hoelang wakker zijn bij 5/6 maanden?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door 2jees, 5 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2jees

2jees Niet meer actief

Mijn vraagje aan andere moeders, mijn dochter klooit zo met de slaapjes, Dat zou ik zo erg niet vinden als ze niet de halve nacht ook nog lekker speelt of drinkt..

Meestal gaan we half 8/8 uur uit bed, dan wassen en drinken en zo twee uurtjes later er weer in.

ik houd haar een uur of twee op. (eerder in bed heb ik ook wel geprobeerd) maar ze gaat gewoon niet meer slapen de laatste tijd, hoe moe ze ook is..

s Middags slaapt ze dan een uurtje en dan niet meer tot een uur of half 11 het eindelijk donker wordt..

Ik moet echt naast haar bedje staan, telkens haar naar beneden drukken, (ze is een buikslaper) want als ze één keer op de rug ligt slaapt ze niet meer. Echt bizar gisteravond, ze sliep telkens bijna, maar ineens die ogen weer open en kraaien van pret. Ze moet onderhand doodmoe zijn! Ze hept zichzelf telkens over de slaap heen lijkt het..

We doen alles hetzelfde als altijd maar het helpt niets..

vaak slaapt ze eindelijk om half 11 s avonds. drie uur later is ze weer wakker maar goed, toch ff drie uurtjes slaap voor mezelf..

2. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik leg hem onmiddellijk in bedje bij de allereerste moeheidssignalen, wacht is daar te lang mee dan slaapt hij niet

Zijn slaapritme ongeveer, het is de laatste 2 dagen veranderd
    Snachts van 19 a 20u tot meestal 7 a 8uur, vandaag half 6
    Rond 9u een 20minuten dutje
    Rond half 12 een dik uur
    Rond 16u nog een dik uur of langer

Dit is van de laatste 2 dagen

Echt in bedje doen of in de box leggen bij het allereerste signaal is het beste, hier slaat hij gewoon een slaapje over als ik dat niet doe en dan kwakkel ik de hele dag met zijn slaapjes

3. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als ik t goed begrijp slaapt ze maar 1 uur overdag? Of s morgens toch ook nog?! Jee .. dat is echt weinig!! Hier kon hij d morgens niet langer dan 1.5 uur wakker blijven... Maar meestal nog korter.. s middags wel wat langer.. tussen de 1.5 a 2 uur. T kan een fase zijn maar klinkt ook als oververmoeid zijn en in t zelfde cirkeltje blijven zitten. daardoor. Je hebt nog een kindje maar misschien is t om te doorbreken wel goed om manieren te bedenken dat ze even paar keer wat meer slaap pakt. Wat wij hier deden was een lekker lange wandeling maken of samen op t grote bed en liggend voeden ( maar kan mij herinneren dat jouw dochter niet aan de borst in slaap viel ..)

4. 2jees

2jees Niet meer actief

Ja ik heb namelijk ook het gevoel dat ze oververmoeid is. Ze neemt alles heel goed in haar op, wil alles meemeken, maar daardoor worden ze juist eerder moe lijkt em? Moeheidssignalen geeft ze bijna niet. Alleen doodop zijn is in de ogen wrijven..

klopt, aan de borst valt ze niet in slaap, soms s avonds om 22.30 eindelijk..

wandelen doe ik soms maar dat moet minstens een uur.. Dan moet de oudste al lang weer op het kiddyboard en dat is zo zwaar!?

Ze wil nu wel eens even in de draagzak maar langer dan een half uur houd ik dat niet vol en dan slaapt ze nog lang niet ;)

s Morgens slaapt ze een uurtje en s middags ook 1 of twee maar dat is tot 22.30 uur dus. En daarna ook een aantal keer wakker, echt spelen dan..

5. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat doet ze dan als je haar na 1,5 uur a 2 uur in bed legt?! Gaat ze direct huilen of na een tijdje?

6. 2jees

2jees Niet meer actief

ik leg haar op de buik er in anders valt ze niet in slaap. ze draait zich alla minuut om en gaat spelen. na een tijdje begint ze dan te huilen. dat omdraaien kan ze al een paar weken hoor is niet van nu. ze slaapt nu op de rug (!) maar moet zeggen dat ze wel een tijdje gehuild heeft..

7. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    't klinkt als niet goed weten hoe ze in slaap moet vallen.... dat had mijn zoontje ook heel erg.. en sinds 2 weken! lukt het hem eigenlijk altijd zelf (op 2x na, in die 2 weken....)

