Welke luiers

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door keizerin, 2 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. keizerin

keizerin Niet meer actief

Ik heb een vraagje.
    Wessel heeft altijd pampers geel gehad maat 1 en 2 die waren heel goed en waren nooit problemen mee,maar nu had ik baby dry gekocht en als hij dan heeft gepoept zit het helemaal op zijn rug en dat heeft hij met die andere nooit gehad.
    Nu had ik gister die gele pampers weer gehaald maar dan maat 3 maar die zijn ook weer anders en net had hij gepoept en zat het weer op zijn rug wel iets minder dan bij die baby dry.

Wessel is lang en dun,wie heeft ook een baby die zo is en welke luiers gebruiken jullie?

2. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Als je de luier omdoet, doe je de randjes om de bilen dat even uitplooien?
    Even met je vinger er langs, of het lekgootje ook goed zit?
    Ik gebruik vanaf het begin pampers, en ik heb ook wel eens poep aan z'n rug zitten, maar dat is minimaal.
    Soms hebben ze gewoon zulke dunnen poep, en als de luier dan al vol gezogen zit met urine, dan trekt die poep er niet zo goed meer in.

3. keizerin

De luier zit echt helemaal goed en hij heeft nou een paar keer gehad dat hij echt een kwartier die luier aan had en dan ging poepen dus vol met urine zit hij niet.
    En dunne poep heeft hij ook niet.

4. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Hoeveel weegt je kindje? En welke maat luiers gebruik je daarbij? En dan bedoel ik meer: voor welk gewicht?

5. keizerin

Hij woog maandag 5555 gram en de luiers zijn van 4 tot 7 kilo en baby dry 4 tot 9 kilo.
    Die pamper maat 2 zaten echt al te strak en die waren tot 6 kilo.

6. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Mmmm, daar ligt het dus niet aan. Misschien dat je even moet experimenteren met diverse merken.

Ik gebruik nu kruidvat eigen merk en die blauw/ groene (bubbles?, kan dat) uit de supermarkt. Sindsdien ehb ik er geen last meer van.

7. keizerin

Ja ik zat er al aan te denken om kruidvat te gaan halen en dat ga ik maar even doen,zeker nu jij zegt er geen last meer van te hebben.

8. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Ja, maar ik begrijp van dit forum dat het heel verschillend is, hoor. Het is echt een kwestie van wat verschillende merken uitproberen.

9. keizerin

Ja inderdaad nou ik ga maar gewoon uitproberen.
    In ieder geval bedankt :D

10. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    wij hebben de hel reeks gehad van de pampars geel en zijn nu aan de baby dry van ze bezig, Teun is nu rond de 6 kilo
    maar bij beide geen last en Teun word smorgens met een poepbroek wakker, dat is dus de luier die al vanaf een uurtje of 11 omzit en dat is dan rond half 7 smorgens.

maar wat ik wel gemerkt heb is dat de pampers geel aan de achterkant meer elastiek hebben dan babydry...ik trek ze dus ook wat steviger vast me pink kan er net tussen door dus de rupsflex werkt nog....

maar succes met uit proberen

JAnette

11. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Mijn kereltje is ook lang en dun. Wel nog kleiner qua gewicht, dus ik heb nu nog maatje 1. Maar daarvan ook verschillende uitgeprobeerd ivm doorlekken van plas (pampers, etos-eigen merk, DA-eigenmerk, Kruidvat-eigenmerk). Maar die van AH-eigen merk luiers waren het beste en die zitten perfect. Zijn ook nog het goedkoopste (in maat 1 dan, maat 2 en verder nog niet gekeken). Misschien is het iets om die eens uit te proberen.

12. Niki

Niki Fanatiek lid

13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    Hugo is ook heel lang en erg smal. Wij gebruiken luiers van het merk Kruidvat en dan maat Midi.
    En hebben alleen problemen als hij erge diaree heeft...!
    Succes ermee!

Gr. Niki

13. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ik heb goede ervaringen met Kruitvat en C1000 luiers..

14. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Familie van ons heeft ook een lang kindje die niet al te dik is en gebruikt ook de luiers van het kruidvat en ze zijn er erg tevreden over.

15. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    ik heb ook altijd pampers gehad, maar ik heb ergens op dit forum gelezen dat de pampers van de Liddle ook errug goed zijn,

die gebruik ik nu ook naar volle tevredenheid, echt hele fijne luiers,

ook niet duur trouwens ik meende 56 stuks voor 7,60

16. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Wij gebruiken altijd kruidvat.. en als ik geen tijd heb om naar het kruidvat te gaan pampers..

Met beiden geen last .. of hij moet gepoept hebben en we gaan heel wild met hem doen.. ;) ja das denk ik meer eigen schuld dikke bult ipv dat het aan de luiers ligt ;)

17. shanka

shanka Actief lid

28 apr 2006
    256
    0
    0
    almere
    bij desmond lekte de pampers ook door en zat ze ontlasting helemaal op ze ruggetje dat had ik ook bij de kruidvat luiers en van de etos.
    heb nu die van alberthein en ze hebben nog nooit doorgelekt ze zitten heel goed en zijn makkelijk om te doen.

18. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    dat kosten ze van het kruitvat ook en die heeft ook nog voordeelverpakkingen 70 stuks voor € 10.99

ik denk dat je het gewoon moet uitproberen en iedereen heeft weer iets anders waar ze op letten toch?

19. Inkie24jr

Inkie24jr Actief lid

13 aug 2006
    295
    0
    0
    Ede
    Moet zeggen dat ik zeer tevreden ben met de goedkopere kruidvat luiers. Lucas kreeg uitslag van de baby-dry van pampers. Zit toch een bepaald spul in waar hij niet goed op reageert.
    Achja en waarom van de hele dure pampers als de kruidvatluiers het super doen! Lucas is ook redelijk tenger en mijn ervaring is dat pampers dan wat minder goed aangesloten zitten. Behalve de active fit dan.Die zitten ook goed. Jammer alleen dat het allemaal zo duur met zijn...

20. Hier ook Kruidvat, een van de goedkoopste en beste vind ik,
    wat ik ook bij vele in mijn omgeving hoor,
    1 keer die van AH gehad en was blij dat ze op waren, vond ze niet zo...
    ook een keer C1000 gehad ook die vond ik niks, hij lekte daarbij ook soms snachts door...

Geef mij maar Kruidvat

Deel Deze Pagina