Sprong vier?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Milena92, 23 mei 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Milena92

    Milena92 Fanatiek lid

    13 nov 2019
    1.844
    1.348
    113
    Vrouw
    Hoihoi,

    Ik heb erg behoefte aan wat ervaringen ...:)
    Onze baby is voor mij mn eerste kindje en ik heb verder geen (kleine) kinderen in familie of vriendenkring dus totaal geen vergelijking oid!

    Onze schattige roodharige baby zit in sprong vier ;)
    Ze is sinds ze vier maanden is (nu drie weken), en eigenlijk al een tijdje daarvoor, best moeilijk met eten (en slapen een beetje).

    Horen deze dingen bij deze lastige sprong, of zijn er dingen misschien op te lossen??

    - ze slaapt alleen ingebakerd, of nu in haar Nunki lakentje (strak lakentje aan matrasje, mag tot drie jaar yess). Ze is mega druk met heel haar lijfje. Ze zwaait met haar armpjes en krabbelt zichzelf ook, of gaat eindeloos liggen kwijlen met haar handjes in haar mond (en doet dan dus haar speen uit, het middel voor haar om in slaap te vallen). Maar ingebakerd gaat het, op wat meer huilig gedrag de laatste dagen na, best nog prima hoor.
    - maar vooral dit: ze drinkt bijna alleen nog in haar bedje, meestal voor het slapen gaan maar soms een beetje als ik haar wakker maak. Beneden in de woonkamer of ergens anders, is ze te druk en weigert ze de fles. Soms weigert ze het ook in bed, en kan dan vervolgens niet slapen omdat ze wel honger heeft. Als ze dan na een tijdje door inbakeren en speen wat rustiger is, drinkt ze vaak ineens wel heel de fles leeg. Ze was bijvoorbeeld bij oma, maar daar had ze de rust helemaal niet om iets te drinken.
    - ze slaapt snachts slechter, word nu weer een keer of 2/3 wakker ipv 1 keer. Ze heeft meestal behoorlijk honger dan. Maar dat is denk ik de 4 maanden slaapregressie. Papfles vind ze vies :p

    Mijn verlof zit erop, ze zal naar een gastouder gaan en naar familie, maar dan hoop ik voor haar en de familie dat t snel wat makkelijker word. :(

    Ik hoor graag wat herkenning of tips?? :)
     
  2. DR87

    DR87 Fanatiek lid

    2 mei 2016
    1.127
    431
    83
    Hier ook in sprong 4 en sindsdien moeite met de fles drinken. Ze drinkt wel maar heel moeizaam en veel huilen tussendoor. Hier helpt het om haar boven in een rustige kamer te voeden en vaak laten liggen op een bank of bed, dus niet in je armen. Maar dan nog gaat het moeizaam hoor. Vaak even weer omhoog houden/pauze en dan drinkt ze weer wat slokken. Nacht gaat wel goed. Denk toch even doorheen en uitvinden op welke manier ze de rust vindt om te drinken.
     
  3. Milena92

    Milena92 Fanatiek lid

    13 nov 2019
    1.844
    1.348
    113
    Vrouw
    Precies hetzelfde hier! Oke dat vind ik fijn om te weten :) :) dan zal het vast aan die sprong liggen inderdaad.
    Ik probeer precies dat ja, boven voeden in rustige kamer in bed, en dan hopen dat de gastouder dat ook zo wil en kan doen .. want anders drinkt ze zowat niets.

    Heb jij ook dat ze soms eerst vier vijf keer weigert enzo en dan uiteindelijk toch 'aanhapt'?
     
  4. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.825
    5.566
    113
    Vrouw
    Bij 4 maanden heb je ook de 4 maanden slaapregressie. Wellicht verklaart dat ook het slechtere slapen. Lees er maar eens over.

    Verder geen tips. Hernia echt uitzitten helaas. Wij zitten momenteel in sprong 10….

    stetkte!
     