Ze zal denk ik moeten leren om zelf in slaap te vallen. Ik weet niet hoe ze in slaap valt als het haar dus wel lukt? Is dit wel op momenten dat ze bijv. moe is? (dus gewone bedtijd) Of is dit als ze extreem moe is?...

Hier heeft hij een knuffel waar hij troost vind en heb hem geleerd hoe hij met de knuffel in slaap kan komen. Ook heb ik een doekje welke hij soms zelf over hem heen legt (of zijn knuffel). Hij doet het nu helemaal zelf..., ook omdat hij meer controle heeft over zijn eigen bewegingen en het allemaal beter naar zich toe kan brengen....

8. sydneys

sydneys Niet meer actief

Je zegt dat als ze heel moe is dat ze in haar oogjes wrijft maar het dan al te laat is.
    Wat doet ze voordat ze in haar oogjes wrijft?
    Als dylan dingen snel beu is is ook een teken dat hij moe is, misschien is dat ook bij jou?

9. 2jees

2jees Niet meer actief

Ze is gewoon heel lief en speelt lekker in de box of op de grond (gelukkig). verder niks eigelijk.. Tot ze jengelig word.

Lijkt inderdaad alsof ze het niet kan, maar anders als ik haar in bed legde ging ze wel gewoon zelf slapen dus ze kon het al.. dat vind ik zo gek. Ze is echt zo hyperactief.. Veel te erg voor mijn gevoel.

Ik legde haar altijd na een uur/anderhalf (opbouwend) in bed en dan ging ze op de vingers zuigen of met het doekje en dan gewoon slapen.. doekje kan ze zelf pakken ook ver boven haar hoofd ;) Knuffel houd haar alleen maar wakker volgens mij dus die is er weer uit.

10. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Klinkt allemaal heel herkenbaar, ik heb ook zo'n dochter. Is veel te nieuwsgierig, wil niet slapen, als ik haar in bed leg begint ze gewoon te krijsen. En toch is ze moe. En het is niet dat ze niet zelf kan inslapen, want bij de onthaalmoeder en 's avonds gaat het perfect. Ik heb het gewoon aanvaard. Dus tips kan ik je niet geven, helaas.

11. 2jees

2jees Niet meer actief

Ok.. Opzich aanvaard ik het wel maar keer op keer uit bed en weer een kwartiertje spelen-weer moe dus huilen... zó vermoeiend voor ons allemaal.. en dat tot s avonds en dan s nachts nog een paar keer.. Onderhand kan ik niet meer! Moet toch ergens mn energie uithalen?!

12. sydneys

sydneys Niet meer actief

Heb je elke dag ongeveer hetzelfde ritme of probeer je dat te doen?
    Volg je dan haar ritme of jou ritme?.

Sorry voor de vragen maar zo vinden we misschien iets:)

13. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    O dan had ik het verkeerd begrepen. Toch anders dan bij mij dus: ik leg haar niet voortdurend in bed. Gewoon, na een uur of drie wakker gaat ze in bed en laat ik haar even doen. Huilen is er dan sowieso bij. Soms valt ze in slaap, soms niet. Blijft ze wakker, dan haal ik haar er weer uit. Als je dat inderdaad elk halfuur moet herhalen, zou ik ook op zijn.

14. 2jees

2jees Niet meer actief

Moet zeggen, ik heb haar nu ook (wwer) laten doen en ze slaapt wel.. wel veel gehuild.. Maar ze wordt zo overprikkeld van telkens eruit. Zo hebben we vandaag wel veel slaapjes.. En vannacht? ben benieuwd..

Ze heeft het wel zelf bepaald maar wel altijd (ongeveer) hetzelfde ja..

15. Sopann

Sopann Niet meer actief

Hier ook zo'n dondersteen.
    Mijn oplossing: hem gewoon in het ritme duwen.
    Ik geef bv op verzoek, en soms is dat mijn verzoek. Meestal voor het middagslaapje.

07.30 wakker, voeden, wassen, aankleden
    09.30 -11.00 slapen
    11.00 - 12.30 spelen, soms alvast een slokje melk
    12.30 voeden en naar bed
    13.00 - 16.00 slapen, als ie écht niet wil slapen of steeds wakker is ga ik wandelen met hem
    16.30 voeden
    17.00 - 17.30/18.00 slapen
    18.00 samen eten. T krijgt dan een lepel in zijn hand om mee te klooien ;)
    18.45 start avondritueel: wassen, omkleden, verhaaltje of spelen
    19.30/20.00 voeden
    20.00 naar bed

T neemt nog 1 nachtvoeding, meestal rond 02.00 uur.

