Wanneer beginnen fruit/groentehapje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Wendy06, 5 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wendy06

    Wendy06 Actief lid

    26 jun 2006
    437
    0
    0
    Velserbroek
    Hallo!

    Ik ben benieuwd wanneer jullie begonnen met het fruit/groentehapje voor jullie kleintjes.

    Mijn meisje wordt volgende week 4 maanden en ik twijfel of ik dan al zal beginnen of toch nog even zal wachten. Je leest zulke tegenstrijdige berichten, de ene zegt dat de darmpjes er dan nog niet aan toe zijn maar je leest ook weer dat het wel prima kan...

    CB zei dat ik moest geven als ik merk dat zij er aan toe is "als ze het eten uit je mond kijkt" hmm tja hoe zie ik dat nou in vredesnaam?!
    :confused:

    Nou goed, ben benieuwd naar jullie reacties....:)
     
  2. Minimuisje

    Minimuisje VIP lid

    8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Als je kleine verhoogde kans heeft op allergieën zou ik wachten tot 6 maanden...

    Hier zijn we begonnen met 4 maanden met fruithapjes, met 4,5 maand ook groentehapjes geintroduceerd en sinds 5 maanden zitten we hier op 3 flessen, een fruithapje en een maaltijd (aardappelen of rijst met groente) Dit heb ik trouwens niet zelf "verzonnen" om er zo mee te beginnen maar dit was het advies van het CB...!
     
  3. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Ik laat Isabella nu af en toe proeven. Ik geef een gekookte wortel of een stuk appel ( alleen sabbelen en niet happen, daar kijk ik naar)

    Zodra ze de 4 flessen heeft op een dag ga ik denk ik beginnen om een hapje te geven. Dus ongeveer met 5 a 6 maanden echt een hapje.
     
  4. illuminate

    illuminate Actief lid

    20 apr 2007
    416
    0
    0
    Mark is vandaag 6 maanden. Ik wil vandaag beginnen met groentehapje.
     
  5. Silvie

    Silvie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Met Britt ben ik met fruithapje begonnen met 4½ maand. Bij Jørre wacht ik tot 6 mnd.
     
  6. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Als je kindje begint met het eten uit je mond te kijken, merk je dat echt wel hoor! Dit had Vigo ook heel sterk, dus wij zijn ook begonnen met de fruithap, zo'n 4 dagen voordat hij 4 maandjes werd.
    Het smaakt hem vanaf dag 1 al heel erg goed en hij eet er steeds iets meer van :)
     
  7. Wendy06

    Wendy06 Actief lid

    26 jun 2006
    437
    0
    0
    Velserbroek
    waarom wacht je er bij de tweede wat langer mee?
     
  8. taschke

    taschke Fanatiek lid

    24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    verkoopster ruitersportartikelen
    landen/ belgie
    Groentepap al op 3,5 maanden door haar verborgen reflux op advies van de kinderarts.
    En fruitpap vanaf dat ze 4 maanden was heel soms een hapje en nu om de dag fruitpap.

    Als ze geen reflux had zou ik gewoon begonnen zijn op 4 maanden

    En 'het eten uit je mond kijken 'is volgens mij in het begin meer uit nieuwschierigheid :)
    Nu begint Elena heel hard te smakken en te kwijlen als ze mij ziet eten :D
     
  9. Loewiese

    Loewiese Actief lid

    15 okt 2006
    124
    4
    18
    Wij zijn met 6 maanden begonnen met fruit en groenten (zat sinds 5 maanden op 4 flessen). Dat was het advies van het CB, beter voor voorkomen van allergieen enzo. Ze had er ook niet echt behoefte aan. Fruit vond ze meteen heel lekker, groente gaat nu (7 maanden) ook goed.
    Groeten
    Maaike
     
  10. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik ga beginnen als Bram 6 maanden is.
    Het wordt aan alle kanten geadviseerd, verder hebben ze tot die tijd meer dan genoeg aan melk.
    Hoe leuk het ook is, ik wacht liever nog een paar maandjes.
     
  11. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Gaan we weer...

    Bij de geboorte van een kind zijn de darmen nog vollop in ontwikkeling. Zo rond de leeftijd van 6 maand zijn ze klaar af en in staat iets anders te verteren/op te nemen dan melk. Ook ontstaan voedselallergieën meestal in de eerste 6 mnd.

    Verder deel ik de mening van je cb helemaal niet. Eten uit de mond kijken heeft gewoon te maken met het bewust worden van de omgeving.

    Wij hebben dus bij beide gewacht tot 6 mnd.
     
  12. Cynthia85

    Cynthia85 Bekend lid

    4 aug 2006
    799
    0
    0
    Gezondheidzorg
    Schiedam
    Ik ben met 3,5 maand begonnen met fruit en met 4 maanden ben ik begonnen met fruithap. Hij krijgt nu 4 flessen en 's ochtends fruit en 's avonds groente.
     
  13. Agapi

    Agapi Bekend lid

    31 mei 2006
    688
    0
    16
    Cyprus
    Met 6 maanden. De eerste zes maanden heeft je kindje voldoende aan borstvoeding of volledige zuigelingenvoeding.
     
  14. stranger

    stranger Fanatiek lid

    28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Wij zijn met 6 maanden begonnen met groenten en met fruit zijn we met 7,5 maand begonnen. Dit laatste ivm de fruitallergieën van mijn man.

    De redenen staan hierboven...
     
  15. Patricia1980

    Patricia1980 Bekend lid

    11 dec 2006
    504
    0
    0
    Ik ben met 5 maanden begonnen met fruit, en een week later met groente.
     
  16. jolanda1976

    jolanda1976 Bekend lid

    29 dec 2006
    919
    0
    16
    Telemarketing
    Arnhem
    Ik ben begonnen al voor ze 4 maanden was.Niet elke dag hoor,maar soms wel es een keer een paar hapjes.Nu krijgt ze bijna elke dag wel fruithapje.Groentehap is ff moeilijk omdat ze dan tegen die tijd meestal nog wel slaapt.
     
  17. missmariska01

    missmariska01 Fanatiek lid

    met 4 maanden ;)
     
  18. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Hier ook met 4 maanden.
     
  19. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Jee Zeeuwsmeisje, je komt niet bepaald vriendelijk over... :(
    Ik denk dat iedereen wel weet dat het geadviseerd word vanaf 6 maand, maar soms laat je baby je geen andere keus.
    Vigo was overduidelijk toe aan meer en ander voedsel (om maar even een voorbeeld te noemen). Ook is de darmontwikkeling per kind verschillend qua krampen en het wel/niet kunnen verdragen van vast voedsel. Als het had gekund, had ik ook nog liever iets langer gewacht.
     
  20. aafje87

    aafje87 Actief lid

    11 jan 2007
    223
    0
    0
    ICT Medewerkster
    Voorburg
    Hier met nog geen 3 maanden. Maar dat heeft een andere oorzaak(door niet meer drinken te laag suikerspiegel)
    Ze krijgt dan ook wel nog steeds alleen een fruithap(1 of 2 ijsklontjes) als het drinken weer een compleet drama is!(het is dus geen dagelijkse kost)
    Het introduceren van fruit als "maaltijd" gaat pas met minimaal 4 maanden gebeuren.
    Pas als ze helemaal gewent is aan fruit en dat ook helemaal in haar ritme past gaan we ook een groentehap toevoegen(en dat zal dan pas met een maand of 5-6 zijn)
    Dit aangezien madame een erg moeilijke eter/drinker is en als er te veel wordt gerommeld in het ritme de poppen aan het dansen zijn
     

Deel Deze Pagina