Hoi, Onze Zonn is nu 4,5 maand. Volgens het oei ik groei boek moet je bij sprongetjes ed corrigeren, dus dan zou hij nu bijna 4 maanden zijn. Hij krijgt bv en dat gaat goed. Ook uit een flesje... Tot afgelopen week. Hij heeft een week in het ziekenhuis gelegen met een combinatie rs-virus/hpmv. Hierdoor sonde voeding en zuurstof gehad. Maar toen dit beter ging weer bv en een flesje als ik er niet was. Dit ging zonder problemen. Maar sinds we thuis zijn wil hij eigenlijk zijn fles niet meer. Best lastig aangezien ik dus gewoon wel weer aan het werk ben en hij ook naar het kdv moet. Is dit een fase? Hij is momenteel wel erg druk bezig met proberen om te rollen. Ik heb normaal een Dr. Browns fles. Heb nu al met een avent met zo'n borstspeen geprobeerd. Nou ja ik, zijn vader. Bij mij is het helemaal drama. Bij zijn vader is het wel even vechten maar uiteindelijk drinkt hij wel. Wil nog wel met de speen van de medela gaan proberen, maar zo kan hij toch niet 8 uur naar het kdv?
Heeft hij niet even meer behoefte aan mama (=borst)? Mogelijk weer beetje gaan opbouwen? Dus weer kleinere hoeveelheden oefenen? Zodat er altijd nog borst is maar ook fles. Speen in melk dopen is ook wel eens effectief. 8u naar KDV zonder melk is op deze leeftijd idd niet echt optie. Als hij echt niet de fles wil dan mogelijk via spuitje terwijl hij op pink sabbelt?
Dankje. Uiteindelijk is het binnen een week weer goed gekomen. Volgens de lk toch onderdeel van het sprongetje. Nu drinkt hij weer bij mij en ook zonder problemen de fles gelukkig.