Hoe kan je zien of opgezwollen ogen door oedeem komt bij die kleintjes? Vince heeft sinds een uurtje ofzo rode kring om zijn ogen (ziet eruit als een rode vlek) en zijn oogleden lijken aan de boven en onderkant op te zwellen.
Vincent heeft toch ook een koemelkallergie? Dit lijkt me namelijk een allergische reactie? Oedeem is gewoon vocht, dus opzwellen door vocht. Meestal is het dan niet specifiek rood.
Vince heeft mogelijk KMA. Hij zit aan de Friso Allergy Care maar ik had zelf al het idee dat het niet genoeg zou helpen. Het begin ging supergoed maar de uitslag op zijn gezicht wilt niet helemaal verdwijnen. Nu komen sommige dingen langzaam zelfs weer terug en sinds gisteren zowiezo 1 dik oog. De ander lijkt iets dikker maar is minder dan de andere. Vanmiddag moet ik bij de huisarts zijn, maar deze huisarts neemt mij eigenlijk nooit serieus. Ik hoop dat hij dit wel serieus neemt want normaal kan het niet zijn toch?
Lijkt me eerder een allergische reactie ergens op. Ik weet niet of er iets in het eetpatroon is veranderd de laatste dagen? Oedeem ziet volgens mij (nog nooit gezien ook) niet rood. Oedeem kun je testen door er met je vinger even op te duwen. Blijft er even een putje staan dan is het w.s. oedeem. In het bejaardenhuis zie ik het meestal aan enkels/onderbenen/voeten en in ergere stadium ook hand/pols/onderarm. Als iemand met (flinke)oedeem op de zij ligt zakt het vocht naar de kant waar op gelegen is. Dat kun je dan duidelijk zien. Máár ik ben natuurlijk géén dokter en kan het natuurlijk ook niet zien. Je kunt het natuurlijk altijd voorleggen aan je arts. Maar ik denk geen oedeem.
Het is nu ook nauwelijks nog rood. Alleen nog de rode plekken die hij daar al had. De rest is niet meer rood.
Heeft ie misschien flink in de oogjes liggen wrijven? Of slecht geslapen? Onze Lars ziet dan ook altijd even rood en opgezwollen (en waterige oogjes van de slaap ) Maar trekt heel snel weer bij.
Hij slaapt goed en ik heb hem niet zien wrijven ofzo.. Hij is zich ook nog niet bewust van het feit dat hij dingen kan doen met zijn handjes natuurlijk. Het is er nu nog steeds sinds gisteravond. En het lijkt ook niet minder te worden. Er is niks veranderd aan zijn voedingspatroon. Hij krijgt Friso Allergy care en we zitten midden in de eliminatie periode om KMA vast te stellen. Geen charmante foto maar rechts (voor ons) is al iets opgezet in vergelijking met normaal en links (voor ons) dus helemaal..
Achossie... wat een poepert! Als jullie nu midden in een eliminatie periode zitten zou het daar dan mee te maken hebben? Jullie gebruiken andere voeding tijdens deze periode of zie ik het verkeerd? Heb namelijk geen verstand hiervan... Zit er koemelk in Friso Allergy Care? Krijgt hij zijn oogjes nog wel goed open dan? Ik zou proberen om toch eerder een afspraak te maken met de arts. Vooral als je denkt dat hij er last van heeft? Wel zielig hoor om je ventje zo te zien... ik hoop dat het snel wegtrekt!
