. Nu is het niet zo dat we hem koste wat het kost vroeg zindelijk willen hebben, maar het scheelt toch enorm in de luiers. Het werkt prima! Dus als je kindje het zélf aangeeft dan denk ik helemaaaaaal: DOEN!!! Succes!
Hier ook een die sinds een maand of twee bah zegt en dan naar zijn luier wijst. Laatst ook 2 keer gebeurd dat hij bah zei, ging ik de luier verschonen had 'ie alleen geplast. En nog geen 5 minuten later, weer bah en toen had 'ie gepoept. Dus wij vragen ons af of hij met die eerste keer bah bedoelde dat 'ie moest poepen of dat hij ook die plas aangaf (doet hij normaal namelijk niet). Hij wil best met de kleren aan op zijn potje zitten, gaat er uit zichzelf opzitten (heb 'm gewoon beneden in de woonkamer staan). Maar als hij er in zijn blootje op moet (zonder luier) is het niet goed en loopt hij ervoor weg. Dus jammer dan hoor, 't hoeft nog niet, ik dacht ook bij mezelf proberen kan altijd....
Het kan geen kwaad om het eens te proberen. Al is het maar om haar te laten wennen aan het potje. Zolang het leuk blijft, is dat een mooi begin voor als ze straks alles aanvoelt..
Gewoon proberen! Mijn zoontje was ook al vrij vroeg bezig met plassen en poepen op de wc/potje, hij vond dit razend interessant en was ook al vrij vlot zindelijk. Ik heb trouwens nooit het potje gebruikt voor poep, het is zo smerig om die poep dan vervolgens weer uit dat potje te moeten schrapen , ik heb altijd een wc bril verkleiner gebruikt, werkte hier prima.