tenen loper/staan

Discussion in 'Baby en dreumes' started by loesjej, Mar 11, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. loesjej

loesjej Actief lid

Dec 12, 2008
    416
    0
    0
    voor zover een baby staat en loopt met 7 maanden (wat dus gelukkig niet het geval is) is het voor onze omgeving opvallend dat beeb op zijn tenen loopt/staat.

Als je hem vasthoudt en hij staat dan doet ie dat inderdaad niet op de vlakke voet, zo ook het "lopen" tussen de armen.
    Dit doen wij zelf niet met hem, helaas de omgeving wel. Waarop ik al vriendelijk verzocht heb het niet te gaan promoten, hij hoeft niet straks met 9 maanden te lopen.

Mijn verklaring is, voor het "lopen" , het kind probeert de grond te raken en dat lukt blijkbaar alleen met de tenen.

Het lijkt mij niets om ongerust over te maken, maar men is blij dat we het zelf ook al gezien hebben...

en dan, wat zegt dat dan?
    Kan er op het internet niets duidelijks over vinden...

2. MamaBianca

MamaBianca Actief lid

Mar 12, 2008
    478
    0
    0
    Drieborg
    Wat het zegt, geen flauw idee!

Esmee liep/loopt ook altijd op haar tenen en niet met platte voet. Ik maak me er niet druk om, mijn omgeving wel. Komt vast wel weer goed ;)

3. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Mijn zoon loopt ook op zijn tenen. Alleen als hij staat, doet hij dat op platte voet.

4. kat

kat Fanatiek lid

Mar 21, 2006
    1,402
    2
    0
    Eigenlijk doen de meeste kindjes dat. Dewi loopt nu nog af en toe op haar teentjes.
    Komt vanzelf wel, als ze de voet beter kunnen afrollen.

Daar hoef je je echt niet druk om te maken.

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Je hoort het wel vaker en het schijnt geen kwaad te kunnen in ieder geval. Hetzelfde met voetjes scheef neerzetten, schijnt tot een jaar of 3 niet zo erg te zijn.

Eva heeft het niet gedaan, ging wel zelf staan met 7 maanden, maar gewoon plat op haar voetjes. Nu staat ze alleen op haar tenen als ze ergens bij wil komen :).

6. sunshine07

sunshine07 Actief lid

Jan 31, 2009
    242
    0
    0
    Volgens mij hoef je je geen zorgen te maken. Mijn zoontje ging met 8 maanden proberen te lopen, op zijn teentjes. Hij liep met 10 maanden achter een loopkarretje, ook op zijn teentjes. Met 11 maanden liep hij los, gewoon plat op de voetjes. Nu is hij 16 maanden en loopt en rent hij nog steeds gewoon :D Ik maakte me er toen ook een beetje zorgen om maar het cb stelde me gerust.

7. lindavg

lindavg Fanatiek lid

Feb 25, 2007
    1,458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Amy heeft ook een tijd op haar tenen gelopen.
    Totdat ze los ging lopen toen ging het gewoon plat op haar voeten.

Nu doet ze het nog wel eens af en toe en idd zoals snoopy zegt als ze ergens bij wil.

Volgens mij is er niks raars aan dat ze op hun tenen staan/lopen.

Share This Page