Ons zoontje ligt nu met de koude nachten in een pyjama, daarover een Puckabag en dan onder 2 fleecedekentjes. We moeten hem strak inpakken anders trapt hij zichzelf onder de dekens vandaan. Wij slapen met het raam open en dat doe ik ook bij ons zoontje. Vandaar dus al die 2 dekentjes (ik vind trouwens zo'n fleecedekentje maar dunnetjes hoor, ik lig zelf onder een dekbed!). Ik ben vaak bang dat hij het koud heeft. Ga soms 's nachts even kijken of hij er nog goed onder ligt. Maar nu liggen zn handjes altijd boven de dekens, als hij wakker is stopt hij die ook in zn mondje en die zijn 's morgens ijs- en ijskoud. Lijkt me toch niet echt fijn voor hem. Wij stoppen ze lekker onder de dekens als ze koud zijn of als wij het koud hebben, maar dat kan hij natuurlijk nog niet. Dus lig ik vaak 's ochtends vroeg of 's nachts al niet lekker meer in bed omdat ik bezorgd ben. Iemand een tip?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik een pyjama,Puckabag en dan nog 2 fleecedekentjes wel ontzettend veel vindt. Waar laat je de kleine straks onder liggen als het winter is vraag ik me dan af? Nu is het nog niet zo koud snachts maar straks weer wel,doe je dan wel de ramen dicht en blijft hij onder hetzelfde slapen of komen er nog meer lagen bovenop? je hoeft je over de kleine geen zorgen te maken hoor, je zou je meer zorgen moeten maken als hij het snachts te warm heeft en zijn warmte niet kwijt kan. meer dan een pyjama en dekentje hebben ze echt niet nodig zeker nu niet nu het nog niet echt koud is.
Mijn dochtertje heeft het nu ook zo ijskoud 's ochtends vroeg. Ondanks dat wij ook altijd met de ramen open slapen heb ik het raam 's nachts op haar kamertje toch maar dicht gedaan. Ik heb van die babydekentjes van pluizig katoen en een lakentje, maar vind dit ook wel frisjes. Ik ga binnenkort eens kijken of ze daar een dikkere variant van hebben. Naast het dicht doen van het raam heb ik haar in een trampelzakje gestopt zodat ze de deken niet meer makkelijk aftrapt en een beetje warmer blijft. Dit helpt moet ik zeggen. Mijn dochtertje werd eergisternacht wakker van de kou en lag gewoon te bibberen. Ik voelde me zo schuldig daarover dat ik haar meteen mee heb genomen naar mijn warme bed (ik heb vanaf een uur of 4 wakker gelegen daardoor, maar mijn dochter was wel lekker warm! ). Vanacht was dus de eerste nacht met een dicht raam en een trampelzak en ze is heerlijk warm gebleven. Als ze dalijk wakker word en ze verzorgd is, dan gaat het raam weer open.
ach joeja, ik kan me voorstellen dat jij je schuldig voelt als je dochter ligt te rillen van de kou maar je doet het niet expres toch? (ga ik tenminste van uit ha ha ha). Dominique had de eerste maanden ook altijd ijskoude handen als ze wakker werd, soms ook de onderarmen, ik heb dit na gevraagd, en er werd mij verteld dat dit iets te maken heeft met de bloedsomloop die s'nachts trager is of zo, daar kun je ze niet tegen inpakken. Wij doen s'nachts het raam wel dicht, overdag staat het raam open, momenteel heeft ze gewoon een pyama aan en ligt in een dunne slaapzak zonder mouwen, 1 laken + 1 deken over en dan is ze altijd heerlijk warm als ik de slaapzak open doe. Als het straks kouder wordt heb ik een winterslaapzak gewateerd en kan er altijd nog een deken extra bij over maar volgens mij is dat niet nodig! Henriette
mijn dochter voelde ook vaak zo koud 's ochtends en zij slaapt nu lekker in een winterslaapzak. Het argument dat je dan voor de winter niks meer hebt vind ik onzin, ze moet daardoor toch nu geen kou lijden? Ze ligt alleen met een romper met lange mouwen in de slaapzak, dus er kan altijd nog een pyama overheen. De nachten zijn koud al hoor!
