Sprong, tandjes, verlatingsangst? Baby 7,5 maand

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kimmy, 22 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimmy

Kimmy Actief lid

25 jun 2010
    315
    0
    0
    Pff weet het even niet meer..

Onze dame van zo'n beetje 7,5 maand is de laatste dagen zo jengelig:( zijn we helemaal niet gewend van der..ze is altijd erg vrolijk en kan zich goed vermaken. Ze is de laatste 6 weken wel veel ziek geweest, maar zelfs toen was ze nog heel tevreden, wat minder eetlust maar goed hoort erbij (luchtweginfectie, zesde ziekte en buikgriep gehad). Sinds een goede week is ze weer beter en ze eet ook weer erg goed, maar....

De laatste dagen wil ze helemaal niet lekker spelen. Ze kan sinds circa 2 maanden van rug naar buik rollen en deed dit regelmatig. Vorige week begon ze paar dagen ook terug te rollen. Nu is even spelen en rolt ze ook bijna niet meer naar de buik en als ze het wel doet, is het na paar min gehuil, terwijl ze voorheen zo 30 min lekker op der buikje speelde bijv. En terug naar de rug is ze ook maar weer mee gestopt.

Als je der oppakt en op schoot neemt is het wel beter, maar ze kletst bijv de laatste dagen ook weinig. Eerst hoorden we de hele tijd dadada, bababa etc en nu is ze ook zo stil (op het gejengel na). Boven heeft ze wel wat tanden klaar zitten (zie je door tandvlees, maar lijken niet op doorkomen te staan). Beneden kan ik niet goed, voel iig nog niks. Wel heeft ze van die vieze dunne/slijmerige luiers.

Meer mama's met soortgelijke ervaringen rond deze leeftijd? :)

2. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Ja, herkenbaar. Hier ook een soortgelijke situatie een week of 2 geleden. Veel frustratie, veel boos. Nu is het afgezakt maar ze kan soms nog steeds fel uithalen en flink jengelen als ze iets wil. Net nog, een half uurtje geleden, toen ik soep zat te eten. Ze was gewoon razend op me omdat ze niet mee mocht eten van mijn soep.
    Het schijnt een sprongetje te zijn. Maar ook onze dochter krijgt weer een tandje door dus wie weet ligt het aan het tandje. Of misschien is het de combinatie van sprongetje en tandje. In ieder geval zwakt het nu sterk af en ik denk dat we er bijna doorheen zijn.

3. Kimmy

Kimmy Actief lid

25 jun 2010
    315
    0
    0
    @kleinesara: fijn dat jullie er bijna door heen zijn. Denk idd combinatie tandje/sprongetje. We moeten er even doorheen dus. Blijft lastig als ze zich zo anders gedragen en je kan de vinger er niet op leggen :)

4. Wappie82

Wappie82 Bekend lid

27 sep 2012
    712
    0
    0
    NULL
    NULL
    Herkenbaar! Mijn dochter is 8,5 maand en is er sinds 2 weken vanaf. Ze was echt stront chagrijnig, snel jengelen, slecht alleen kunnen spelen en heel snel boos worden. Ze probeerde te tijgeren en te zitten maar het lukte niet. Lukt nu nog steeds niet helemaal maar ze is niet meer zo boos of chagrijnig.
    Er komen ook tandjes, dus het zal een combinatie vn alles zijn.
    Maar idd rond 7,5 maand was het hier ook helemaal niet gezellig.

Maar....het gaat over! :) hier is het weer een en al vrolijkheid

5. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Met de 7,5 maand was het hier ook even bagger! Erg herkenbaar de "symptomen"

6. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Hier eigenlijk nog weinig last van een sprongetje, niks noemenswaardig. Het enige dat ik merk is dat ze steeds meer een eigen willetje krijgt; krijsen als ze haar zin niet krijgt haha.
    Hier was het wel vervelend rond 4,5/5 maanden.
    Maar er zijn hier nog geen tandjes te bekennen, dus mijn/onze beproeving moet vast nog komen.;)

7. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    hier mag ik niet eens aanstalten maken om uit het zich te gaan, dan wordt ze zo verdrietig!
    Best vermoeiend soms, maar vind het ook wel weer schattig.. ze wil gewoon niets liever dan bij mij zijn..

en ja, eten kan alleen als ze ook iets krijgt :p

Ik denk dat het bij de leeftijd hoort, hoor het wel meer
    hopelijk gaat het snel voorbij ;)

8. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Jup herkenbaar
    Hier ook mix van tandjes, verkoudheid en late 6 mnd sprong of vroege 8 mnd sprong.. Maar achteraf tandjes... Een week terug 2 avonden lastig slapen en bij ons was het goed etc. En nu gisteren weer, en zag naast tandje wat dus vd week er door kwam een wit puntje zitten. Dentinox werkt!

9. Kimmy

Kimmy Actief lid

25 jun 2010
    315
    0
    0
    Bedankt voor de reacties allen..toch fijn om wat herkenning te hebben..

Na een vluchtige blik meen ik onderin een wit puntje (onder tandvlees) te hebben gespot. Vermoedelijk toch ook wat tandenleed..ze blijft ook van die vieze luiers hebben, inmiddels ook wat luieruitslag. Ben benieuwd..

Deel Deze Pagina