Sprong?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Petra1980, 13 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Petra1980

Petra1980 VIP lid

12 jan 2008
    5.146
    0
    0
    Accountant
    Den Haag
    Hai allemaal,

Ik wil even wat controleren. Onze Eliza is nu 9 maanden (2 weken te vroeg geboren, dus eigenlijk 8 1/2 maand). Nou eet zij sinds twee weken slecht, maar de afgelopen week spande de kroon. Met moeite kregen we er zo'n 250 ml aan melk/vocht binnen en daarnaast een fruithap tussen de 150 en 200 gram. In eerste instantie dachten we doorkomende tandjes. Ze heeft nog geen tanden en ze is nu bezig met in ieder geval 1 tand onder en volgens mij nog een tweede (ik mag niet in d'r mondje kijken :rolleyes: ). Dus we hebben niet veel aandacht besteed aan het niet eten, tot begin deze week, toen begonnen we ons toch wel echt zorgen te maken.

Naast de tanden en het slechte eten had ze ook nog eens een lichte oorontsteking en een lichte vorm van spruw. Nou ben ik op een gegeven moment door de huisarts doorgestuurd naar de EHBO, omdat haar fontanel al aan het inzakken was wat duid op vochttekort. Daar heb ik nog een neusspray gekregen, naast de Daktarin en de antibiotica die ik al had gehad voor de oorontsteking en de spruw. Ook kreeg ik het advies haar vier maal daags een paracatemol te geven van 120 mg (zetpil). Nou ging het gisteren nog niet beter dus zijn we vandaag weer terug gegaan naar de EHBO (dit hadden zij aangegeven), maar nou kreeg ik het advies het gewoon even te laten zo en haar gewoon uit te laten zieken (hoewel ze geen koorts heeft en verder wanneer ze niet hoeft te eten een vrolijke meid is).

Nu gaat het sinds vandaag weer goed (wil nog niet te vroeg juichen), maar ik heb het idee dat we het ergste hebben gehad. Nu hoorde ik opeens dat er rond deze tijd ook een sprong is (36 en 40 weken). Zou bovenstaande een sprong kunnen zijn geweest of is ze toch gewoon ziek.

Ik geloofde eigenlijk nooit zo in die sprongetjes, omdat je bij Eliza nooit iets merkte, maar als dit een sprongetje was dan was ze er deze keer behoorlijk van ondersteboven.

Nou ja het is een behoorlijk verhaal geworden, maar waar het op neerkomt is dat ik graag zou willen weten of andere kindjes ook zoveel last hebben gehad en dan met name ook slecht eten, etc. Verder vraag ik mij hoe lang het duurt voordat een tandje (voor haar haar eerste) doorkomt, want deze staat nu wel al een tijdje op doorbreken.

NOu ik hoor het wel, maar ben heel benieuwd.

Veel liefs Petra

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Zo te lezen is het een combinatie van factoren geweest. Een oorontsteking en spruw is al niet fijn natuurlijk en van doorkomende tandjes kunnen ze ook flink beroerd zijn.

De sprongen uiten zich bij Louise altijd wel in slecht eten/slecht slapen maar drinken en toetjes enzo gaan wel goed. Als ze dat niet eet/drinkt ga ik me zorgen maken.

Ik zou trouwens Eliza in zo'n periode wat ors geven, dan ben je een vochttekort voor, want ook daarvan kunnen ze zich beroerd voelen.

Veel beterschap voor je meisje!

Deel Deze Pagina