Mijn zoontje ligt in een mouwloos rompertje in zijn Puckababy onder een lakentje en een dubbelgeslagen dekentje. En dan voelt zijn slaapzakje soms nog frisjes aan. Inderdaad de nachten zijn al behoorlijk koud. Wat je misschien zou kunnen proberen tegen koude handjes zijn krabwantjes aantrekken. Is misschien net 1 laagje wat misschien zijn handjes net een beetje warm houd.
Koude handjes is vrij normaal hoor Ik zou er verder niet veel meer aan doen , je pakt hem al goed genoeg in. Hier ook vaak koude handjes , maar zolang hij gewoon lekker slaapt is het prima.
Guppie, ik bedoelde het niet kwaad verder hoor. wat ik alleen bedoelde is dat als je de kleine nu al zo inpakt wat wil je er straks als de nachten echt koud gaan worden (vriezen enzo) er dan nog bijgooien? Handjes zijn en blijven over het algemeen altijd kouder dan het lichaam omdat ze die nu eenmaal niet onder de dekens houden, tenminste de meeste niet er zullen altijd uitzonderingen zijn, en dat is ook helemaal niet erg. ik denk dat je dan beter het raam dicht kan doen of desnoods op een kiertje dan de kleine zo dik inpakken zoals ts nu doet. (rompertje-pyjama-puckabag en dan nog 2 dekentjes) een kind gaat pas echt kou lijden op het moment het al zo vroeg helemaal dik wordt ingepakt, daar kweek je koukleumen mee die bij 18 graden al beginnen te rillen bij wijze van spreke. ik heb liever voor de winter nog iets achter de hand mocht het nodig zijn.zoals het nu is slaapt de kleine hier met rompertje met korte mouwen in een zomerzak met alleen een pyjamatruitje aan en ook met het raam op een kier, en zodra de winter straks voor de deur staat of de nachten echt koud gaan worden komt de winterzak de kast uit en krijgt ze ook nog een een pyjamabroekje erbij aan. een baby te warm aankleden is nooit goed. ze zeggen niet voor niets dat je een kindje zo aan moet kleden zoals jijzelf plus 1 laag.
Koude handjes zijn gezond. Als z'n nekje maar niet koud aanvoelt, of de rest van z'n lijfje. En natuurlijk is het belangrijk dat de kleine het lekker warm heeft, maar teveel lagen lijkt me ook niet fijn. Als ons zoontje in bed ligt is z'n raam dicht, tussendoor open. Hij slaapt in een romper met lange mouwen in een winterslaapzak zonder mouwen. Daar overheen een strak ingestopt lakentje, zodat meneer niet z'n hele bed doorcrosst. Als ie het koud heeft dan laat ie dat wel merken!
Tja, ik lig zelf ook al onder een dekbed, heb er soms al twee over me heen (hebben zo'n combi). Ik heb liever lekker het raam open en nóg een extra laag 's winters dan het raam op een kier of dicht, veel gezonder en frisser!
Hoi Die koude handjes hebben we hier ook, af en toe schrik ik me echt te pletter, dan zijn ze ook zo'n beetje wit.. heb het laatst op het cb nagevraagd, de wvp zei dat dat normaal is, omdat 's nachts de bloedsomloop minder is. Ik geloof ook niet dat ze het echt koud heeft. Mijn meisje slaapt in een pyama, in een dun flanellen zomerslaapzakje of badstof slaapzakje zonder mouwen, onder een overtrekje met daarin een fleecedekentje. Maar ze kruipt dussteeds 's nachts omhoog en hetd ekentje ligt dan maar tot haar middel of benen. Ik ga nu een fleeceslaapzakje met lange mouwen bestellen, zodat ze zonder dekentje kan slapen en wel warme armpjes houdt. Lijkt me voor de winter wel lekker warm genoeg. Volgens mij heeft ze er zelf in ieder geval geen last van, want ze slaapt prima.