    Beausecret vindt dit leuk.
  5. DR87

    DR87 Fanatiek lid

    2 mei 2016
    1.127
    431
    83
    Nee hier weigert ze eigenlijk niet maar gaat ze na een paar slokken moeilijk doen. En dus veel huilen. Als ik haar dan even een pauze geeft drinkt ze weer en dan begint het weer van voor af aan. En hoe vermoeider ze is, hoe moeilijker het gaat. Dus direct na een slaapje voeden werkt hier het beste. Maar vanavond gaf ik de fles lopend. Dus ik had haar in de ligstand en liep ondertussen rond met de fles in haar mond. Dat werkte heel goed, misschien het bewegen en de afleiding. Veel minder gehuil en ze dronk m vrij snel leeg. Zou je eens kunnen proberen.
     
  6. Cinnabun

    Cinnabun Lid

    26 dec 2018
    87
    39
    18
    Vrouw
    Utrecht
    Allereerst: wat geweldig dat jullie dochter rood haar heeft! Mijn dochter (7 maanden) is duidelijk rossig en haar broer van bijna 4 heeft echt donkerrood haar. Ikzelf ben blond en m’n vriend heeft pikzwart haar (deels indo) dus 2x een grote verrassing <3

    Inmiddels zitten wij alweer bijna in sprong 7. Alles wat je noemt is mega herkenbaar sprongengedrag voor ons. Slecht slapen, slecht drinken… We probeerden alles om haar aan het drinken te krijgen. En ze sliep al niet bijzonder goed, maar ze was toen zo’n 3x per nacht standaard wakker.

    Iedereen zegt het, maar het gaat ook vanzelf weer voorbij. Elke sprong denk ik weer dat het niet goed komt, dat het te lang duurt, etc. En elke keer breekt het zonnetje toch weer door. Hang in there!
     
  7. Milena92

    Milena92 Fanatiek lid

    13 nov 2019
    1.844
    1.348
    113
    Vrouw
    Fijn dat dat werkte!! Je moet maar steeds wat vinden in zon sprong.. haha. Ja dat werkt hier dus juist niet, omdat het de afleiding is die het erger maakt:roflmao: soms kijk ik haar ook niet aan want anders gaat ze babbelen :p gister en vandaag was ze moe, en dan gaat het inderdaad helemaal bijna niet.. ze hapt dan gewoon niet aan.
     
    DR87 vindt dit leuk.
  8. Milena92

    Milena92 Fanatiek lid

    13 nov 2019
    1.844
    1.348
    113
    Vrouw
    Bedankt !!! Dat gevoel heb je dan idd, dit duurt wel enorm lang, straks is volgens de app het moeilijke deel voorbij, stel dat dat niet zo is:roflmao: maar dat geeft me moed <3 idd ook weer drie keer wakker .. en dan moet ik gaan werken haha maarja het is niet anders nu.

    Ahh wat geweldig leuk dat ze beide rood/rossig zijn! En echt grappig dat jullie beide niet rood zijn. De kans op rood als je beide alleen drager bent van het roodhaargen is dus best klein, laat staan als ze alle twee rood krijgen! Bizar leuk. Enige nadeel is dat echt iedereen vraagt waar het vandaan komt :roflmao: en dat ik het soms zelf al ga uitleggen, mijn opa was een roodharige haha. Het kan nog weg gaan op deze leeftijd, maar bij jouw oudste is het dus sowieso zeker :D
     
  9. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.155
    1.078
    113
    Je hebt regelmatig dergelijke fases.
    Die rond 4 maanden vond ik bij alle kids pittig, was het 'heftigst' van wat ik toen per kind ervaren had.
    Daarna was het 'hommeles' bij 9 mnd, 13 mnd, 15 mnd (die vond ik ook pittig!) en 18 mnd, daarna werden het minder duidelijk afgebakende fases, maar bleven goede en slechte tijden zich afwisselen...

    Het hoort er echt bij en ze gaan echt over. Ik heb eindeloos veel gebroken nachten gehad, maar ook daar is een eind aan gekomen ;)

    Sterkte! Want ik weet ook nog hoe intens vermoeiend zulke fases zijn en hoe je kunt twijfelen aan jezelf. Maar je hebt er vaak minder invloed op dan je zou denken, acceptatie heeft mij eigenlijk het meeste rust gebracht.
     
