Zoals de titel al zegt: Onze kleine heeft sinds gisteren wat rode vlekjes met witte/ gele puntjes in zijn gezicht. Het lijkt wel of hij door iets gestoken is. Vanochtend waren het er meer geworden. Hij lijkt er geen last van te hebben. Wie weet wat dit kan zijn? Allergische reactie ofzo?
Klinkt beetje als babyacne, dat is onschuldig. Verloskundige kun je ook altijd even vragen he, die doet nog de nazorg tot 6 weken.
Zit er een gelig korstje op? Dan zou het krentenbaard kunnen zijn. Heb je misschien een foto ervan? Mocht het krentenbaard zijn dan is het erg besmettelijk en moet je even naar de ha om een zalfje te halen!
Nee, er zitten geen korstjes op. Het is echt net alsof hij zojuist gepikt is door een mug. Ik zal zo eens proberen een foto te maken.
Met krentenbaard zijn het eerst blaasjes en daarna korsten. Dus het kan beginnende krentenbaard zijn. Mijn zoontje had het pas ook
En kan dat kwaad? Moet ik daar iets mee doen of lekker zo laten? De extra bultjes die er vanochtend in zijn gezicht zaten, waren net ook al weer weg. Het zijn er nu echt maar een paar...
Ik heb ff op Google baby acne opgezocht en de afbeeldingen die ik zie lijken inderdaad op de bultjes van onze kleine. Bedankt voor jullie reacties!