daarom is de een de ander niet het is voor kleintjes gewoon niet goed om het te warm te hebben en gevoelsmatig lijkt me datgene waarme de kleine van jou in bed ligt veel te warm zeker omdat de echt koude dagen nog moeten komen. maar ja iedereen moet lekker datgene doen waar hij of zij zich goed bij voelt, u vraagt wij geven antwoorden. ik lig zelf ook onder een dekbed trouwens en zoals ik onder een dekbed lig met niets, ligt de kleine met romper en pyjamatruitje in de zak met het raam op een kier, en daar is het lekker fris van de hele dag luchten en tja wat is gezond, wij zitten hier met 2 buren die het gezellig vinden om savonds bij de vuurkorf te zitten zo gezond is die lucht nou ook niet die bij ons door de ramen komt.
Onze kleine meid heeft ook elke morgen koude handjes... Maar voor de rest is ze lekekr warm dus laat haar nu nog liggen zoals ze iedere keer ligt! Romper, pyama, lakentje en enkel dekentje! Als het kouder word doe ik een slaapzakje aan en het dekentje dubbel!
Sanne heeft ook altijd koude handjes en soms voetjes. Zij heeft een romper zonder mouwen, pyama en puckabag aan en soms een dekentje over, hier kruipt ze wel onderweg. Ik ben zelf een enorme kou kleum en ben bang dat zij het ook koud heeft haha.
Nou ik lees dat veel kindjes dus koude handjes hebben. Het zal wel normaal zijn dan! Maar die dekentjes blijf ik maar dun vinden hoor. Het waren eerst van die superzachte dekentjes, gekocht bij Prenatal, maar een paar keer wassen en nu lijkt het fleece, terwijl ik ze niet heet heb gewassen. Maar ik vind ze maar dunnetjes vergeleken bij mijn lekkere dekbed, vandaar dat ik er sinds die koude nachten 2 op hem neer leg. Ik denk dat ik voor de winter ook maar zo'n wintertrappelzak ga aanschaffen. Misschien dat ik dan wat geruster in mijn bedje lig 's nachts, ik lig nu echt vaak te denken of ie het niet koud heeft. Wij stoppen onze handen lekker onder de deken als we het koud hebben, maar dat kan hij nog niet!
die dekentjes van de prenetal zijn inderdaad niet zo dik, ik heb ze bij de Hema vandaan en ik moet zeggen dat zijn en blijven gewoon heerlijk lekkere dikke dekentje, maar die van mij kruipt overal onder vandaan en een trappelzak kan natuurlijk ook veel uitkomst bieden, wij hebben echt een draaikont die overal onderuit kruipt vandaar dat ze hier eigenlijk in een zak nu ligt en van de winter gaat ze in een dikke winterzak.
Ik vind die dunne fleecedekentjes ook maar dun en frisjes hoor.. Was eerst eigenlijk op zoek naar een dikker, zwaarder dekentje, maar bedacht me dus dat een warme slaapzak misschien dan beter is omdat ze zich er toch onderuit woelt. Bovendien ben ik, omdat ze zo woelt, bang dat ze een keer een dekentje lostrekt en over haar hoofdje trekt. Vandaar dus een goede slaapzak bestellen. Ik heb een warme en mooie gezien bij Ikkelief.nl.
Ik zal eens bij de Hema gaan kijken! En inderdaad, zit ook te denken aan een warme trappelzak, moet nog even kijken waar. Ik had ze ook al gezien op Ikkelief.
Hier ook ijskoude handjes 's ochtends, maar de rest voelt wel lekker warm, dus geen probleem hoor! zal ook wel komen doordat de bloedsomloop 's nachts trager werkt of iets dergelijks inderdaad.