Ik probeer echt vast te houden aan zijn tijden waarop hij naar bed gaat. Gaan we weg, dan slaapt hij in de auto of in de wagen/draagdoek. Als mijn ouders of schoonouders oppassen gaat hij daar ook altijd naar bed tussen de middag. Of ze gaan met hem wandelen.
    En áltijd 20.00 naar bed.

Het bedritueel is ook steeds hetzelfde:
    - Op de rug leggen, knuffelen en kusjes geven 'ga maar lekker slapen'
    - Helpen op de buik draaien (ook een buikslaper)
    - Muziekdoosje opdraaien
    - Weer knuffelen en kussen 'slaap lekker jongen'
    En dan weglopen.

Meestal praat hij nog 5 minuten tegen zijn muziekje of knuffel en dan valt ie in slaap. Dat gaat altijd met een hoop geroep. Het is niet huilen, maar meer wat geagiteerd kletsen.

Tussendoor wordt ie ook wel wakker. Meestal om even tegen zijj knuffel te kletsen. Na 5 minuten slaapt hij gewoon weer door. Als hij echt jammert, dan heeft ie de slaap uit. Dat is even lastig uitleggen, omdat ik zijn geluiden goed ken natuurlijk ;)

Hopelijk heb je er zo wat aan!

16. 2jees

2jees Niet meer actief

dankjewel! Laatst zei iemand ook: hoe laat doe je haar dan naar bed?
    Nou, zo gaat dat niet echt. eerst was het altijd in de ochtend een slaapje, in de voormiddag 1, en nog één van in de namiddag, tot half 7 ofzo. maar s avonds wil ze gewoon niet slapen. of ze nou 8, 9, of 10 uur naar bed gaat.
    En als ze s nachts wakker wordt ligt ze gewoon te spelen en kraaien van plezier. Ik slaap dan nog zo vast, onderbewust hoor ik het wel maar ik wordt pas echt wakker als ze gaat huilen. Dan neem ik haar in bed en voed haar, voorheen viel ze dan weer in slaap maar nu niet meer, ook omdat ze al zo wakker is waarschijnlijk. Maar ja, wat doe je daar aan..

Ik denk altijd aan mn man die in het begin (veel huilen, KMA) zei: Ze is áltijd nog gaan slapen. Hmm ja, maar onderhand gaat het me wat opbreken.

17. mamaSylvia1975

mamaSylvia1975 Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Hier een mannetje die ook niet veel sliep, maar altijd huilde!
    Gek werd ik ervan, zelfs zo erg dat we hem 3/4 weken geleden hebben laten opnemen, omdat hij zoveel huilde!

Nu gaat het beter en ik baken gedeeltelijk in.

S slaapt nu van 19u tot 6u half 7.
    Dan de fles en daarna weer naar bed, slaapt hij nog vaak weer 2 uur.
    Om 10u half 11 weer een fles en als hij moe is gaat hij weer naar bed, nu slaapt hij vaak tot 13u!
    Dan spelen/knuffelen en om 14u/14.30 weer een fles, is hij moe weer naar bed!
    Rond 17u is hij dan weer wakker en mag hij spelen wordt hij geknuffeld en blijft hij op tot zijn laatste fles van rond 19uur!

Hier was het echt dat hij overgeprikkelt was en daardoor niet sliep, maar wel heel moe was, het is belangrijk om bij de 1e tekenen van vermoeidheid je kindje naar bed t brengen.

18. 2jees

2jees Niet meer actief

dankjewel Mvs. Zo zeg, dat is ook niet makkelijk! Wat heerlijk dat hij nu zon goede nacht maakt. En een lekker ritme! Toch wel he overprikkeld en té moe. Dat gevoel heb ik hier dus ook..

ze slaapt nu alweer een heel poosje.. Indardaad haar meteen bij de eerste jengel naar bed gebracht, na anderhalf uur ofzo was dat. Ze ligt wel op de buik nog (of weer?) maar huilde behoorlijk met inslapen. Niet dat ik daar iets op tegen heb maar zou het liever anders zien!?
    ik heb het bedje nu bewust helemaal leeg, voorheen had ik er een kussen in tegen omdraaien en een beer. Omdraaien doet ze toch wel dus heeft geen nut meer. Beer zit nu achterin.

Ik ben wel een beetje bang, omdat ze s nachts zo vaak wakker is en dan overdag zo veel slapen! Aan de ene kant, overdag goed is s nachts goed slapen toch?Maar het voelt wel tegensrijdig!

Deel Deze Pagina