    Milena92 vindt dit leuk.
  10. Milena92

    Milena92 Fanatiek lid

    13 nov 2019
    1.844
    1.348
    113
    Vrouw
    Dank voor je reactie ..:)
    Inderdaad, de vorige drie sprongen heb ik heel weinig van gemerkt, maar deze.. het zou nu richting t einde moeten lopen maar het word nog steeds erger:roflmao: dat drinken... Ze is dan super hyper of huilerig omdat ze dorst heeft, en kan dan niet slapen. Maar als ik de fles aanbied, hapt ze niet aan, en vaak ook maar kort. Als het dan eindelijk gelukt is, valt ze als een blok in slaap. Samen met die gebroken nachten, en vanaf morgen weer gaan werken en dat iemand anders dit moet gaan doen .. tot nu toe wel paar keer bij iemand anders geweest en dan slaapt en eet ze dus minder, en is daardoor dan de volgende dag nog onrustiger :p :oops:
     
  11. Fanne

    Fanne Fanatiek lid

    16 feb 2017
    2.889
    4.159
    113
    Hoihoi! Je weet dat L dit gedrag ook vertoont! Zeker ergens anders doet hij moeilijk. Ik loopt veel wiegend rondjes met hem tijdens het drinken geven. Anders stopt hij na 50 à 80 cc.

    Oh en L heeft oranje haar!
     
  12. Milena92

    Milena92 Fanatiek lid

    13 nov 2019
    1.844
    1.348
    113
    Vrouw
    Ohja dat zei je inderdaad! Volgens mij niet perse door de sprong toch?
    Haha dat laatst wist ik niet! Zo leuk. Waar komt t bij jou vandaan?
     
  13. Fanne

    Fanne Fanatiek lid

    16 feb 2017
    2.889
    4.159
    113
    Met sprongetjes is het wel erger, maar hij is sws een slechte drinker idd. Maar deze week zat hij bij het 'wolkje' van de sprong in de app en was het echt dramatisch. Nu gaat het beter. En 's nachts hoeven we nu zelfs geen speen meer te geven en met het inbakeren konden we ook stoppen.
     
  14. Milena92

    Milena92 Fanatiek lid

    13 nov 2019
    1.844
    1.348
    113
    Vrouw
    Wat bizar! Dat klinkt echt super !
    Slapen is hier echt een drama nu, zelfs slechter dan na de geboorte ?? Ze word echt heel vaak wakker. En drinken .. ze is zo onrustig, na een uur lang proberen te laten slapen, en steeds proberen melk te geven, hapt ze dan eindelijk aan en drinkt dan alsof haar er vanaf hangt. En valt dan als een blok in slaap.
     
  15. Roos97

    Roos97 Lid

    11 dec 2021
    99
    19
    8
    Vrouw
    Onze kleine meid is net 5 maand en begon rond 3/3,5 maand dit ook te doen. Ze is een hele alerte baby en alles leidde haar af. Ik geef altijd voeding (bv) direct na dutjes, inmiddels ook vaak in een donkere slaapkamer om haar rustig te kunnen voeden. Voeden voor een dutje of tussendoor is een drama, alleen maar afleiding en huilen.

    Speen is hier precies hetzelfde, we hebben haar nooit ingebakerd maar ze vindt het fijn dat er een hand op haar borst ligt en dan in slaap valt, daarmee houden we ook tegen dat haar handen naar haar mond gaan om de speen uit te trekken, dan kunnen we ook een beetje de speen tegenhouden als ze daarmee probeert te spelen, uit spuugt en begint te huilen. Ik zal eens kijken naar dat lakentje! Kan voor ons ook een uitkomst zijn.

    Het harde zwaaien met de handjes doet ze ook, ik weet niet of dit helemaal erbij hoort, ik heb soms het idee dat het ook wat lichamelijk ongemak is zoals reflux. Ook het kwijlen, alles in de mond stoppen zichzelf krabben kwam rond dezelfde periode. Hierna volgde het doorkomen van de tandjes. Bij ons ging het slapen hierdoor steeds slechter. Helaas is het elke keer weer iets nieuws, sprongetje, tandjes, krampjes etc. Waardoor ze slechter slapen.
     

Deel Deze Pagina