Tandarts zegt 2x poetsen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Storm, 14 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Storm

Storm Niet meer actief

Vanmorgen bij de tandarts geweest voor controle. Mijn man moest ook dus mijn zoontje ging mee. Hou oud of dat hij was. Nou, net een jaar geweest. Dan hoefde hij nog niet op de stoel maar wel goed dat hij meekwam. Tja, het was dat of oppas.
    Maar goed. Tandarts vroeg hoe vaak wij zijn tanden poetsen. Nou, 1 x per dag, als hij naar bed gaat. Moest volgens hem gewoon 2x per dag gaan poetsen. 's Morgens en 's avonds.
    Kreeg een folder mee met info over het melkgebit en wat staat daar in?
    Vanaf 1,5 jaar kun je het twee keer per dag poetsen introduceren. Eerst doe je dit een of twee keer per week en langzaam opbouwen tot elke dag twee keer poetsen.
    Ik dacht ergens te hebben gelezen dat het glazuur van de melktandjes eerst nog niet hard genoeg is om daar twee keer per dag met een tandenborstel over te gaan. Erg handig die tegenstrijdige informatie. Blijf voorlopig nog even 1 keer per dag poetsen...

2. Skye

Skye Niet meer actief

Bij onze tandarts geven ze aan om vanaf 2 jaar 2x per dag te gaan poetsen!

3. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.237
    6.102
    113
    Ik heb van het cb te horen gekregen vanaf 2 jaar 2 x per dag. daarvoor 1 keer, inderdaad ivm het glazuur. Hier dus ook echt pas begonnen met 2 jaar.

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn tandarts had het ook over 2 keer vanaf 2 jaar. Dat had mede te maken met het fluoride. Die kleintjes krijgen dan met 2 keer poetsen eigenlijk teveel binnen. Boven de 2 zijn eigenlijk alle kindjes wel groot genoeg voor 2 porties.

Je mag wel een 2e keer met water poetsen, mits je maar een zachte borstel hebt..

5. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    hier raden ze ook vanaf 2 jaar 2x poetsen..

6. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Nu we het toch over tanden poetsen hebben..........
    Hoe passen jullie het in de dag?

Onze dochter drinkt 's avonds nog een fles en dan valt ze daarna in slaap en dan komt er niks van het tanden poetsen.
    Heel eerlijk we vergeten het heel vaak! Heel erg natuurlijk maar daarom wil ik graag van jullie weten hoe jullie het doen, dat tandenpoetsen :D

7. Storm

Storm Niet meer actief

@deepfreeze: maar mijn zoontje is nog maar net een jaar. Dus ik had echt zoiets van, nou ja, zal wel.

@sloppyslayer: wij poetsen altijd 's avonds na de laatste fles om 19 uur. Kan ie daarna zo z'n bed in.

8. mimi83

mimi83 Niet meer actief

voor de twee krijgen ze inderdaad teveel fluoride binnen als je 2 x poetst. Vind het maar vreemd dat je tandarts dat zegt..

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Sloppyslayer: We poetsten hier gewoon tussen de laatste fles en het slapen. Nooit problemen mee gehad eigenlijk. Het hoorde gewoon bij het avondritueel.

10. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

onze tandarts zegt ook 2 x vanaf 1 jaar...

11. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Wij beginnen binnekort, na de verjaardag van mijn zoontje in november met 2x tandenpoetsen per dag.

12. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Ik ben afgelopen dinsdag bij de tandarts geweest en ook die zei 2x per dag poetsen. Ik lees ook overal pas vanaf 2 jaar, maar jah ze zal het wel weten denk ik dan. En de peutertandpasta is ook maar heel mild, dus misschien kan het daarom wel 2x.

13. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

@Sloppyslayer... hier hetzelfde 'probleem' wij poetsen dus gewoon 2x per dag... 1x een uur ongeveer voordat hij naar bed gaat en dus zijn melk drinkt & meteen sochtends als hij zn bed uit komt... werkt prima :)

14. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Wij gaan tandenpoetsen als ze haar pyama aan heeft...daarna krijgt ze geen drinken meer.

15. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

whaha ik wou net een topic openen met als titel, het leed dat tandenpoetsen heet wahha

maar wie weet kan ik het hier ff vragen?

ons meisje is nu bijna 1 en we poetsen haar tandjes 1x per dag

maar ze maakt er zoooooo'n ontzettend drama van! ik wil altijd eerst even haar tandjes poetsen, om het gewoon goed te doen, daarna mag ze nog even "zelf poetsen" maar ze word dus woest als ik wil poetsen omdat zei dan nog niet mag..

wat doe je hier aan? gaat dat overal zo? of is dit gewoon weer haar pittige karaktertje? hahaha

groetjes!

16. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83

Electrische tandenborstel kopen, scheelt enorm veel. Ze staan nu in de rij om te mogen poetsen en ze hebben de grootste lol tijdens het poetsen.

17. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    2x per dag en dit doen wij ook. S avonds ritueeltje luier/pyama aan, kopje water of thee (met melk), dan tandjes poetsen en naar bed. En s morgens als hij aangekleed is en gedronken heeft en als zijn haartjes worden gedaan, worden daarna zijn tanden gepoetst. Hij eet daarna nog wel een broodje soms, maja.. vind t anders niet fris.

18. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

@jada thnx dat kan ik altijd nog proberen :)

19. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Vind het maar een beetje raar van je tandarts. Overal wordt geadviseerd vanaf 2 jaar 2x per dag te poetsen. Maar goed, als je maar sowieso elke dag minimaal 1x poetst.

@Sannehai: wat wij doen als Kyra niet wil, is papa laten meedoen. Dus dan heb ik haar op de arm om haar tanden te poetsen. En papa staat dan voor haar z'n eigen tanden te poetsen. Als voorbeeld zeg maar. Meestal als papa meedoet, dan mag ik wel haar tandjes poetsen. Schijnbaar vindt ze het gezelliger met z'n 2-en :D

20. caroline16

caroline16 Niet meer actief

ik zit dus ook met het tandenpoets probleem.. soraya drinkt altijd nog een beetje in bed en valt daarna in slaap. haar er daarna uithalen heeft geen nut want dan krijgen we haar niet meer in bed..

kan het kwaad om 's ochtends de tanden te poetsen en niet 's avonds? anders moet ik het namelijk doen voordat ze haar laatste drinken krijgt, maar dat is niet goed voor haar tanden..

Deel Deze Pagina