hallo ik denk dat het met de kma heeft te maken als ons zoontje iets verkeerd eet dan zie ik dat ook gelijk aan zijn ogen worden dan rood en gezwollen hoop dat je bij de huisarts meer komt te jullie mannetje is ook een flinkkerd he
Nou het ging precies zoals ik verwacht had helaas. Even vanaf het begin: Ik had het cb gesproken voordat ik naar de huisarts ging. Die zei dat het misschien nog kon komen doordat zijn oog gaat ontsteken maar dan moet zijn oogwit rood gaan worden. Maar mocht ik denken dat hij elders vocht vast ging houden dan moest ik direct naar de HA of HAP. Ik vond wel dat hij wat vocht vast hield in zijn handjes/voetjes enz. Dus dat maar aankaarten bij de HA. Daar aangekomen heeft de huisarts direct zijn conclusie klaarliggen. Zijn ogenleden hebben rode vlekken en de binnenkant van het onderooglid bij beide ogen is rood. Ik leg uit dat hij dat als heeft sinds hij een dag oud is en dat het minder wordt met de friso allergy care. Geen reactie. Ik geef aan dat ik dacht dat hij elders ook vocht vasthield. Hij kneep 1 keer vluchtig in zijn handje terwijl hij nog half naar zijn ogen keek. Geen reactie verder. Ik vraag of het kan dat zijn ogen nu pas op gaan zwellen terwijl die plekken al vanaf de geboorte zowat rood zijn.. Ja dat kan. Meerdere malen heb ik gezegd dat het andere oog ook dikker is dan normaal maar niet zo dik als die ene. Vraag ik of het van een allergie kan komen. Nee dat kon niet want dan moesten ze allebei dik zijn.. Pffff..... hij luisterd gewoon niet die man. Maar goed, het is helaas een heel bekend probleem. Hij is mega onpersoonlijk en luisterd nooit naar uitleg die je geeft. Helaas zijn alle huisartsen hier in de buurt vol voor nieuwe patienten, dus zit met hem opgeschreept. Hij vraagt of hij goed plast, ja.. of hij goed drinkt.. Ik leg uit dat hij niet meer wilt drinken dan halve flessen. Maar heeft daardoor wel weer eerder honger. Geen probleem was dat. Opletten of hij koorts krijgt want dan wordt het een bijholte-ontsteking.. Nou volgens mij moet hij daar pijn van hebben en dus huilerig zijn of niet dan? Maar goed, eenmaal thuis ga ik nogmaals goed kijken. Als ik in zijn enkels druk blijft mijn vinger er echt in staan. Bovenkant voet en bovenkant hand ook. Kuiten ook een beetje. Zijn bovenlip is ook wat meer opgezwollen dan normaal. Wat zouden jullie doen? De HAP bellen vanavond zoals het cb gezegd heeft?
als hij het vanavond nog heeft zou ik bellen anders zou ik nu eens de kinderarts bellen kun je ook om advies vragen meid wat erg dat jullie huisarts jullie niet serieus neemt das niet zo leuk hoop dat het straks over is
Ja zo liet hij mijn dochter ook gewoon lopen met het feit dat ze al ruim een week geen ontlasting had gehad ondanks lactulose en ze er echt pijn van had. Kreeg er gewoon geen reactie op. De andere huisarts in de praktijk (is alleen op dinsdag en donderdag) gaf haar direct sterkere medicijnen en bloedtesten of het niet door een glutenallergie kwam ofzo.
Mijn dochter had precies het zelfde en heeft KMA. Ik zal als ik jou was vanavond HAP bellen en het verhaal uitleggen...
jeetje wat een nare man... maar ik zou hem eens gewoon de waarheid vertellen.. dat ik kom voor advies, en het dan handig is dat hij luisterd. Zo heeft het natuurlijk geen zin om naar een ha te gaan.\ dus ik zou gewoon terug bellen (oke nu niet meer want nu is het te laat) en eens even flink de waarheid vertellen. Mischien luisterd hij in het vervolg dan wel!!
Ik zou ook via de huisartsen post gaan dit weekend en je laten doorverwijzen naar een kinderarts. Ik vind je kindje er erg opgezwollen uitzien voor zijn leeftijd, niet om onaardig te zijn maar met die vlekken en alle symptomen die je steeds omschrijft... Ik zou het toch echt flink uit laten zoeken, desnoods ga je via de ehbo of zo in het ziekenhuis. Misschien heeft hij wel wat met zijn darmen en kan hij dingen niet goed opnemen of verwerken waardoor die ogen zo opzwellen en die vlekken in het gezicht zijn. De darmen zijn toch de chemie afdeling van je lichaam...ondanks krampjes die erbij horen...moet het daar goed gaan, waar het dan ook aan ligt...voeding of wat dan ook. Ik zou het dus echt uit laten zoeken of anders naar een huisarts gaan in een ander dorp/stad. Iedereen heeft recht op een second opinion. Veel succes
Bij de hap was alles goed. Kan idd reactie zijn op deze voeding. Kan een reactie zijn op de oude voeding die nog in zijn lichaam zit of kunnen ontstoken ogen zijn. Dit weekend 3x per dag oogjes insmeren en dan moet het na het weekend beter zijn. De rest van de vlekken, pukkels en eczeem (zit 1 plekje) in zijn gezicht is al minder geworden sinds hij aan de voeding voor KMA zit. Dit zou in de aankomende 2 weken toch wel helemaal weggetrokken moeten zijn. Zo niet wordt ik zowiezo doorgestuurd naar de KA omdat het cb geen neocate voorschrijft.