weet iemand of er rond de 22 maanden nog een sprongetje is? Mijn zoontje lijkt zo te veranderen ineens! Alles is "nee" en "niet doen", hij kan ineens moeilijker zelf spelen, minder knuffelig, en vooral: hij hangt continu aan me! Verlatingsangst te top lijkt het! Het is continu "mama moet mee".. Zelfs als hij iets wil oprapen wat 2 meter verderop ligt.. Dit houdt nu al bijna 2 weken aan.. Is dit herkenbaar?!
Vaak hebben ze wel zo'n periode tegen hun 2e verjaardag. Ken je de uitdrukking: 'ik ben 2 en ik zeg nee'? Die komt ook weleens voor de verjaardag aanwaaien. Het hoort erbij en gaat wel over. Alleen de sprongen lijken steeds langer te duren. De puberteit is de allerlangste
Merk hier ook dat hij weer aan het veranderen is! Vanochtend even een kledingwinkel en en meneer rent rond als een kip zonder kop! Zelfs naar buiten.. Pff energielevel top! Verder is het ook steeds meer 'nee'! Hier draai ik het wel eens om: mama wil geen kusje hoor! Dan krijgt hij een grijns op z'n gezicht en geeft hij me een kus haha. Doe ik natuurlijk nie zo vaak maar werkt wel
Oooh wat erg Ik herken het wel. Mijn meisje is nu 19 maanden oud. Hele dag hangen aan me. Kan geen seconde iets doen of even stil en alleen zitten. Bij mijn vriend wilt ze ook niet zitten als hij s' avonds uit zijn werk komt. Nu is ze ziek en nog meer hangerig maar dan bij mama plakken en druk doen in plaats van rustig. Wordt er af en toe zo moe van. Verlatingsangst heeft ze ook altijd al gehad. Ze is er nog niet overheen. Ze heeft nu een periode van slaan en knijpen. Ben nog steeds bezig met haar in de box zetten als ze slaat, knijpt en zelfs bijt. Echt een dreumes-puber. Pittig meisje *zucht* Helaas is dat allemaal geen 2 weken maar al een tijdje zo waaah!! Hier is het ook niet van ik ben 2 en zeg nee. Mijn meisje zegt al voor haar 1e verjaardag nee!
Mijn zoontje kende het "ik ben 2 en ik zeg nee" principe ook al voor zijn 1e verjaardag. Vooral het aanhankelijke lijkt met de dag erger te worden. Krijgt hem heel moeilijk gestimuleerd om iets zelf te doen. Moet hem echt aanmoedigen en zeggen dat hij het ook zelf kan doen (bijv. Een speelgoedje uit de kast pakken)..
Herkenbaar: onze dochter is 21 maanden en al maanden op en af in de 'nee-fase'..Vreselijk vermoeiend. Nieuw is nu ook dat ze niet bij Papa wil zitten als hij thuiskomt na het werk, best zielig voor hem Ik kan haar nauwelijks in de kinderstoel zetten voor het eten, ze wil op schoot bij mij eten, ze wil niet alleen spelen, ze wil niet in de wagen...en de volgende dag gaat alles opeens weer prima. Tot het nee-zeggen weer begint...