Hoe krijgen jullie de baby rustig?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Chocoladekoekje, 8 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Onze kleine meid is vaak 's avonds erg onrustig en wordt dan alleen aan/tegen de borst rustig. Opzich vind ik dat prima (heerlijk, even een kroelmomentje), maar het kan niet altijd. Onze oudste nam genoegen met een speentje en dan op schoot, maar deze dame werkt alles uit haar mond dat niet naar mama smaakt. Nu heb ik een knuffeltje een dagje bij me gedragen en hoop dat ze daaraan gaat wennen, maar daar is ze nu nog wel een beetje klein voor denk ik. Hoe worden jullie kindjes rustig?

2. Anna84

Anna84 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.011
    1
    0
    Docente Engels
    Limburg
    Hier ook buik tegen buik houding (zoals idd de bv-houding).. Ik merkte dat ze graag haar gezichtje dan diep in mijn mouw/zij wil begraven, dus sinds een paar dagen leg ik een tutteldoek op haar hoofdje en dit lijkt prima te werken!

Draagdoek doet hier ook wonderen!

3. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Draagdoek gebruik ik inderdaad ook veel, maar op dit moment even niet handig, omdat oudste dochter een gebroken arm heeft en veel getild moet worden (in/uit bed, kinderstoel, trap, etc.). Doekje op haar hoofd ga ik eens proberen! Ik vind het heerlijk om haar lekker bij me te hebben, maar voor de momenten dat dat niet kan, zou het wel fijn zijn als er iets is wat haar rustig kan krijgen. Met papa neemt ze ook geen genoegen :p

4. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Werd alleen maar rustig aan de borst...

5. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Speentje en knuffeltje werkt hier goed.. Wipstoel (ook met speentje in) is ook een hele tijd goed gegaan. En als kindje ouder is met drinken en koekje of soepstengel in de stoel zetten.

6. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Schommelstoeltje werkt hier goed. Heb deze van Bright Starts :

7. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Met de draagdoek inderdaad, bij mij zijn wilde ze. Maar met draagdoek kan je de oudste wel tillen toch?

8. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Oudste dochter was 's avonds ook onrustig. Werd alleen maar aan de borst rustig :)

9. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Hier ook in de draagdoek, of lekker bij me op de arm en dan ff door de kamer wandelen. Van sss sss sss word hij ook rustig. Moet wel zeggen dat hij niet vaak onrustig is, maar als hij het wel is, krijgen we hem zo weer rustig.

Mijn man krijgt hem vaak niet rustig als hij echt overstuur is, hij voelt zich dan wat aan de kant gezet. Maar eigenlijk is het logisch want hij ziet en ruikt mij 24 uur per dag, en hem alleen savonds en in het weekend. Als ik dat dan uitleg snapt hij het ook wel.

10. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    's Avonds aan of tegen de borst. Oudste clusterde zo'n beetje non stop. De jongste wat minder.
    Beide keren was het met 4 maanden weer over.

11. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook lekker tegen je aan houden, of als hij echt te overstuur is werkt alleen de borst...

Met man precies t zelfde inderdaad.... als hij echt overstuur is krijgt hij hem niet (snel) rustig.. maar gisteravond toch maar even laten gaan want manlief is straks als ik ga werken ook 1 dag samen met de kleine dus is het wel een fijn idee als hij door papa ook getroost wil/kan worden! En uiteindelijk lukt dat ook wel.... maar met wat meer geduld:)

12. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Zou het zelf niet echt prettig vinden om constant als een wandelende speen te fungeren ;) Dat kan nou eenmaal niet altijd en overal...
    Ons kleintje wil ook altijd bij papa of mama liggen maar het stoeltje is juist een prima alternatief, dat vraagt TS toch ook? Dan komen jullie met aan/op de borst en TS vraagt juist om alternatieven..

13. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Veel baby's willen clusteren bij borstvoeding en dan werkt echt niks anders.
    Als ik alleen was met 2 kids hield ik de jongste in de draagzak tot de oudste op bed lag en als ze eerder wilde clusteren (heeft ze hier een paar avonden gedaan) probeerde ik daar zoveel mogelijk aan toe te geven en alleen op de momenten dat het heel even niet kon (oudste in/uit douche, aankleden, etc) haar eraf te halen en dan moest ze even wachten.

14. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Volgens mij vraagt TS hoe een ander haar kindje rustig krijgt. Nou, ik geef geen bv, maar alsnog was gewoon alleen ik goed. En dan geef ik dat ook. En als je een draagdoek goed geknoopt hebt dan kan je ook alles met andere kids doen. Ik heb vaak genoeg op 3 jochies gepast met meisje in de doek. Overigens ben je als mama niet echt een speen, een speen is meer een plastic nabootsing van mama ;)

15. Nescio

Nescio Niet meer actief

Een "wandelende speen" (beetje denigrerend wel) was ik ook tot 2 maanden, toen wilde ze echt heel veel clusteren in de avond en dus om het half uur drinken. Ze had daarbij ook last van kramojes en lag toen heel vaak bovenop me. Ik heb er enorm van genoten, dat kleine lijfje tegen me aan. En natuurlijk was het vermoeiend, maar het gaat voorbij. Nu wil ze niet eens meer altijd opgepakt worden of in de draagdoek. Ze wil ontdekken en zelf liggen en zitten.

Overigens kon mijn man haar ook heel goed troosten. Met krampjes vooral had hij een engelengeduld en zat hij zo een half uur lang met haar op zijn schouder tegen zich aan geklemd op het bed te springen :D

16. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Ik gebruikte de wipstoel en speen idd als ik bezig was en even niet kon troosten maar verder ging dat prima bij mij of bij papa op de borst. Heerlijk en kon uren zo zitten met de uk....

17. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Hier gewoon tegen me aan of bij manlief op z'n buik liggen..
    Later mobiel in de box aangezet en dan keek hij zo een tijdje met grote oogjes naar de bewegende nijntjes.. Ook had hij een Chicco lampje met klassieke muziek waar hij heel rustig van werd. Afgrijselijk klassiek maar het werkte! Lichtje dimde ook mee op maat vd muziek.. Super ding echt z'n geld waard!

18. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Leuk om jullie reacties te lezen! Gaat me niet perse om alternatieven hoor, was vooral benieuwd naar hoe de gemiddelde baby getroost wordt. Aan de borst dus haha! Ik vind het heerlijk hoor, nu ook weer lekker aan het clusteren. Tot oudste dochter wakker wordt, dan zal ik m'n bed uit moeten. Gisteravond is ze ook heel onrustig geweest. Wij hadden een vriendengroep op kraamvisite (8 man) en toen zag ik het niet zitten haar daar de hele avond aan de borst te hebben. In combinatie met drukte was dat duidelijk even teveel, dus vannacht in moeten halen!
    Ben wel aan het kijken naar zo'n schommelstoeltje, ideaal voor als ik even m'n handen vol heb!

19. Vinexkindje

Vinexkindje Fanatiek lid

2 jul 2012
    2.270
    1.099
    113
    Wat bij ons nog goed werkt, is het kindje met de buik op de arm leggen. De armpjes en beentjes hangen dan naar beneden zeg maar en het hoofdje zit naast je elleboog (beetje moeilijk uitleggen). Het ziet er niet uit maar mijn zoon vindt het heerlijk.

20. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Ja, werkt hier ook goed. De krampjeshouding vinden ze over het algemeen ontspannen. Tsja en die kleintjes willen vaak gewoon het liefst bij je liggen/zitten. Ik vind het ook heerlijkbzo'n uk vasthouden dus dat scheelt weer.

Deel Deze Pagina